Ο έλεγχος της ανάρτησης είναι αρκετά σημαντικός. Ας δούμε πως γίνεται σωστά και αξιόπιστα.

Ελέγχοντας την ανάρτηση

Διαβάστηκε από 6759 αναγνώστες

Καλό είναι να ελέγχουμε την ανάρτηση του αυτοκινήτου μας κάθε 20.000 χλμ. Ας δούμε πως πρέπει να κάνουμε τον έλεγχο για αξιόπιστα αποτελέσματα.

 
Ο μέσος όρος του στόλου αυτοκινήτου στη χώρα μας είναι 12,3 χρόνια και αυτό όπως αντιλαμβάνεστε συνεπάγεται πολλά διανυθέντα χιλιόμετρα. Αυτό το γνωρίζουν καλά οι εταιρείες κατασκευής αμορτισέρ και φυσικά η Bilstein που είναι κορυφαία στο είδος της, μας δίνει τις συμβουλές της. Οι μηχανική της μάρκας λένε πως η ανάρτηση αρχίζει και καταπονείται έντονα μετά από εννέα, δέκα ή περισσότερα χρόνια. Αλλά αυτή η αργή διαδικασία καταπόνησης, περνά απαρατήρητη από τον οδηγό. 

Οι περισσότεροι προληπτικοί έλεγχοι περιλαμβάνουν απλώς έναν οπτικό έλεγχο των εξαρτημάτων αυτών, γεγονός που αποφέρει μόνο επιφανειακά συμπεράσματα. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε κρυφούς κινδύνους με το πέρασμα του χρόνου, σε στροφές ή κατά τη διάρκεια ελιγμών, ενώ αυξάνεται ο κίνδυνος να χαθεί ο έλεγχος του αυτοκινήτου, καθώς τα ελαστικά μπορούν να χάσουν πρόσφυση ακαριαία. 

Προσθέτει επίσης μέχρι και 20% στην απόσταση πέδησης, αυξάνεται ο κίνδυνος υδρολίσθησης, ενώ ενδέχεται ακόμα και να καταργήσει την ηλεκτρονική υποβοήθηση του ABS και του ESP.

Για να είστε ασφαλείς, τα αμορτισέρ θα πρέπει να ελέγχονται από έναν επαγγελματία μηχανικό, τουλάχιστον κάθε 20.000 χιλιόμετρα.. Ο έλεγχος μπορεί να πραγματοποιηθεί κατά την αλλαγή των ελαστικών ή του ανοιξιάτικου ελέγχου, χωρίς επιπρόσθετες εργασίες και διαχειρίσιμο κόστος. Οι μηχανικοί της Bilstein συνιστούν το επιλεγμένο συνεργείο να διαθέτει συσκευή ελέγχου της ανάρτησης. «Ο οπτικός έλεγχος αποκαλύπτει εάν υπάρχει διαρροή λαδιού στο αμορτισέρ ή εάν υπάρχει κάποιο ελαττωματικό εξάρτημα στο σύστημα ανάρτησης. Το πραγματικό επίπεδο φθοράς προσδιορίζεται από τη συσκευή ελέγχου της ανάρτησης.» 

Η διάρκεια ζωής των αμορτισέρ εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, τις συνθήκες του οδοστρώματος, το φορτίο, τα χιλιόμετρα, τις οδηγικές συνήθειες, το κρύο, τη ζέστη, τη σκόνη, το νερό και το αλάτι, συντελούν στην ταχύτερη καταπόνηση του συστήματος ανάρτησης. Φυσικά οι δικοί μας δρόμοι είναι ότι χειρότερο για την ανάρτηση, καθώς την καταπονούν στο μέγιστο βαθμό και κάνουν τον έλεγχό της επιτακτική ανάγκη.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ