Οι ιδιοτροπίες ενός τούρμπο

Οι ιδιοτροπίες ενός τούρμπο

76172 Επισκέψεις στο άρθρο

Kάθε αυτοκίνητο είναι διαφορετικό! Όπως διαφορετικό είναι να οδηγάς πισωκίνητο με προσθιοκίνητο αυτοκίνητο, έτσι διαφορετικός είναι ο τρόπος οδήγησης ενός turbo αυτοκινήτου με ένα ατμοσφαιρικό. Πόσο διαφορετικά όμως πρέπει να οδηγείς ένα «τουρμπάτο» αυτοκίνητο; Δείτε παρακάτω τα βασικά που πρέπει να ξέρετε.

mousakian 102021
BOUDAKA MAHMOUD ABDULWAHAB-MAXMOUT EXHAUST

Kάθε αυτοκίνητο είναι διαφορετικό! Όπως διαφορετικό είναι να οδηγάς πισωκίνητο με προσθιοκίνητο αυτοκίνητο, έτσι διαφορετικός είναι ο τρόπος οδήγησης ενός turbo αυτοκινήτου με ένα ατμοσφαιρικό. Πόσο διαφορετικά όμως πρέπει να οδηγείς ένα «τουρμπάτο» αυτοκίνητο; Δείτε παρακάτω τα βασικά που πρέπει να ξέρετε.

Κοινοποίησέ το »


Μην σβήνεις αμέσως τον κινητήρα

Η παραπάνω φράση ισχύει ως ένα βαθμό. Όχι τόσο στα καινούρια turbo μοντέλα, όσο περισσότερο στα παλαιότερης τεχνολογίας, δηλαδή από 5-8 ετών και πάνω. Ο λόγος; Ο τρόπος ψύξης της τουρμπίνας. Με πολύ απλά λόγια, στα παλαιότερης τεχνολογίας turbo, η τουρμπίνα «κρύωνε» με λάδι που κυκλοφορούσε μέσα. Όταν έσβηνες απότομα τον κινητήρα, αυτό «καθόταν» με αποτέλεσμα να μην γίνεται επαγωγή της θερμότητας και είτε να ραγίζει το κέλυφος της τουρμπίνας, είτε συχνότερα η φτερωτή του turbo. Σημειώστε, πως οι θερμοκρασίες που αναπτύσσονται στην εξαγωγή είναι στους 800+ βαθμούς Κελσίου (!), άρα όταν έχεις οδηγήσει γρήγορα πριν και σβήσεις απότομα τον κινητήρα οι θερμοκρασίες μπορούν να είναι καταστροφικές. Πλέον, όμως, υπάρχουν συστήματα στα οποία η κυκλοφορία συνεχίζει, όπως και τουρμπίνες υδρόψυκτες, με αποτέλεσμα την γρηγορότερη απομάκρυνση της θερμότητας. Βέβαια, εμείς σε κάθε περίπτωση θα συμβουλεύαμε πάντα να μειώνετε οδηγικό ρυθμό εν κινήσει και μετά να σβήνετε τον κινητήρα. 

`Aλλαξε ταχύτητες στις 2.5000 – 3.000 στροφές

Η παραπάνω συμβουλή έχει να κάνει με την οικονομία καυσίμου. Στους turbo κινητήρες η μέγιστη ροπή αποδίδεται στις χαμηλές στροφές, επομένως όταν αλλάζεις ταχύτητα στο χαμηλό φάσμα στροφών, το turbo δεν ανεβάζει πίεση και κερδίζεις σε καύσιμο. Βέβαια, το ποιο φάσμα στροφών είναι το ιδανικό, εξαρτάται από τον κινητήρα, αν δηλαδή είναι βενζίνης ή diesel, όπως και το που αποδίδεται η ροπή του. Κάποιοι νέοι βενζινοκινητήρες έχουν για παράδειγμα τη μέγιστη ροπή ήδη από τις 1.200 σ.α.λ., άρα μπορείς να αλλάξεις ταχύτητα και πριν τις 2.000 σ.α.λ. 
 

Κοινοποίησέ το »