Kάθε αυτοκίνητο είναι διαφορετικό! Όπως διαφορετικό είναι να οδηγάς πισωκίνητο με προσθιοκίνητο αυτοκίνητο, έτσι διαφορετικός είναι ο τρόπος οδήγησης ενός turbo αυτοκινήτου με ένα ατμοσφαιρικό. Πόσο διαφορετικά όμως πρέπει να οδηγείς ένα «τουρμπάτο» αυτοκίνητο; Δείτε παρακάτω τα βασικά που πρέπει να ξέρετε.
Kάθε αυτοκίνητο είναι διαφορετικό! Όπως διαφορετικό είναι να οδηγάς πισωκίνητο με προσθιοκίνητο αυτοκίνητο, έτσι διαφορετικός είναι ο τρόπος οδήγησης ενός turbo αυτοκινήτου με ένα ατμοσφαιρικό. Πόσο διαφορετικά όμως πρέπει να οδηγείς ένα «τουρμπάτο» αυτοκίνητο; Δείτε παρακάτω τα βασικά που πρέπει να ξέρετε.
Tο λεγόμενο turbo lag
Καταρχήν να εξηγήσουμε πως το turbo lag είναι η καθυστέρηση του τούρμπο. Επί του πρακτέου, πατάς το γκάζι και μέχρι η τουρμπίνα να ανεβάσει πίεση, περνάει ένας απειροελάχιστος χρόνος, άρα επιταχύνεις με καθυστέρηση. Το φαινόμενο αυτό, ωστόσο, συναντάται σε παλιάς τεχνολογίας turbo μοντέλα (10ετίας και πάνω). Τα καινούρια μοντέλα έχουν τουρμπίνες με εξελιγμένες φτερωτές που ανεβάζουν πίεση και στις χαμηλές στροφές, ή έχουν διπλό τούρμπο (ένα μικρό για τις χαμηλές στροφές και ένα μεγαλύτερο) και άρα το φαινόμενο αυτό έχει εξαλειφθεί. Αν όμως οδηγείτε κάποιο παλαιότερης τεχνολογίας turbo μοντέλο, τότε θα πρέπει να προσέξετε το εξής: Να μην πατάτε απότομα το γκάζι πριν ή στην αρχή μιας στροφής, αλλά να έχει «φουσκώσει» από πριν η τουρμπίνα, ώστε η ξαφνική επιτάχυνση να μην σας βρει μέσα στην στροφή και χαθεί η πρόσφυση του αυτοκινήτου.
Οδήγηση με μεγάλη ροπή
Όπως οι αλλαγές ταχύτητας πρέπει να γίνονται στις χαμηλές στροφές για μέγιστη οικονομία καυσίμου, έτσι και όταν ταξιδεύεις στην εθνική πρέπει να οδηγείς στο κατάλληλο εύρος στροφών, δηλαδή εκεί που αποδίδεται η μέγιστη ροπή του κινητήρα. Αν το κάνεις αυτό, η τουρμπίνα δεν θα φουσκώνει-ξεφουσκώνει συνέχεια (σ.σ. άρα δεν θα αυξάνεται η κατανάλωση), αλλά θα έχει σταθερή πίεση και άρα θα κινηθείτε οικονομικά. Πάλι, βέβαια, το εύρος των στροφών εξαρτάται από τον κινητήρα. Ένα tip για να βρείτε ποιο είναι αυτό, είναι κρατήσετε σταθερή ταχύτητα-στροφές και να ελέγχετε τη στιγμιαία κατανάλωση. Μετά από λίγα χιλιόμετρα, θα το έχετε βρει!