Οι 5 μύθοι του τούρμπο!

Διαβάστηκε από 6785 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 28/11/2018

Το τούρμπο χαλάει, καίει περισσότερο και μολύνει το περιβάλλον... Ισχύουν όλα αυτά;

 
Πριν μία 10ετία ο όρος downsizing είχε αρχίσει να μπαίνει δειλά δειλά στο λεξιλόγιο της αυτοκίνησης καθώς οι κατασκευαστές που έκαναν χρήση turbo ήταν λίγοι. Πλέον όμως τα πράγματα έχουν αλλάξει και κατασκευαστής που να μην έχει τούρμπο βενζινοκινητήρα δεν υπάρχει. Όλοι έχουν υιοθετήσει το turbo για να αυξήσουν την απόδοση και να μειώσουν κυβικά και κατανάλωση. Πως όμως το έχουν καταφέρει αυτό; Τι τεχνολογίες έχουν εξελίξει; Και ποια τα μυστικά που πρέπει να γνωρίζετε για τους νέους τούρμπο βενζινοκινητήρες. Παρακάτω θα βρείτε 5 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε για τους νέους, τούρμπο βενζινοκινητήρες.

1. Καίνε σαν diesel

Αρκετοί νομίζουν πως οι σύγχρονοι τούρμπο βενζινοκινητήρες καίνε πολύ παραπάνω από τους πετρελαιοκινητήρες, όμως κάνουν λάθος γιατί έχουν μείνει σε τεχνολογίες του 2010 ή και παλαιότερες. Τότε ναι, οι τούρμπο κινητήρες βενζίνης έκαιγαν πολύ γιατί στο επίκεντρο βρισκόταν η απόδοση και οι επιδόσεις, τώρα όμως τα πράγματα έχουν αλλάξει. Για παράδειγμα, ένα τούρμπο μικρομεσαίο μοντέλο έκαιγε το 2010 κατά μέσο όρο 10,0 λτ./100 χλμ., τώρα όμως το νούμερο αυτό βρίσκεται περίπου στα 6,5 λτ./100 χλμ., δηλαδή πολύ κοντά στην κατανάλωση ενός diesel κινητήρα. 

2. Στροφάρουν και δεν έχουν lag

Πολλοί θα πουν πως μισούν τους τούρμπο κινητήρες γιατί δεν «στροφάρουν» ψηλά, ενώ αργούν να… πάρουν μπρος όταν πατάς το γκάζι, έχουν δηλαδή το λεγόμενο turbo lag. Θα συμφωνήσουμε πως αυτό ισχύει για τους παλαιάς τεχνολογίας, πλέον όμως τα πράγματα έχουν αλλάξει. Οι κατασκευαστές έχουν εξελίξει τουρμπίνες με στρόβιλο διπλής διόδου εισαγωγής (twiscroll) και με αυτό τον τρόπο έχουν εξαλείψει το turbo lag. Αυτό γιατί τα twinscroll turbo επιτρέπουν την καλύτερη εκμετάλλευση των καυσαερίων στην εξαγωγή, αφού τα καυσαέρια περνούν μέσα από δύο κανάλια, με αποτέλεσμα την ταχύτερη ροή τους και τελικά το turbo επιτυγχάνει την μέγιστη πίεσης υπερπλήρωσης πολύ γρήγορα. 

Επιπλέον, οι σύγχρονοι τούρμπο έχουν μεγαλύτερο εύρος ωφέλιμης λειτουργίας και δεν «τελειώνουν» γρήγορα. Χαρακτηριστικό είναι μάλιστα πως για κάποιους η μέγιστη ροπή είναι διαθέσιμη από τις 1.250 σ.α.λ. και μένει σταθερή έως και τις 4.000 σ.α.λ.!

Και τέλος, αυτό που δείχνει την τεχνολογική τους εξέλιξη είναι πως τα προγραμματισμένα διαστήματα service που ορίζει ο κατασκευαστής είναι σε πολλές περιπτώσεις κάθε 30.000 χιλιόμετρα, στοιχείο που δείχνει πως η τεχνολογική εξέλιξη αυτή συνοδεύεται και από την απαιτούμενη αξιοπιστία.

3. Σβήνουν χωρίς να φοβάσαι την τουρμπίνα

Το σβήσιμο του κινητήρα χωρίς να τον αφήσεις λίγο να κρυώσει ήταν παλιότερα απαγορευμένο, σήμερα όμως τα πράγματα έχουν αλλάξει. Πλέον, οι κατασκευαστές έχουν εξελίξει τα συστήματα λίπανσης και ψύξης των τουρμπινών και πλέον δεν χρειάζεται να περιμένει ο οδηγός στο ρελαντί πριν γυρίσει προς τα αριστερά τη μίζα. Φυσικά, αν έχεις κάνει 10 γύρους σε πίστα, ή έχεις οδηγήσει για πολύ ώρα στο όριο, το παραπάνω δεν ισχύει. Θα πρέπει να «κρυώσεις» τον κινητήρα και μετά να τον σβήσεις.

4. ΝΟx κάτω από τα όρια

Σίγουρα όταν μιλάει κανείς για εκπομπές βλαβερών καυσαερίων τα πρώτα που του έρχονται στο νου είναι τα CO2, πλέον όμως -και συγκεκριμένα τον τελευταίο χρόνο- στο παιχνίδι έχουν μπει και τα NOx. Αυτά όπως ξετυλίχθηκε από το κουβάρι του dieselgate είναι στην περίπτωση των diesel κινητήρων πολύ παραπάνω από τα επιτρεπτά όρια, ωστόσο στους βενζινοκινητήρες, λόγω της βενζίνης ως καυσίμου τα εκπεμπόμενα NOx βρίσκονται κάτω από τα επιτρεπτά όρια.

5. Είναι εξοπλισμένοι με σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων

Το σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων είναι μια τεχνολογία που ουσιαστικά τώρα αρχίζει να βρίσκει εφαρμογή στους τούρμπο βενζινοκινητήρες. Η λογική είναι να απενεργοποιούνται κάποιοι από τους κυλίνδρους του κινητήρα όταν το φορτίο του είναι μικρό και –για παράδειγμα- ο κινητήρας από 4κύλιδρος αν γίνεται 2κύλινδρος. Tο σύστημα αυτό εφαρμόζεται κυρίως από την Volkswagen και τον 1,4 TSI στην έκδοση των 150 ίππων, ωστόσο πριν λίγο διάστημα η Ford ανακοίνωσε πως από το 2018 ο 1,0 Ecoboost θα έρθει με σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων (από 3κύλινδρος θα γίνεται 2κύλινδρος) και θα αποτελεί τον πρώτο στην κατηγορία του με το εν λόγω σύστημα.
 

 

TUNING - ΒΕΛΤΙΩΣΗ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

περισσότερα »

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - TUNING - ΒΕΛΤΙΩΣΗ

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΞΕΣΟΥΑΡ & ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Ελεύθερο Κείμενο
Κατάσταση
Κατηγορία/Υποκατηγορία
Μάρκα
Μοντέλο
Χρονολογία
 
Τιμή από
Τιμή έως
Εργοστασιακός Κωδικός