Οι πιο συχνές βλάβες της τουρμπίνας

Οι πιο συχνές βλάβες της τουρμπίνας

6397 Επισκέψεις στο άρθρο

Νομίζεις ότι η τουρμπίνα του αυτοκινήτου σου έχει πρόβλημα; Η Raceroms περιγράφει ποιες είναι οι πιο συχνές βλάβες και πως θα της αντιληφθείς.

ΖΑΜΠΑΤΗΣ ΝΙΚ. ΘΕΟΔΩΡΟΣ
BOUDAKA MAHMOUD ABDULWAHAB-MAXMOUT EXHAUST

Οι τουρμπίνες ή στροβιλοσυμπιεστές, είναι συσκευές υπερτροφοδότησης αέρα, οι οποίες τοποθετήθηκαν στους κινητήρες για να αυξήσουν την απόδοσή τους. Η τουρμπίνα παίρνει κίνηση από τα καυσαέρια του κινητήρα, αυξάνοντας έτσι την μάζα αέρα στο χώρο καύσης, επιταχύνοντας τους χρόνους λειτουργίας του κινητήρα.

Κοινοποίησέ το »


Έτσι μια τουρμπίνα (ανάλογα τον τύπο της βέβαια) περιστρέφεται σε μεγάλο αριθμό στροφών που μπορεί να φτάσουν τις 250.000 σ.α.λ.!

Οι τουρμπίνες αποτελούνται από τα δύο σαλιγκάρια (εισαγωγής και εξαγωγής), το κεντρικό σώμα (Cartridge) που περιλαμβάνει τον άξονα την φτερωτή και τα εξαρτήματα μονταρίσματος και φυσικά την βαλβίδα ρύθμισης πίεσης (αν περιλαμβάνεται στον συγκεκριμένο τύπο τουρμπίνας).

Μια τουρμπίνα καταφέρνει να συμπιέζει τον αέρα χρησιμοποιώντας μια φτερωτή συμπίεσης αέρα, η οποία παίρνει κίνηση από την ροή καυσαερίων που περιστρέφει μια δεύτερη φτερωτή, που είναι συνδεδεμένη με τον συμπιεστή μέσω ενός σταθερού άξονα.

Ακούγεται απλό, και θεωρητικά είναι. Το να κάνεις όμως ένα τούρμπο να λειτουργεί αποτελεσματικά, πρέπει να ταιριάζει με τα χαρακτηριστικά του κινητήρα και με την χρήση που γίνεται. 

Ποια είναι τα συμπτώματα της βλάβης

-Το αυτοκίνητό σου δεν επιταχύνει όπως πριν
-Το αυτοκίνητό σου καίει λάδια
-Ακούς ένα δυνατό σφύριγμα
-Η εξάτμισή σου βγάζει πολύ καπνό
-Έχει ανάψει το check engine στο ταμπλό

Πιθανότερες αιτίες φθοράς της τουρμπίνας

Κακή λίπανση: αν η τουρμπίνα δεν τροφοδοτείται με την σωστή ποσότητα λαδιού ή η ποιότητα του είναι χαμηλή έχουμε πρόωρη φθορά δεδομένου ότι παίρνει πολλαπλάσιες στροφές από τον κινητήρα

Διαρροή λαδιού της τουρμπίνας: πιθανότατα λόγω υπερβολικής ποσότητας πλήρωσης λαδιού στον κινητήρα, βουλώματος στον αγωγό επιστροφής λαδιού κλπ.

Εισαγωγή ξένου σωματιδίου από τον κινητήρα και την πολλαπλή εξαγωγής με κύριες αιτίες π.χ. σπασμένο ελατήριο εμβόλου , βαλβίδας ,ακάθαρτο η ελαττωματικό φίλτρο αέρα κλπ..

Υπερστροφία κυρίως λόγω παραβίασης των επιτρεπομένων από τον κατασκευαστή μέγιστων ορίων στροφών/λεπτό («πουσάρισμα» κινητήρα) ,η βλάβης του ρυθμιστή πίεσης.

Υπερβολική θερμοκρασία καυσαερίων. Από την υψηλή θερμοκρασία προκαλούνται κυρίως ρωγμές-ρήγματα στα σαλιγκάρια μα αποτέλεσμα την μειωμένη απόδοση της τουρμπίνας η της καταστροφής της.

Διαβάστε περισσότερα κάνοντας κλικ εδώ

Κοινοποίησέ το »