Θες 30% μεγαλύτερη απόδοση;

26633 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 5/5/2020

Θα το πετύχεις με τη βελτίωση του εγκεφάλου, ειδικά αν έχεις ένα τούρμπο κινητήρα, ενώ σε ένα ατμοσφαιρικό, αυτή η αύξηση κατά μέσο όρο υπολογίζεται στα 8-15%. Δες πως γίνεται και πως παράγει αυτά τα αποτελέσματα.

 


Τα είδη βελτίωσης του εγκεφάλου είναι τρία και επιλέγονται ανάλογα με τα κριτήρια βελτίωσης που έχει θέσει ο κάτοχος του αυτοκινήτου. Έτσι, εκείνοι που απλά θέλουν να βελτιώσουν την απόδοσή του με δεδομένο κάποιες περιφερειακές βελτιώσεις, θα χρειαστούν «τσιπάρισμα» (επαναπρογραμματισμός), το οποίο θ' αλλάξει τις συντεταγμένες του προγράμματος.

Από κει και ύστερα, ανάλογα με τη βελτίωση και αν η ανάγκη είναι αρκετή αύξηση της ιπποδύναμης, τότε ένας παράλληλος εγκέφαλος ή κάποιο πρόγραμμα που θα τοποθετηθεί πάνω από το υπάρχον, είναι η λύση..

Το σημαντικότερο αποτέλεσμα της αναβάθμισης, είναι η ροπή που παίρνει το αυτοκίνητο, και δια της ροπής, ως γνωστό, μειώνεται και η κατανάλωση καυσίμων. Διότι, εκεί που το αυτοκίνητο πήγαινε με 2α ή 3η, πηγαίνει με 3η ή 4η αντίστοιχα.

Επίσης, ο προγραμματισμός της ECU μπορεί να αυξήσει τη διάρκεια της εξόδου του καυσίμου από τους εγχυτήρες στον κινητήρα. Αυτό δημιουργεί ένα πλουσιότερο μίγμα καυσίμου-αέρα το οποίο συνεισφέρει σε απόδοση και οικονομία.

Προσοχή με την βελτίωση των περιφερειακών μερών


Κάθε αυτοκίνητο έχει εργοστασιακό setup εγκεφάλου, έτσι ώστε όλες οι παράμετροι να ελέγχονται και να ρυθμίζονται αυτόματα, ώστε να αποδίδει τα μέγιστα και να εξασφαλιστεί η σωστή καύση του.

Αν εμείς έχουμε προχωρήσει στη βελτίωση των περιφερειακών του (π.χ. φίλτρο και εξάτμιση), ο εγκέφαλος δεν είναι σε θέση να αντιμετωπίσει την αύξηση του αέρα εισαγωγής, παρέχοντάς του και το ανάλογο καύσιμο, αφού ο λόγος αέρα-καυσίμου έχει αλλάξει.

Έτσι, εκτός του ότι το αυτοκίνητο δε θα αποδίδει τα αναμενόμενα (μπορεί και να χάσει σε απόδοση), ενδέχεται να παρουσιάσει και πρόβλημα προανάφλεξης (φτωχό μείγμα). Χρειάζεται, δηλαδή, να αλλάξει το πρόγραμμα του κινητήρα.
 

 
  • Παρθένης Νίκος

    Αγαπητοί φίλοι, Ευχαριστώ για την ευκαιρία που μου δώσατε να σχολιάσω. Το άρθρο σας για την αύξηση της ιπποδύναμης είναι πολύ ενδιαφέρον. Θα θέλαμε να μας ενημερώσετε πώς τελικά γίνεται αυτό και από ποιούς, αλλά και με τι κόστος Ευχαριστώ πολύ

      7
  • Παναγιώτης

    "Επίσης, ο προγραμματισμός της ECU μπορεί να αυξήσει τη διάρκεια της εξόδου του καυσίμου από τους εγχυτήρες στον κινητήρα. Αυτό δημιουργεί ένα πλουσιότερο μίγμα καυσίμου-αέρα το οποίο συνεισφέρει σε απόδοση και οικονομία." <> Πλουσιότερο μίγμα => ίσως μεγαλύτερη απόδοση => σίγουρα λιγότερη οικονομία & αφορά όλα τα συστήματα παροχής καυσίμου

      1