Χρήσιμα tips για την εξάτμιση & τον καταλύτη από την Power Exhaust
3566 Επισκέψεις στο άρθρο
Πολλές φορές ο πελάτης γίνεται «μπαλάκι» ανάμεσα στον μηχανικό, τον ηλεκτρολόγο η και τον μηχανικό εξατμίσεων. Κάποιες βλάβες ή και συμπτώματα που παρουσιάζει το όχημα δεν είναι πάντα τόσο εύκολο να διαγνωστούν σωστά, με αποτέλεσμα οι επισκευές να γίνονται βάση της ατόπου απαγωγής. Μπορεί όμως η τσέπη σας να το αντέξει αυτό;
Σημαντικό ρόλο για την γρήγορη και αναίμακτη επισκευή παίζει η εμπειρία και η γνώση του τεχνικού, έτσι ώστε να μπορεί να καθοδηγήσει σωστά τον πελάτη για να μην χαθεί πολύτιμος χρόνος και χρήμα.
Η Power Exhaust, ως εξειδικευμένο συνεργείο εξατμίσεων και καταλυτών αυτοκινήτων, δίνει κάποια tips όσο αφορά τις πιο συχνές βλάβες που εμφανίζουν τα παραπάνω εξαρτήματα.
Πατώντας γκάζι βγαίνει άσπρος καπνός ! Φταίει ο καταλύτης;
Όχι δεν φταίει ο καταλύτης ούτε η εξάτμιση. Η τουλάχιστον δεν είναι η αιτία που το προκαλεί. Το σύστημα εξαγωγής καυσαερίων (καταλύτης εξάτμιση) δεν παράγει κάποιο καπνό! Ούτε άσπρο ούτε μαύρο. Όπως παίρνει τα καυσαέρια που παράγει ο κινητήρας έτσι τα βγάζει και πίσω. Όταν λοιπόν δείτε έντονο άσπρο καπνό θα πρέπει να απευθυνθείτε σε ένα συνεργείο, ώστε να ελέγξει αν το αυτοκίνητό σας καίει λάδια. Αφού επισκευαστεί η μηχανή, θα ελεγχθεί αν έχει βουλώσει κάτι στο σύστημα εξαγωγής καυσαερίων από το λάδι.
Γιατί μυρίζει ο καταλύτης άσχημα;
Σίγουρα ένας παλιός καταλύτης δεν είναι ότι καλύτερο, Δεν είναι όμως πάντα αυτός που ευθύνεται για άσχημες μυρωδιές κατά την οδήγηση. Πριν τον αντικαταστήσετε καλό θα είναι να ελέγξετε αν κάποιο σωληνάκι αναθυμιάσεων έχει κοπεί ή αν τα μπουζί και οι πολλαπλασιαστές δουλεύουν σωστά. Γενικά, θα πρέπει να γίνει ένας καλός έλεγχος από τον μηχανικό πριν γίνει αντικατάσταση.
Από τις 3.000 στροφές έως τις 4.000 το αυτοκίνητο δεν ...τραβάει, άρα έχει βουλώσει η εξάτμιση.
Εάν βουλώσει η εξάτμιση το όχημα δεν τραβάει ούτε στις 2000 ούτε στις 5000 στροφές. Δεν επιλέγει στροφές για να μην τραβήξει. Το ίδιο ισχύει και για τον καταλύτη. Η μόνη περίπτωση να μην τραβάει ανά διαστήματα είναι να έχει σπάσει το κεραμικό υλικό και κάποιες φορές να φράζει την έξοδο των καυσαερίων.
Είναι σημαντικό να έχετε εμπιστοσύνη στον τεχνικό που θα αναλάβει την επισκευή, έτσι ώστε να αποφύγετε τις λάθος διαγνώσεις. Να κάνετε τα τακτικά service και όποτε διαπιστώνετε ότι κάτι δεν πάει καλά, να πηγαίνετε για έναν βασικό έλεγχο.
Νίκος Γκουτσούλας Υπεύθυνος συνεργείου εξατμίσεων Power Exhaust.