Ανταλλακτικά. Γνήσια ή …σαν τα γνήσια ;

1334 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 30/11/2020

Γνήσια ανταλλακτικά της μάρκας μου ή γνήσια ανταλλακτικά, για την μάρκα μου, από άλλους προμηθευτές;

 
Μας λένε με mail στο autotriti.gr (και από όσο γνωρίζουμε αρκετοί, τα λένε και στο εξουσιοδοτημένο συνεργείο της μάρκας τους, όταν το επισκέπτονται για service) :
"Λέτε ότι μόνο γνήσια ανταλλακτικά είναι κατάλληλα για κάθε όχημα. Όμως, οι κατασκευαστές οχημάτων δεν κατασκευάζουν όλα τα ανταλλακτικά τους. Μερικά από τα γνήσια ανταλλακτικά τους κατασκευάζονται από άλλους προμηθευτές."

Αυτό είναι απολύτως αλήθεια. Οι κατασκευαστές οχημάτων συνεργάζονται, μερικές φορές, με εξωτερικούς προμηθευτές για την ανάπτυξη και κατασκευή ανταλλακτικών και συστημάτων για τα οχήματά τους. Ορισμένοι διεθνώς αναγνωρισμένοι "τέτοιοι" προμηθευτές περιλαμβάνουν και τις πολύ γνωστές ARB, Bosch, Brembo, Ohlins (μα και πολλούς άλλους).

Ποιά είναι όμως η ουσιώδης διαφορά;
Εάν ένας προμηθευτής κατασκευάσει ένα γνήσιο ανταλλακτικό για έναν κατασκευαστή οχημάτων, μπορείτε να είστε σίγουροι ότι το ανταλλακτικό θα δοκιμαστεί και θα ελεγχθεί από τον κατασκευαστή του οχήματος πάνω στο συγκεκριμένο όχημα (το δικό σας ,δηλαδή, αυτοκίνητο). 

Αντίστοιχα, όταν  ένας προμηθευτής κατασκευάζει μία σειρά ανταλλακτικών που δεν αφορούν συγκεκριμένο μοντέλο, δεν υπάρχει εγγύηση ότι
α. θα κατασκευαστούν με το ίδιο ποιοτικό πρότυπο (κάτι που πολλές φορές σημαίνει μικρότερος «κύκλος ζωής» προιόντος, δηλαδή πιο γρήγορη αντικατάσταση, δηλαδή «αντίο value for money».
β. θα δοκιμαστούν στον ίδιο βαθμό (προδιαγραφές, συνθήκες, εντάσεις), κάτι που πολλές φορές σημαίνει "χειρότερη αντίδραση" του προιόντος στις συνθήκες καταπόνησης που θα αντιμετωπίσει (από το οδόστρωμα, το στυλ οδήγησης του κατόχου, κλπ).

Ας δούμε γιατί όχι
Κάθε γνήσιο μέρος, δοκιμάζεται σε "στίβο μάχης". Kυριολεκτικά, από παξιμάδια μέχρι και μπουλόνια, περνά από αυτό που οι μηχανικοί οχημάτων αποκαλούν "επικύρωση επανάληψης". Είναι μια επίπονη και αυστηρής εφαρμογής διαδικασία με συγκεκριμένα πρωτόκολλα (κανόνες δοκιμών) .

Βλέπετε τα ανταλλακτικά δεν δοκιμάζονται εν συνόλω (δηλαδή test ενός μονταρισμένου αυτοκινήτου) μα όπως είπαμε δοκιμάζονται όλα του τα μέρη ξεχωριστά.
Αυτό σημαίνει ότι κάθε μέρος του αυτοκινήτου σας έχει δοκιμαστεί, ξανά και ξανά και έχει εγκριθεί πριν τοποθετηθεί στο αυτοκίνητο σας .
Με μία διαδικασία που έχει σχεδιαστεί για να αποδείξει πως κάθε γνήσιο τμήμα –του ανταλλακτικού- έχει συγκεκριμένη διάρκεια ζωής και πως θα μπορέσει να ανταποκριθεί στις υποσχέσεις, αλλά και στις εγγυήσεις,  του κατασκευαστή (προς τους μελλοντικούς κατόχους των οχημάτων του).

Το ρίσκο που παίρνετε
`Aρα, οι άνθρωποι που σχεδίασαν το όχημά σας, το δημιούργησαν με εξαρτήματα που έχουν δοκιμαστεί και αποδειχθεί ότι λειτουργούν με το όχημα στο σύνολό του. Αυτό το καθιστά προβλέψιμο και διατηρεί την προβλεπόμενη ασφάλεια και απόδοση που έχει στον αρχικό σχεδιασμό κατασκευής του.

Αν τοποθετήσετε ένα μη γνήσιο ανταλλακτικό (ή μέρος του ανταλλακτικού που θα χρειαστείτε)μέρος που δεν έχει δοκιμαστεί με το όχημα στο σύνολό του, δεν μπορείτε να είστε σίγουροι ποια θα είναι η απόκριση που θα έχετε (σε βάθος χρόνου-χρήσης) από το αυτοκίνητό σας. Αυτός –ιδιαίτερα για τα ανταλλακτικά που σχετίζονται άμεσα με την ασφαλή κίνηση του αυτοκινήτου σας-είναι ένας πραγματικός κίνδυνος.

Κρατήστε το 100% όπως σας προτάθηκε
Αν λοιπόν αναρωτιέστε "υπάρχει τρόπος να διατηρήσω την αξία, την απόδοση, την ανθεκτικότητα και την αξιοπιστία του αυτοκινήτου μου"; "Διατηρώντας τα εργοστασιακά συστήματα ασφαλείας λειτουργικά όπως προβλέπεται»;

Η απάντηση είναι απολύτως ΝΑΙ. Επιμείνετε σε τοποθέτηση γνήσιων ανταλλακτικών, τοποθετήστε γνήσια αξεσουάρ, κάντε του service στους εκπαιδευμένους,   πιστοποιημένους και εξουσιοδοτημένους τεχνικούς (του δικτύου της μάρκας σας) και το χετε !