Ποιο φίλτρο λαδιού να βάλω;

Ποιο φίλτρο λαδιού να βάλω;

1675 Επισκέψεις στο άρθρο

Προστατεύει τον κινητήρα του αυτοκίνητου από μολύνσεις και μικρόβια, που θα τον βλάψουν. Άρα η λειτουργία του είναι ζωτικής σημασίας. Δες πως λειτουργεί το φίλτρο λαδιού και ποια είδη υπάρχουν στην αγορά.

Ας δούμε όμως συγκεκριμένα πως λειτουργεί το σύστημα λίπανσης του κινητήρα. Το λάδι εισέρχεται στην αντλία του κινητήρα μέσω μιας οπής, η οποία βρίσκεται στο κάρτερ. Ασκώντας την κατάλληλη πίεση, το λάδι καταλήγει στο φίλτρο ελαίου κι έπειτα προχωράει στον κινητήρα και λιπαίνει τις βαλβίδες και τους εκκεντροφόρους. Επιπλέον, το λάδι λιπαίνει αλλά και ψύχει τα τοιχώματα του πιστονιού, τα έμβολα και τα ρουλεμάν και στη συνέχεια επιστρέφει στο κάρτερ, έχοντας καθαρίσει τον κινητήρα από όλα τα υπολείμματα και τις βλαβερές ουσίες. Έτσι λοιπόν είναι εμφανές πως το φίλτρο ελαίου παίζει έναν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στην καλή λειτουργία του κινητήρα, γιΆ  αυτό και είναι πολύ σημαντικό να αλλάζει άμεσα όταν δεν είναι αποδοτικό. Οι Top Experts της αγοράς συστήνουν ότι το φίλτρο λαδιού θα πρέπει να αντικαθίσταται  κάθε 7-10 χιλιάδες  χλμ.

`Aρα η αποστολή του φίλτρου λαδιού είναι:
  • Να εμποδίζει μαζί με το λάδι την αύξηση της θερμότητας των μερών του κινητήρα που τρίβονται μεταξύ τους
  • Να καθαρίζει τον κινητήρα από σκόνη, μεταλλικά κομμάτια και άλλων ειδών σκουπιδάκια

Το φίλτρο λαδιού αποτελείται από δύο βαλβίδες και ένα φίλτρο, το οποία προστατεύονται από μία μεταλλική θήκη. Η μία από τις δύο βαλβίδες λέγεται βαλβίδα αποφυγής οπίσθιας διαρροής και δουλειά της είναι να εμποδίζει το λάδι να κινείται προς το φίλτρο όταν δεν λειτουργεί ο κινητήρας. Η δεύτερη είναι η λεγόμενη παρακαμπτήρια, η οποία επιτρέπει στο λάδι να ρέει μέσα στον κινητήρα.

Κοινοποίησέ το »

Πόσοι τύποι υπάρχουν;


Στην ουσία στην αγορά μπορείς να συναντήσεις 2 τύπους φίλτρων λαδιού. Το πρώτο είναι αυτό της ολικής ροής. Όπως προδίδει και το όνομα του, αυτό το είδος φίλτρο επιτρέπει την πλήρη ροή του λαδιού στον κινητήρα. Για να το πετύχει διαθέτει μία βαλβίδα παράκαμψης, η οποία ελέγχει την πίεση  στο σύστημα λίπανσης. Η βαλβίδα αυτή προστατεύει τις φλάτζες και τις τσιμούχες, όπως επίσης και τον κινητήρα.

Από την άλλη υπάρχει το λεγόμενο παρακαμπτήριο. Εδώ αλλάζει το σύστημα λίπανσης και αποτελείται από στην ουσία από 2 κυκλώματα. Στο ένα κυκλοφορεί το βρώμικο λάδι και στο άλλο μία ποσότητα του λαδιού φιλτράρεται περιοδικά. Aρα δημιουργείται μία παράκαμψη. Μόλις τελειώσει η διαδικασία καθαρίζεται όλη η ποσότητα του λαδιού.

Γενικότερα αυτός ο τύπος λαδιού διατηρεί την πίεση του συστήματος σε επιτρεπτό επίπεδο, ακόμα και όταν αυτό είναι βουλωμένο ή όταν η βαλβίδα έχει χαλάσει.

Υπάρχουν περιπτώσεις όπου συναντάμε φίλτρα και των δύο κατηγόριων στον ίδιο κινητήρα, ειδικά σε αυτοκίνητα από έχουν συνδυασμένα συστήματα λίπανσης.

Ποιο είναι το κατάλληλο για το αυτοκίνητο σου

Στην ουσία θα διαλέξεις αυτό που είναι κατάλληλο για τον κινητήρα σου, δηλαδή αυτό που συστήνει ο κατασκευαστής. Γενικότερα τα επιβατικά αυτοκίνητα διαθέτουν φίλτρα λαδιού που παρέχουν διήθηση λαδιού από 5 μικροσωματίδια. Μόλις βρεις το κατάλληλο, όπως αυτό αναγράφεται στον εγχειρίδιο χρήσης τσέκαρε καλά το περίβλημα του φίλτρου. Πρέπει να είναι κατασκευασμένο με τέτοιο τρόπο, ώστε να εξασφαλίζεται η ακεραιότητα των βαλβίδων και των φλατζών.

Κοινοποίησέ το »

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - AFTER SALES