Πώς χαλάει το αυτοκίνητο diesel
Οι μισές βλάβες στα αυτοκίνητα diesel σχετίζονται με το σύστημα ψύξης.
Προσοχή στο πετρέλαιο κακής ποιότητας.
Ο σωστός έλεγχος της τουρμπίνας βοηθά στην άρτια λειτουργία του κινητήρα.
Το φίλτρο πετρελαίου καλό είναι να αλλάζει κάθε 10.000 χιλιόμετρα.
auto.accessories Team
Το 50% των βλαβών στα αυτοκίνητα diesel έχει να κάνει με το σύστημα ψύξης. Αυτό συμβαίνει λόγω της μεγάλης θερμοκρασίας που παράγεται από τις μεγάλες πιέσεις που δημιουργούνται μέσα σε ένα πετρελαιοκινητήρα - ενώ ακόμα μία ένδειξη που υποδεικνύει βλάβη είναι η εμφάνιση καπνού. Από εκεί και πέρα, αν ο καπνός έχει μαύρο χρώμα, τότε είναι πιθανό να χρειάζονται αλλαγή τα μπεκ, ενώ αν είναι λευκός, τότε μάλλον το ψυκτικό βρίσκεται στο θάλαμο καύσης. Τέλος, ο μπλε καπνός υποδηλώνει την ύπαρξη λαδιού στο θάλαμο καύσης. Συχνό φαινόμενο επίσης είναι η κατάρρευση του κινητήρα λόγω σκουριάς.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το » |
Προσοχή στο πετρέλαιο κακής ποιότητας
Σε κάθε περίπτωση, η ποιότητα του καυσίμου παίζει πολύ σημαντικό ρόλο. Στους πετρελαιοκινητήρες η χρησιμοποίηση πετρελαίου κακής ποιότητας μπορεί να επιφέρει μεγάλες διαβρώσεις και να καταστρέψει διάφορα και σημαντικά εξαρτήματα, όπως τα μπεκ και η τρόμπα πετρελαίου. Τα μπεκ κατά την διαδικασία του service θα αφαιρεθούν από το όχημα & θα τοποθετηθούν σε ειδική συσκευή διάγνωσης και καθαρισμού, ενώ από εκεί και πέρα η διάγνωση θα κρίνει αν είναι ικανοποιητική η ωμική αντίσταση, η παροχή και η βεντάλια ψεκασμού τους. Παράλληλα, ο καθαρισμός γίνεται με χρήση υπερήχων και χημικών καθαριστικών ουσιών, έτσι ώστε να αποβληθούν τα ξένα σώματα, ενώ στο τέλος ξαναμπαίνουν στον εξομοιωτή για να τσεκαριστεί πάλι η ογκομετρική απόδοση και η στεγανότητά τους. Συνήθως καλό είναι να γίνεται στεγανοποίηση των μπεκ ανά 100.000 χλμ. προληπτικά - δίχως να ξεχνάμε βέβαια πως μεγάλη σημασία δίνεται και στα φίλτρα αέρα, λαδιού και καυσίμου, τα οποία πρέπει να αλλάζουν ανά τακτά χρονικά διαστήματα γιατί είναι πιθανό να προκληθούν μεγάλες ζημιές.Μάλιστα η χρήση κακής ποιότητας καυσίμου επιβαρύνει σημαντικά και καταστρέφει το φίλτρο παρακράτησης σωματιδίων (DPF), ενώ αν κάποιο ποσοστό καυσίμου περνάει στα λάδια του κινητήρα κατά την αναγέννηση του DPF επιβαρύνεται σημαντικά η λίπανση του κινητήρα-τουρμπίνας με άμεσες συνέπειες στον κύκλο ζωής των εξαρτημάτων. Τέλος τα κατάλοιπα επιβαρύνουν σημαντικά και την εισαγωγή του κινητήρα μέσω του συστήματος επανακυκλοφορίας των καυσαερίων (EGR).