Μειώνει αιθάλη/σωματίδια, οδηγεί σε λιγότερες αναγεννήσεις & χαμηλότερη κατανάλωση.
Καθαρίζει επικαθήσεις, ενώ βελτιώνει την στεγανοποίηση & συμπίεση του θαλάμου καύσης.
Προστατεύει σε αραίωση λαδιού από αποτυχημένες αναγεννήσεις DPF.
Το Polytron MTC εγγυάται καθαρότερη καύση, σταθερή απόδοση, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής DPF.
auto.accessories Team
Kαι αυτόν τον μήνα, μιλήσαμε με τον Expert της εταιρείας που διαθέτει τα λιπαντικά Polytronστην Ελλάδα, αυτή την φορά με βασικό θέμα το πώς η χρήση ενός προϊόντος μπορεί να οδηγήσει σε καθαρότερη καύση, σταθερή απόδοση, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής DPF. Ας δούμε τα όσα ενδιαφέροντα είπε.
Σκοπός & λειτουργία του DPF φίλτρου σε diesel-οκίνητο
Το φίλτρο σωματιδίων ντίζελ (DPF) συγκρατεί την αιθάλη (PM) των πετρελαιοκινητήρων, ώστε να μην εκλύεται στην ατμόσφαιρα. Επειδή ο χώρος συσσώρευσης είναι περιορισμένος, απαιτείται τακτική αναγέννηση DPF (καύση της αιθάλης) για να αποφεύγεται το φράξιμο. Για βασικές αρχές δείτε: Τι είναι το DPF και Συντήρηση/καθαρισμός DPF.
Όταν το DPF «γεμίσει», ο εγκέφαλος (ECU) επιτρέπει μικρή ποσότητα άκαυτου καυσίμου να περάσει στο φίλτρο ώστε να αναφλέξει τη συσσωρευμένη αιθάλη (κύκλος αναγέννησης). Η αιθάλη καίγεται, όμως στάχτη από ιχνοστοιχεία λαδιού/μετάλλων παραμένει και συσσωρεύεται με τον χρόνο. Αστικές διαδρομές, κατανάλωση λαδιού και υπερβολικοί ρύποι δυσχεραίνουν την αναγέννηση και μπορεί να οδηγήσουν σε: -Απώλεια ισχύος.
-Αύξηση κατανάλωσης καυσίμου.
-Κίνδυνο βλαβών κινητήρα.
Δες και αυτό: Service πετρελαιοκινητήρων & επίδραση αναγεννήσεων στα λάδια Διάβασε εδώ σχετικά με τα ευρωπαϊκά πρότυπα εκπομπών (Euro)
Πώς το Polytron MTC βελτιώνει την λειτουργία & την μακροζωία του DPF
Το λιπαντικό που περιέχει Polytron MTC μειώνει σημαντικά τις τριβές, βελτιώνει την απόδοση και συμβάλλει σε μικρότερες εκπομπές – άρα λιγότερη αιθάλη φτάνει στο DPF, με πιο αραιές αναγεννήσεις και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής του φίλτρου.
Λιγότερες αναγεννήσεις σημαίνει λιγότερο καύσιμο που απαιτείται για κάθε κύκλο. Αν το DPF είναι ταλαιπωρημένο, μπορεί να υπάρξουν αποτυχημένες αναγεννήσεις, αυξημένοι ψεκασμοί και αραίωση λαδιού στο κάρτερ. Ακόμη και τότε, το Polytron MTC συμβάλλει στην προστασία του κινητήρα.
Διάβασε και αυτό: Καίει λάδια; Πότε είναι φυσιολογικό & πότε βλάβη.
Παρόμοιο όφελος υπάρχει και με αυτοτελές λιπαντικό Polytron (εφόσον περιέχει MTC στη σύστασή του). Το λιπαντικό που περιέχει Polytron MTC μειώνει σημαντικά τις τριβές, βελτιώνει την απόδοση και συμβάλλει σε μικρότερες εκπομπές – άρα λιγότερη αιθάλη φτάνει στο DPF, με πιο αραιές αναγεννήσεις και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής του φίλτρου.
Γιατί μειώνονται τα αιωρούμενα σωματίδια (PM) και η αιθάλη με Polytron MTC
1. Λιγότερη καύση λαδιού, οδηγεί σε λιγότερα PM (αιωρούμενα σωματίδια*).
Το Polytron καθαρίζει σε βάθος τις μεταλλικές επιφάνειες, απομακρύνει επικαθήσεις και βοηθά τα ελατήρια να κινηθούν ελεύθερα στα λούκια τους. Οι κατεργασμένες επιφάνειες (ελατήρια–κύλινδρος) γίνονται πιο λείες, βελτιώνοντας τη στεγανοποίηση του θαλάμου καύσης. Έτσι αυξάνεται η συμπίεση, περιορίζεται η κατανάλωση λαδιού και μειώνονται τα σωματίδια που θα κατέληγαν στο DPF. 2. Μικρότερη κατανάλωση καυσίμου → λιγότερα καυσαέρια/PM.
Με τη μείωση τριβών και την καλύτερη συμπίεση, επιτυγχάνεται αισθητή μείωση κατανάλωσης (περίπου 10% ±2%, ανά περίπτωση). Καίγεται λιγότερο καύσιμο ανά μονάδα χρόνου =λιγότερα καυσαέρια=λιγότερη αιθάλη στο DPF. Extra Tip: Το Polytron FC (πρόσθετο καυσίμου) βελτιστοποιεί την καύση, μειώνοντας περαιτέρω αιθάλη/εκπομπές.
Σημείωση για το συνεργείο σας: Να χρησιμοποιούν λάδια χαμηλών SAPS κατά τις προδιαγραφές OEM (π.χ. ACEA Cx), για συμβατότητα με DPF και μέγιστη διάρκεια ζωής.
Με 2 λόγια το συμπέρασμα για τα οφέλη χρήσης του Polytron MTC
Το Polytron MTC μειώνει αισθητά τα μικροσωματίδια (PM) που φτάνουν στο DPF. Το φίλτρο δουλεύει αποδοτικότερα, γίνονται λιγότερες αναγεννήσεις, έχουμε χαμηλότερη κατανάλωση και μεγαλύτερη αντοχή του DPF, με μειωμένο κίνδυνο υπερθέρμανσης στις αναγεννήσεις.
Σημειώστε ότι ο συνδυασμός Polytron MTC (λάδι) + Polytron FC (καύσιμο) μεγιστοποιεί την απόδοση κινητήρα και την υγεία DPF.
*Basic – Τι είναι τα PM (Particulate Matter) αιωρούμενα σωματίδια
Τα PM είναι αιωρούμενα σωματίδια που παράγονται κυρίως από ατελή καύση (ιδίως σε diesel): αιθάλη/άνθρακας, άκαυτοι υδρογονάνθρακες και λίγη στάχτη από πρόσθετα λιπαντικών. Διακρίνονται σε PM10, PM2.5 και PM1· όσο μικρότερο το μέγεθος, τόσο βαθύτερα εισχωρεί στους πνεύμονες. Το DPF τα παγιδεύει και τα καίει στην αναγέννηση. Για λιγότερα PM: σωστή συντήρηση, low-SAPS λάδια (συμβατά με DPF), έλεγχος μπεκ/τουρμπίνας, αποφυγή υπερβολικού stop-start και διαδρομές που επιτρέπουν πλήρη αναγέννηση.
Το DPF συγκρατεί αιθάλη (PM) από τον πετρελαιοκινητήρα. Όταν γεμίσει, γίνεται αναγέννηση DPF (καύση αιθάλης) για να μην φράξει. Διάβασε: Τι είναι το DPF & πώς δουλεύει.
Μειώνει τριβές → καλύτερη απόδοση/συμπίεση → λιγότερη καύση λαδιού και μικρότερες εκπομπές. Έτσι φτάνει λιγότερη αιθάλη στο DPF, οι αναγεννήσεις αραιώνουν και το φίλτρο ζεί περισσότερο. Συνδύασέ το με Polytron FC (πρόσθετο καυσίμου) για καθαρότερη καύση. Σχετικά: Καίει λάδια; Αίτια & λύσεις.
Επίλεξε Low-SAPS λιπαντικά σύμφωνα με τις προδιαγραφές OEM/ACEA C-σειρά (π.χ. C2/C3/C5). Τα υψηλά SAPS αυξάνουν στάχτη και «γεμίζουν» το φίλτρο. Οδηγός: Λιπαντικά & προδιαγραφές για κινητήρες με DPF.
Όχι. Η κατάργηση DPF είναι παράνομη, αποτυγχάνει σε ΚΤΕΟ/ελέγχους και επιφέρει πρόστιμα. Επιδιορθώνουμε αιτία (π.χ. κατανάλωση λαδιού) και τηρούμε σωστά λάδια/συντήρηση.