Κόψε του το «κάπνισμα»! (vid)

Διαβάστηκε από 12423 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 31/8/2018

Βγάζει μαύρο καπνό το diesel σου; Δες πως το φίλτρο DPF κατακρατεί τα επικίνδυνα σωματίδια, πως αναγεννιέται και γιατί είναι τόσο επικίνδυνη η αφαίρεση του από τα diesel αυτοκίνητα.

 

Τα σωματίδια που παράγονται κατά την ατελή καύση του καυσίμου δεν είναι άλλα από τα σωματίδια της αιθάλης. Ο μαύρος καπνός που βγαίνει από τις εξατμίσεις των κινητήρων diesel είναι ακριβώς αυτά τα στερεά σωματίδια που μπορούν να προκαλέσουν βλάβες στον κινητήρα  και να επιβαρύνουν σημαντικά την ατμόσφαιρα, δημιουργώντας κινδύνους για τη δημόσια υγεία.

Όλα τα αυτοκίνητα με κινητήρες diesel μετά το 2009 κατασκευάζονται σύμφωνα με την οδηγία Euro 5 της Ε.Ε και διαθέτουν απαραίτητα το φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων της καύσης του diesel, το γνωστό DPF. Σημειώνεται όμως ότι υπάρχουν και αυτοκίνητα που είχαν φίλτρο σωματιδίων ήδη πριν την υποχρεωτική οδηγία.

Όπως κάθε φίλτρο, έτσι και το DPF πρέπει σε τακτά διαστήματα να καθαρίζεται, να αδειάζει εν προκειμένω, για να συνεχίσει να λειτουργεί. Στο DPF αυτή η διαδικασία λέγεται αναγέννηση. Κατά τη διάρκεια της αναγέννησης καίγονται τα κατακρατηθέντα σωματίδια με πολύ υψηλή θερμοκρασία, αφήνοντας στο φίλτρο μια μικρή ποσότητα στάχτης.

Ψάχνεις να βρεις φίλτρα;
Εύκολα στη μηχανή αναζήτησης του autotriti.gr με 1 κλικ εδώ. 

H παθητική αναγέννηση του DPF γίνεται στον αυτοκινητόδρομο 

Η παθητική αναγέννηση γίνεται αυτόματα όταν το αυτοκίνητο ταξιδεύει στον αυτοκινητόδρομο σχετικά γρήγορα και αναπτύσσεται υψηλή θερμοκρασία στην εξάτμιση. Επειδή όμως τα αυτοκίνητα δεν ταξιδεύουν μόνο στις Εθνικές οδούς και μάλιστα γρήγορα, τα εργοστάσια έχουν προβλέψει να υπάρχει και ενεργή αναγέννηση του φίλτρου DPF από την ECU, η οποία αναλαμβάνει αυτόματα να κάνει τη διαδικασία αναγέννησης.

 Χρειάζεται έξτρα ποσότητα πετρελαίου για να καθαριστεί 

Όταν το φίλτρο κατακρατήσει σωματίδια σε ποσοστό 45% της χωρητικότητάς του η ECU δίνει εντολή στα μπεκ να ψεκάσουν περισσότερο πετρέλαιο ώστε να ανέβει η θερμοκρασία στην εξάτμιση για να αρχίσει η αναγέννηση. Αν κατά την διαδικασία της ενεργής αναγέννησης το αυτοκίνητο σταματήσει να κινείται χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία, ανάβει το προειδοποιητικό λαμπάκι στο ταμπλό το οποίο δείχνει ότι το φίλτρο είναι μερικώς μπλοκαρισμένο. Το συγκεκριμένο λαμπάκι σβήνει μετά από οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο για περίπου 10 λεπτά με ταχύτητα 70 χιλιομέτρων.



Αυξημένη κατανάλωση κατά την ενεργή αναγέννηση 

Κατά τη διάρκεια της ενεργούς αναγέννησης μπορεί να συμβούν τα παρακάτω:
  • Να ξεκινήσουν το/τα βεντιλατέρ
  • Να αυξηθούν οι στροφές του κινητήρα
  • Να απενεργοποιηθεί το σύστημα Start/Stop
  • Να αυξηθεί η κατανάλωση 
  • Να υπάρξει μυρωδιά από την ζεστή εξάτμιση
  • Να αλλάξει ο ήχος της μηχανής
 
Εάν η αναγέννηση δεν είναι επιτυχής κατά την διάρκεια μη επαρκούς οδήγησης μια ποσότητα πετρελαίου θα περάσει άκαυτο στο κάρτερ και θα ανακατευτεί με το λάδι με αποτέλεσμα να ανέβει η στάθμη του λαδιού.
 
Πολλοί κινητήρες με φίλτρα DPF έχουν αισθητήρα του δείκτη ιξώδους του λαδιού (όχι ποσότητας) , όμως είναι απαραίτητος ο έλεγχος της στάθμης του λαδιού για να μην περάσει το ανώτατο όριο. Τότε οι κινητήρες diesel συνεχίζουν να λειτουργούν χωρίς έλεγχο πια από το γκάζι (μαρσάρουν τέρμα μόνοι τους) χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα να σβήσουν αν δεν εξαντληθεί το καύσιμο που βρίσκεται στο κάρτερ με το λάδι, με σύνηθες αποτέλεσμα την καταστροφή του κινητήρα. (σπάσιμο)


Αν αγνοήσετε το αναμμένο ενδεικτικό λαμπάκι του DPF και συνεχίσετε να οδηγείτε με σχετικά χαμηλή ταχύτητα και με Start/ Stop στην πόλη το φίλτρο θα συνεχίσει να γεμίζει και το λαμπάκι να είναι αναμμένο έως το 75% της χωρητικότητας του φίλτρου, τότε θα ανάψει και άλλο λαμπάκι και θα πρέπει άμεσα να πάτε συνεργείο για να πραγματοποιηθεί βεβιασμένη αναγέννηση.


Τα πρόσθετα που βελτιώνουν τη λειτουργία του DPF

Τα περισσότερα κοινά φίλτρα DPF είναι εφοδιασμένα με ολοκληρωμένο οξειδωτικό καταλυτικό μετατροπέα και τοποθετούνται πολύ κοντά στον κινητήρα όπου τα καυσαέρια είναι ακόμα πολύ θερμά, αυτό σημαίνει ότι η παθητική αναγέννηση γίνεται ευκολότερα και πιο επιτυχημένα.
Ορισμένοι κατασκευαστές χρησιμοποιούν διαφορετικό τύπο φίλτρο DPF και δέχονται ένα πρόσθετο καύσιμου με την ονομασία Eolys, το οποίο περιέχει οξείδια από Cerium ΙΙΙ που βοηθούν στην ανάφλεξη των σωματιδίων μέσα στο φίλτρο σε χαμηλότερες θερμοκρασίες καυσαερίων, με αποτέλεσμα οι αναγεννήσεις να είναι ευκολότερες και αποτελεσματικότερες.

Καθαρισμός φίλτρου DPF
 
Το φίλτρο dpf δύναται να αναγεννηθεί και να επανέλθει σχεδόν στην αρχική του κατάσταση. Υπάρχουν εταιρείες σήμερα, οι οποίες παραλαμβάνουν το φίλτρο, εντοπίζουν το πρόβλημα, το καθαρίζουν (εάν δεν υπάρχει κάποια βλάβη) και το παραδίδουν στον πελάτη. 




 
 

 

ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

περισσότερα »

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΞΕΣΟΥΑΡ & ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Ελεύθερο Κείμενο
Κατηγορία/Υποκατηγορία
Μάρκα
Μοντέλο
Χρονολογία
 
Τιμή από
Τιμή έως
Εργοστασιακός Κωδικός