Ξέρεις τι είναι το φίλτρο DPF;
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Ξέρεις τι είναι το φίλτρο DPF;

11.744 Επισκέψεις στο άρθρο (1/11/2021)

Το φίλτρο σωματιδίων ντίζελ ή αλλιώς DPF είναι ένα σημαντικό μέρος του συστήματος εξάτμισης του πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου που συμβάλλει στη μείωση εκπομπών ρύπων. Μάθε για αυτό!

Είναι γνωστό πως όλος ο χώρος της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά και οι αγοραστές αυτοκινήτων, κινούνται προς την κατεύθυνση να γίνουν πιο φιλικοί προς το περιβάλλον, όπως άλλωστε αποτυπώνεται και στην αύξηση της δημοτικότητας των υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκίνητων.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

 
Την ίδια ώρα, το ντίζελ είναι το καύσιμο που δέχεται ολοένα και περισσότερη κριτική, αποτελώντας για την πλειοψηφία το πιο ρυπογόνο καύσιμο. Οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώνονται σταθερά και οι ολοένα και πιο αυστηροί κανονισμοί εκπομπών ρύπων έχουν αναγκάσει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να εισαγάγουν διάφορες λύσεις για τη μείωση της ποσότητας των επιβλαβών ρύπων που προέρχονται από τα καυσαέρια ντίζελ. Μία από αυτές τις λύσεις, ίσως και η πιο γνωστή είναι το φίλτρο κατακράτησης μικροσωματιδίων ντίζελ ή αλλιώς DPF (Diesel particulate filter) όπως το γνωρίζουν οι περισσότεροι.
 

Τι είναι το DPF;

Όλα τα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου μετά το 2009 κατασκευάζονται σύμφωνα με την οδηγία Euro 5 της Ε.Ε και διαθέτουν απαραίτητα το φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων της καύσης του ντίζελ, το γνωστό DPF. Σημειώνεται όμως ότι υπάρχουν και αυτοκίνητα που είχαν φίλτρο σωματιδίων ήδη πριν την υποχρεωτική οδηγία.
 
Το DPF είναι μέρος του συστήματος εξάτμισης ενός κινητήρα ντίζελ και χρησιμοποιείται για τη συλλογή αιθάλης και άλλων σωματιδίων που παράγονται όταν το πετρέλαιο καίγεται αναποτελεσματικά από τον κινητήρα. Η αναποτελεσματική καύση μπορεί να συμβεί επειδή ένα αυτοκίνητο ντίζελ είναι παλιό, χρειάζεται σέρβις ή σε πολλές περιπτώσεις κινείται για μικρή απόσταση με χαμηλή ταχύτητα και ο κινητήρας δεν προλαβαίνει να ζεσταθεί, όντας λιγότερος αποδοτικός.
 
Το φίλτρο σωματιδίων ντίζελ λειτουργεί με παρόμοιο τρόπο με έναν καταλύτη, παγιδεύοντας τους ρύπους μέσα σε αυτό καθώς περνούν τα καυσαέρια. Το πιο κοινό υλικό που χρησιμοποιείται σε ένα DPF ονομάζεται κορδιερίτης, είναι ένα κεραμικό υλικό που είναι αποτελεσματικό στην απορρόφηση αιθάλης και άλλων ιζημάτων που βρίσκονται συνήθως στα καυσαέρια ντίζελ. Το κόστος του κορδιερίτη είναι πιο φθηνό σε σύγκριση με ορισμένα από τα άλλα υλικά που βρίσκονται στα συστήματα φιλτραρίσματος καυσαερίων. Συνέχεια του άρθρου >>>
Mercedes
moto