Για το τελευταίο σκέλος αφήσαμε τους βασικότερους ελέγχους που πρέπει να γίνονται σε κάθε προγραμματισμένη συντήρηση, ούτως ώστε να έχετε ένα ασφαλές όχημα. Ξεκινάμε από τα σημαντικότερα που είναι ασφαλώς τα ελαστικά και τα τακάκια-δισκόπλακες, τα οποία πρέπει να αντικαθίστανται έπειτα από οπτικό έλεγχο, κάτι που ισχύει και για το υγρό φρένων. Ακόμα και στα αυτοκίνητα χωρίς πίσω δισκόφρενα εξάλλου πρέπει να γίνεται καθαρισμός και οπτικός έλεγχος στις σιαγώνες. Σημαντικός δε, είναι και ο έλεγχος στα αμορτισέρ για τυχόν διαρροές, στις φούσκες του συστήματος ανάρτησης, αλλά και στα ρουλεμάν των τροχών. Αντίστοιχα στο σύστημα ψύξης, ανά δύο «μεγάλα service» πρέπει να γίνεται έλεγχος στάθμης και μέτρηση του ψυκτικού υγρού σε ειδικό μηχάνημα ώστε να διαπιστωθεί αν χρήζει αντικατάστασης. Τέλος, τουλάχιστον μία φορά το χρόνο (σ.σ. κατά βάση τους καλοκαιρινούς μήνες), πρέπει να ελέγχεται το φρέον του συστήματος κλιματισμού ώστε να λειτουργεί αποδοτικά.
Ξέρετε ότι:
Στα σύγχρονα αυτοκίνητα, ο υπολογιστής ταξιδιού ενημερώνει τον οδηγό σχετικά με την «υγεία» του λιπαντικού. Το ποσοστό φθοράς υπολογίζεται βάσει της τελευταίας αλλαγής λαδιού, των ωρών λειτουργίας του κινητήρα, τον διανυθέντων χιλιομέτρων και λοιπών παραγόντων.
Σε αρκετά σύγχρονα αυτοκίνητα, το φίλτρο βενζίνης βρίσκεται μέσα στο ντεπόζιτο και δεν αντικαθιστάται.
Τα τακάκια αντικαθίστανται συνήθως στα 60.000 χλμ, ωστόσο καθοριστικοί παράγοντες για τη διάρκεια ζωής τους είναι το βάρος του αυτοκινήτου και ο τρόπος οδήγησης.