ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Σύστημα ψύξης αυτοκινήτου: Βάζε τακτικά παραφλού, απόφυγε το νερό!

8.880 Επισκέψεις στο άρθρο
Σύστημα ψύξης αυτοκινήτου: Βάλε παραφλού, απόφυγε το νερό!

Σύστημα ψύξης αυτοκινήτου: Βάλε παραφλού, απόφυγε το νερό!

Μη βάζεις νερό στο ψυγείο, διότι ενδέχεται να σκουριάσουν τα εξαρτήματα.
Δουλειά του παραφλού είναι να κρατά πάντοτε σταθερή τη θερμοκρασία του κινητήρα.
Όταν ανέβει η θερμοκρασία, άναψε στο φουλ ζεστό τον ανεμιστήρα της καμπίνας.
Ο θερμοστάτης αναλαμβάνει, μεταξύ άλλων, να «απομονώσει» το παραφλού από το ψυγείο, όταν η θερμοκρασία του πρώτου είναι χαμηλή.

auto.accessories Team

ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ Δ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΜΠΑΤΣΟΥΛΗΣ Γ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

Ως γνωστόν, το φαινόμενο να αντικρίζουμε διάφορους οδηγούς αυτοκινήτων με ανοιχτό το καπό να περιμένουν την οδική, δεν είναι κάτι που συμβαίνει μόνο τις ζεστές ημέρες. Το αντίθετο, πρόκειται για ένα φαινόμενο που συναντάται και τον χειμώνα! Σε αυτές τις περιπτώσεις, λοιπόν, προφανώς το σύστημα ψύξης δε δουλεύει σωστά.
Να ξεκινήσουμε όμως από τα απλά... Όπως ήδη γνωρίζετε, η υψηλή θερμοκρασία είναι εχθρός του αυτοκινήτου, καθώς ο κίνδυνος να καταστραφεί ο κινητήρας από υπερθέρμανση είναι υπαρκτός. Που σημαίνει πως ο κινητήρας θα πρέπει να συνεχίσει να λειτουργεί κάτω από φυσιολογικές συνθήκες, έργο που καλείται να επιτελέσει το σύστημα ψύξης.
Μη λησμονούμε εξάλλου πως τα κυκλώματα λίπανσης & ψύξης, αποτελούν τα σημαντικότερα υποσυστήματα για την απροβλημάτιστη λειτουργία του κινητήρα...
Με αυτό σα δεδομένο, στο συγκεκριμένο κείμενο θα αναλύσουμε τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος ψύξης, τα εξαρτήματα από τα οποία αποτελείται, αλλά και τα σημεία στα οποία πρέπει να δοθεί έμφαση ώστε να μη βρεθούμε προ εκπλήξεων.

Ξέρετε ότι:

- Η προσθήκη νερού στο κύκλωμα ψύξης είναι συχνό φαινόμενο και απόλυτα λανθασμένο, διότι οξειδώνει κάποια εξαρτήματα, δεν έχει λιπαντική ιδιότητα ώστε να προστατεύει την αντλία νερού και σε ακραίες περιβαλλοντικές συνθήκες χάνει την υγρή κατάστασή του.
- Το παραφλού αντλεί θερμότητα από τον κινητήρα και η ροή αέρα αντλεί θερμότητα από το παραφλού. Έτσι η θερμοκρασία λειτουργίας παραμένει σταθερή ανεξάρτητα από τις περιβαλλοντικές συνθήκες.
- Το βασικό ψυγείο υπάρχει για την ψύξη του παραφλού, ενώ το δευτερεύον για τη θέρμανση του αέρα που από το περιβάλλον εισέρχεται στην καμπίνα του αυτοκινήτου.

Γιατί είναι απαραίτητη η ψύξη του κινητήρα;

Σε κάθε κινητήρα εσωτερικής καύσης συμβαίνουν τα εξής:, ένα πολύ μικρό μέρος της θερμότητας μετατρέπεται σε μηχανικό έργο περιστρέφοντας τον στροφαλοφόρο άξονα, ένα μέρος κατευθύνεται μέσω των καυσαερίων στο περιβάλλον, ενώ ένα μεγάλο ποσοστό απορροφάται από τα κινούμενα και μη εξαρτήματα του κινητήρα. Κάπου εδώ συνεπώς εμφανίζεται η ανάγκη ψύξης, αφού είναι γνωστό ότι τα δομικά μέρη του κινητήρα θα καταστραφούν σε περίπτωση που αυξηθεί η θερμοκρασία τους. Ξεκινάμε, λοιπόν, την «ανακάλυψη» του συγκεκριμένου υποσυστήματος, από πού αλλού, από το ίδιο το ψυκτικό μέσο. 
Αρχικά λοιπόν, θέλουμε μία ουσία με υψηλή «ειδική θερμοχωρητικότητα», δηλαδή να είναι ικανή να απορροφήσει τη μέγιστη δυνατή θερμότητα από τον κινητήρα, αλλά ταυτόχρονα να είναι και λεπτόρρευστη (χαμηλό ιξώδες) ώστε να μην δαπανούνται μεγάλα ποσά ενέργειας για τη μεταφορά της στο κύκλωμα. Επίσης θέλουμε μία ουσία που να διατηρεί την υγρή κατάσταση σε όλο το εύρος θερμοκρασιών, από τους -10°C της κρύας εκκίνησης, μέχρι τους περίπου 110 °C. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν καταλήξει σε ένα υγρό που ικανοποιεί όλες αυτές τις ανάγκες και ονομάζεται παραφλού, ή αντιπηκτικό-ψυκτικό μέσο. Για την επιλογή του κατάλληλου υγρού θα πρέπει να ανατρέξετε στο «εγχειρίδιο χρήσης» όπου αναγράφονται οι κωδικοί προδιαγραφών (G11, G12, G12+), ώστε να επιλέξετε ένα ψυκτικό μέσο που εγκρίνει ο κατασκευαστής.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στο Facebook »

Ψυγείο και αντλία νερού: Οι πρωταγωνιστές

Το ψυκτικό μέσο είναι αυτό που «ταξιδεύοντας» μέσα στον κινητήρα θα απορροφήσει ένα ποσοστό της θερμότητας με αποτέλεσμα να αυξηθεί η θερμοκρασία του. Συνεπώς, προκειμένου να μειωθεί η θερμοκρασία του και να είναι έτοιμο για να κατευθυνθεί ξανά προς τον κινητήρα θα πρέπει να περάσει από ένα εξάρτημα που θα αντλήσει θερμότητα από αυτό, έργο που αναλαμβάνει το ψυγείο. Πρόκειται για έναν εναλλάκτη που εκμεταλλεύεται τον αέρα ώστε να ψύξει το παραφλού, βρίσκεται συνήθως μπροστά από τον κινητήρα και πίσω από τις γρίλιες της μάσκας, ενώ το θερμό ψυκτικό μέσο εισέρχεται από μία σωλήνωση που βρίσκεται στο επάνω μέρος του ψυγείου και εξέρχεται ψυχρό από την σωλήνωση που βρίσκεται στο κάτω μέρος.
Σε περίπτωση που, λόγω μειωμένης ταχύτητας του οχήματος, η ποσότητα του αέρα δεν επαρκεί για την αποτελεσματική λειτουργία του ψυγείου, ενεργοποιείται ένας ανεμιστήρας, γνωστός και ως «βεντιλατέρ» ώστε να αυξήσει τη ροή. Αναφέραμε πριν λίγο ότι το ψυκτικό μέσο «ταξιδεύει» από τον κινητήρα στο ψυγείο. Τι χρειαζόμαστε, λοιπόν, για τη μεταφορά ρευστών στα αυτοκίνητα; Για τη μεταφορά του καυσίμου από το ντεπόζιτο στο σύστημα τροφοδοσίας υπάρχει μία αντλία. Για τη μετακίνηση του λιπαντικού στο σύστημα λίπανσης, το αυτό. Έτσι λοιπόν και το ψυκτικό μέσο για να «ταξιδεύει» χρειάζεται μία ώθηση που έρχεται από την αντλία νερού, η οποία στηρίζεται πάνω στον κορμό του κινητήρα και παίρνει κίνηση από αυτόν μέσω ιμάντα.

Ο ρόλος του θερμοστάτη και το άγνωστο ψυγείο

Σε παλαιότερο τεχνικό κείμενο, είχαμε αναφέρει ότι ένα μεγάλο ποσοστό της συνολικής φθοράς των κινητήρων γίνεται κατά την εκκίνηση, όπου η θερμοκρασία λειτουργίας είναι πολύ χαμηλότερη από την επιθυμητή. Αν με την έναρξη λειτουργίας το ψυκτικό μέσο κυκλοφορούσε μέσα στον κινητήρα, είναι προφανές ότι ο χρόνος που θα απαιτούνταν για να φτάσει ο κινητήρας σε φυσιολογική λειτουργία θα ήταν αυξημένος. Κάπου εδώ έρχεται ο θερμοστάτης, ένα εξάρτημα που «απομονώνει» το παραφλού από το ψυγείο, όταν η θερμοκρασία του πρώτου είναι χαμηλή και βρίσκεται στη σωλήνωση που μεταφέρει το ψυκτικό μέσο από τον κινητήρα προς το ψυγείο. Πέρα από την κρύα εκκίνηση άλλωστε, ο θερμοστάτης «ανοιγοκλείνει» συνεχώς κατά τη λειτουργία του κινητήρα ώστε το ψυκτικό μέσο να βρίσκεται στην κατάλληλη θερμοκρασία (90-100°C).
Από πόσα ψυγεία αποτελείται το κύκλωμα ψύξης; Η απάντηση, όσο κι αν σας φαίνεται περίεργο είναι δύο, διότι υπάρχει ένα πολύ μικρότερο ψυγείο συνήθως μέσα στο ταμπλό του αυτοκινήτου, το οποίο χρησιμοποιεί το θερμό ψυκτικό μέσο και έναν μικρό ανεμιστήρα ώστε να θερμαίνει το εσωτερικό του οχήματος τον χειμώνα.

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ

ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Συνεργεία αυτοκινήτων στην Αττική, Εξειδικευμένα συνεργεία, Αλλαγή Δίσκο Πλατό, Ρουλεμάν, Ιμάντας Χρονισμού, Αλλαγή Αμορτισέρ, Αλλαγή Μπαταρίας, Αλλαγή Τακάκια Φρένων, Έκδοση Κάρτας Καυσαερίων, Προέλεγχος ΚΤΕΟ, Ευθυγράμμιση Τροχών Αυτοκινήτου, Επισκευή Μίζας, Αλλαγή Φίλτρου Λαδιού, Αλλαγή Φίλτρου Βενζίνης, Αλλαγή Σετ Συμπλέκτη - Αμπραγιάζ, Αλλαγή Αναρτήσεων, Αλλαγή Λαδιών Κινητήρα Αυτοκινήτου, Τοποθέτηση Parktronic, Αλλαγή Υγρών Φρένων, Επισκευή Βολάν, Αλλαγή Εξωτερικού Ιμάντα Δυναμό, Αλλαγή Δισκόπλακες, Αλλαγή Φίλτρου Αέρα, Τοποθέτηση Φώτα Xenon, Αλλαγή Φίλτρου Καυσίμου, Αλλαγή Σετ Καδένας Χρονισμού, Συμπλήρωση Freon Αυτοκινήτου, Βιολογικός Καθαρισμός Αυτοκινήτου, Ξεθάμπωμα Φαναριών Αυτοκινήτου, Τοποθέτηση Φώτα LED, Επισκευή Καθισμάτων Αυτοκινήτου, Αλλαγή Ουρανού Αυτοκινήτου, Αλλαγή Ταπετσαρίας Πόρτας Αυτοκινήτου, Ντύσιμο Ταμπλό με Δέρμα, Επισκευή Πόμολο Ταχυτήτων, Αλλαγή Φίλτρου Καμπίνας, Ηχομόνωση & Θερμομόνωση Αυτοκινήτου, Δερμάτινη Επένδυση Τιμονιού, Επισκευή Ζελατίνας Κάμπριο, Ξεθάμπωμα Φαναριών Αυτοκινήτου, Αδιαβροχοποίηση Κουκούλας Κάμπριο, Αλλαγή Αντλίας (Τρόμπας) Νερού, Αλλαγή Τάπες Ψυγείου Νερού, Αλλαγή Σιαγόνες Αυτοκινήτου, Αλλαγή Μπουζί, Συνεργεία αυτοκινήτων στην Αττική, Αλλαγή Ακρόμπαρα Τιμονιού, Αλλαγή Ημίμπαρα Τιμονιού, Αλλαγή Μπαράκια Ζαμφόρ, Αλλαγή Λάστιχα Ζαμφόρ, Αλλαγή Ψαλίδια Τροχών, Αλλαγή Μπαλάκια Ψαλιδιών