Κατά τη διάρκεια της ολοκληρωμένης προληπτικής συντήρησης γίνεται καθαρισμός των εναλλακτών, έλεγχος και αναπλήρωση του ψυκτελαίου, σωστή πλήρωση του ψυκτικού μέσου (φρέον).
Το κακοσυντηρημένο κλιματιστικό μπορεί να προκαλέσει πονοκεφάλους & δυσφορία.
Αν δεν προλάβεις το πρόβλημα, η ζημιά μπορεί να στοιχίσει 100άδες ευρώ.
Αν το σύστημα είναι μπλοκαρισμένο αυξάνεται η κατανάλωση καυσίμου.
H συντήρηση του A/C θέλει συγκεκριμένα προϊόντα και ψάξε για εγγύηση.
Το κακοσυντηρημένο κλιματιστικό μπορεί να προκαλέσει πονοκεφάλους & δυσφορία
Θα πρέπει λοιπόν να γίνεται έλεγχος και σωστή συντήρηση, όπως ακριβώς κάνουμε και στο σπίτι. Τα συστήματα κλιματισμού αυτοκινήτου εφοδιάζονται με ειδικά φίλτρα, τα οποία βρίσκονται στο τμήμα της εισαγωγής του αέρα και ως βασικό στόχο έχουν να απαγορεύουν την εισχώρηση γύρης, σκόνης και άλλων ουσιών μέσα στην καμπίνα του οχήματος. Επίσης σε συνεργασία με τα φίλτρα καμπίνας ενεργού άνθρακα προστατεύουν από τις πλέον καταστροφικές ουσίες, όπως επικίνδυνα αέρια (κάδμιο, βανάδιο, μόλυβδο, βενζίνη), καθώς και άσχημες οσμές καυσαερίων.
Γι΄ αυτό και θα πρέπει να είστε προσεκτικοί στην επιλογή των φίλτρων και να φροντίζετε να είναι συμβατά με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή για να αντέχουν παραπάνω και να φιλτράρουν καλύτερα. Τα μη λειτουργικά φίλτρα είναι αιτία που μπορούν να προκαλέσουν πονοκεφάλους ή ακόμα και προβλήματα στο αναπνευστικό σύστημα του ανθρώπου.
Κατά τη διάρκεια της ολοκληρωμένης προληπτικής συντήρησης γίνεται καθαρισμός των εναλλακτών, έλεγχος και αναπλήρωση του ψυκτελαίου, σωστή πλήρωση του ψυκτικού μέσου (φρέον).
Αν δεν προλάβεις το πρόβλημα, η ζημιά μπορεί να στοιχίσει 100άδες ευρώ
Εκτός της υγείας, ένα μη συντηρημένο κλιματιστικό μπορεί να βλάψει και την τσέπη μας. Σε περίπτωση που το φίλτρο δεν αντικατασταθεί, ο αέρας δυσκολεύεται να περάσει μέσα από το μπλοκαρισμένο από τους ρύπους φίλτρο, με αποτέλεσμα να ζορίζεται το σύστημα με τη λειτουργία του. Έτσι αν κάποιος σωλήνας του συστήματος κοπεί, θα χυθεί το ψυκτικό μέσον, μαζί με το λιπαντικό, με συνέπεια ο κομπρέσσορας του κλιματισμού να μη λιπαίνεται (διαβάστε πως λειτουργεί το κλιματιστικό) και να προκληθεί σε αυτόν ανεπανόρθωτη βλάβη. Η ζημιά ανάλογα το που είναι τοποθετημένος ο κομπρέσσορας μπορεί να φτάσει ακόμα και σε τετραψήφιο νούμερο.
Αν το σύστημα είναι μπλοκαρισμένο αυξάνεται η κατανάλωση καυσίμου
Πριν φτάσουμε σε τόσο μεγάλη ζημιά θα έχουμε λάβει τα ανάλογα μηνύματα από το σύστημα. Αν το σύστημα είναι μπλοκαρισμένο θα έχει μειωμένη απόδοση και δε θα αφαιρεί τη θερμότητα της καμπίνας αποτελεσματικά. Κατά συνέπεια το σύστημα θα χρειαστεί περισσότερη ενέργεια για να λειτουργήσει. Πού θα βρει αυτή την ενέργεια; Μέσω του στροφάλου του κινητήρα, πάνω στον οποίο είναι συνδεδεμένος ο ιμάντας του κομπρέσσορα. Αυτό λοιπόν θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου.
H συντήρηση του A/C θέλει συγκεκριμένα προϊόντα και ψάξε για εγγύηση
Η συντήρηση του κλιματισμού συνεπώς θα πρέπει να γίνεται σε ετήσια βάση και ειδικά στην αρχή του καλοκαιριού, όταν και χρησιμοποιείται συχνότερα. Έτσι θα εντοπιστούν τυχόν δυσλειτουργίες του συστήματος, οι οποίες αφενός θα σας κοστίσουν ακριβότερα, αφετέρου θα εμποδίζουν τη λειτουργία του συστήματος.
Κατά την διάρκεια της ολοκληρωμένης προληπτικής συντήρησης γίνεται καθαρισμός των εναλλακτών, έλεγχος και αναπλήρωση του ψυκτελαίου, σωστή πλήρωση του ψυκτικού μέσου (φρέον), έλεγχος των φίλτρων και απολύμανση. Αυτές οι διαδικασίες απαιτούν ειδικά χημικά προϊόντα και το κυριότερο ειδικές γνώσεις, πράγμα που σημαίνει πως εδώ χρειάζονται τεχνίτες μαθημένοι στο αυτοκίνητο και γνώστες των ιδιαιτεροτήτων που χαρακτηρίζουν το σύστημα.