Η παγίδα του DPF: πήγα για καθαρισματάκι, μου κόστισε 1.100 ευρώ| Μαρτυρία κατόχου
Κάτοχος Kuga, φίλος της στήλης, από την Νέα Σμύρνη, έγραψε τι του είχε τύχει:
Όταν ο καπνός έγινε προειδοποιητική λυχνία στο ταμπλό, πήγε για Service.
Το πρώτο συνεργείο τού πρότεινε καθαρισμό DPF με 50 ευρώ.
Το δεύτερο τού βρήκε καμένο αισθητήρα και 80% φραγή φίλτρου.
1.100 ευρώ τού κόστισε όλο αυτό (πήρε και μάθημα εμπιστοσύνης, για το μέλλον).
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Μας λέει στην επικοινωνία του ο αναγνώστης (κάτοχος Ford Kuga): «Άρχισα να βλέπω καπνό στην εκκίνηση. Δεν ήταν συνεχής, αλλά το ένιωθες. Πήγα σε ένα κοντινό συνεργείο και μου είπαν "μάλλον θέλει ένα καθάρισμα το DPF, τίποτα το σοβαρό". Το έκαναν με ένα σπρέι και 50 ευρώ. Μου είπαν "αν επιμείνει, έλα ξανά" (δε μου άρεσε, μα τι να κάνω;).
Δύο μέρες μετά, ανάβει λυχνία κινητήρα. Το αμάξι τραβούσε και έκανε ρετάρισμα. Το πήγα αλλού (πιο εξειδικευμένο συνεργείο). Έβαλαν διάγνωση και βρήκαν αισθητήρα καμένο, θερμοκρασία DPF εκτός ορίων και φίλτρο φραγμένο κατά 80%.
Το πόρισμα: "δεν καθαρίζει, αντικαθίσταται". Πλήρωσα συνολικά 1.100 ευρώ, έμεινα και χωρίς αυτοκίνητο για 3 μέρες.
Πλήρωσα και… έμαθα. Έμαθα πολλά. Όχι μόνο για το DPF, αλλά για τη σημασία της διάγνωσης και το ποιος το κάνει. Δεν είναι όλοι ίδιοι (ούτε σε τεχνογνωσία, ούτε σε «διάθεση» να βρουν μόνιμη λύση και να μη σε ταλαιπωρούν). Πλέον, πηγαίνω μόνο εκεί που μου εξηγούν τι κάνουν και γιατί (και με πείθουν πως πράγματι ξέρουν και μπορούν να μού είναι χρήσιμοι).
Η συγκεκριμένη ένδειξη συνεπάγεται πως το φίλτρο σωματιδίων DPF είναι γεμάτο σωματίδια και χρειάζεται καθαρισμό. Εφόσον διαπιστώσετε πως δε σβήνει, ενόσω οδηγείτε, τότε αυτό σημαίνει πως πρέπει να πάτε βουρ για το συνεργείο.