Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  11/2/2003
Ημερομηνία δημοσίευσης: 11/2/2003

To Fiesta δείχνει το δρόμο, το Micra ακολουθεί

Οι κινητήρες των 1,4 λίτρων που διαθέτουν τα 4 αυτοκίνητα της δοκιμής αλλά και ο 1.300άρης του Jazz καλύπτουν με μεγάλη άνεση τις αστικές μετακινήσεις, ενώ ανταποκρίνονται χωρίς πρόβλημα στην πραγματοποίηση ενός ταξιδιού. Το νεότερο μοντέλο της δοκιμής, το Nissan Micra, παρουσιάζεται ιδιαίτερα ευέλικτο και πρακτικό στις αστικές μετακινήσεις, ενώ ο οδηγός θα προσαρμοστεί γρήγορα με τις θέσεις των επιμέρους χειριστηρίων στο εσωτερικό. Το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση του Micra είναι ελαφρύ στις χαμηλές ταχύτητες εξυπηρετώντας στους ελιγμούς, ενώ βαραίνει όσο οι ρυθμοί κίνησης αυξάνονται μεταφέροντας παράλληλα στα χέρια του οδηγού αρκετά καλή πληροφόρηση. 
Η ανάρτηση του Micra 1,4 προσδίδει στο αυτοκίνητο πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά, τόσο στην ευθεία όσο και σε δρόμο με στροφές. Οι τροχοί σε καλής ποιότητας δρόμο παρουσιάζουν αρκετά καλή πρόσφυση, ενώ υποστροφικά ή υπερστροφικά φαινόμενα, τα οποία θα κάνουν την εμφάνισή τους σε δρόμο που γλιστράει με αυξημένη ταχύτητα κίνησης, ελέγχονται εύκολα. Η παρεχόμενη άνεση από την ανάρτηση του Micra ικανοποιεί, ωστόσο η ηχομόνωση και η αίσθηση που λαμβάνει κανείς από τη στιβαρότητα του αυτοκινήτου δεν είναι ανάλογες με αυτές των υπόλοιπων μοντέλων της δοκιμής. Μεταξύ αυτών, το αυτοκίνητο που αποτελεί μέτρο σύγκρισης στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς και γενικά της αίσθησης που λαμβάνει ο οδηγός είναι το Fiesta. To μικρό μοντέλο της Ford διαθέτει το καλύτερο σε αίσθηση τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, ενώ το στιβαρό πλαίσιό του συνεργάζεται πολύ καλά με τις αναρτήσεις, εμπνέοντας ασφάλεια στον οδηγό. Ουδέτερα οδικά χαρακτηριστικά διαθέτει και το Honda Jazz στο δρόμο αν και οι τροχοί εμφανίζουν συχνά απώλεια ελκτικής πρόσφυσης. Το τιμόνι του Ιαπωνικού μοντέλου είναι το πιο ελαφρύ μεταξύ των 5 μοντέλων της δοκιμής. Πολύ καλές εντυπώσεις αφήνει η αίσθηση του επιλογέα των ταχυτήτων με τις κοντές διαδρομές. Ιδιαίτερα στιβαρό στο δρόμο δείχνει το Opel Corsa. Στο τελευταίο το τιμόνι με την ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση είναι πιο ελαφρύ από το αντίστοιχο του Micra, αλλά καλύτερο από αυτό το Jazz. Στην ευθεία το Corsa παρουσιάζει πολύ καλή σταθερότητα, ενώ σε δρόμο με στροφές η οδική συμπεριφορά του είναι ασφαλής. 
Αρκετά καλή ισορροπία μεταξύ άνεσης και οδικής συμπεριφοράς διαθέτει το Skoda Fabia. To αμάξωμά του παραμένει σταθερό σε υψηλές ταχύτητες κίνησης στον ανοιχτό δρόμο, ενώ σε δρόμο με στροφές το πλαίσιο με την πολύ καλή ακαμψία συνεργάζεται πολύ καλά με τις αναρτήσεις. Το τιμόνι του Fabia έχει ικανοποιητική αίσθηση, όπως και το πεντάλ των φρένων. 
Τα φρένα και στα πέντε αυτοκίνητα κρίνονται ικανοποιητικά για το χαρακτήρα των κατασκευών. Στην ακινητοποίηση από τα 100 χλμ./ώρα διακρίνεται το Micra 


Το Fiesta διαθέτει πολύ καλή οδηγική αίσθηση. Ο κινητήρας των 1,4 λίτρων δείχνει λίγος για τις δυνατότητες του πλαισίου και της ανάρτησης. 


Η οδική συμπεριφορά του Micra είναι πολύ καλή και ευχάριστη ανεξάρτητα από το είδος της διαδρομής και την ποιότητα του οδοστρώματος. 


Το αμάξωμα του Jazz παρουσιάζει πολύ καλή σταθερότητα. Τα φρένα είναι αποτελεσματικά, ενώ το τιμόνι είναι ελαφρύ με μέτρια αίσθηση. 


Το Corsa εμπνέει ασφάλεια στον οδηγό εξαιτίας του στιβαρού πλαισίου. Το τιμόνι με την ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση είναι ελαφρύ. 


Η αίσθηση που λαμβάνει κανείς κατά την οδήγηση του Fabia είναι αυτή ενός στιβαρού αυτοκινήτου με πολύ καλή σταθερότητα. 

 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Nissan Micra 1,4 VS Ford Fiesta 1,4 VS
 Honda Jazz VS Opel Corsa 1,4 VS Skoda Fabia 1,4 16V 
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
To Fiesta δείχνει το δρόμο, το Micra ακολουθεί
Καλύτερες επιδόσεις τα Corsa και Micra
Με ισχυρό κινητήρα και την καλύτερη σχέση τιμής-αξίας 
Aνεση στο Jazz
Περισσότερες αποσκευές στο Jazz 
Παθητική Ασφάλεια