Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  3/4/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 3/4/2001
"Πίσω, στην αρχή του διαδρόμου"
 


Την ίδια ακτίνα κύκλου με το Smart διαθέτει και το Daihatsu Cuore. Το μικρό Ιαπωνικό μοντέλο όμως υπερέχει, καθώς η ευκολία του υποβοηθούμενου τιμονιού του δίνει προβάδισμα.

Ο μικρός κύκλος στροφής ενός αυτοκινήτου εκτιμάται ιδιαίτερα όταν πρέπει να γίνει αναστροφή και ο διαθέσιμος χώρος στο πάρκινγκ είναι περιορισμένος ή το πλάτος του δρόμου μικρό. Ολοι λίγο πολύ έχουν αντιμετωπίσει μια τέτοια κατάσταση. Οι μικρές διαστάσεις των αυτοκινήτων του συγκριτικού δίνουν πλεονέκτημα έναντι των μεγαλύτερων, σε επίπεδο ευελιξίας και ευκολίας χειρισμών. Η κίνησή τους στα στενά των πόλεων είναι ιδιαίτερα εύκολη υπόθεση, σε συνάρτηση και με το βασικό εξοπλισμό τους, στον οποίο συμπεριλαμβάνεται τις περισσότερες φορές η υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης. Ετσι το παρκάρισμα αλλά και οι ελιγμοί μέσα στην κίνηση πραγματοποιούνται με μεγάλη ευκολία, απαλλάσσοντας από ένα επιπλέον άγχος τους οδηγούς τους.


Με ακτίνα κύκλου 4,3 μέτρων, το Smart μπορεί να κάνει αναστροφή σε πολύ περιορισμένο χώρο. Το μόνο που μπορεί να ενοχλήσει κάπως είναι η έλλειψη υποβοήθησης στο τιμόνι.


Το Ιταλικό σούπερ μίνι διαγράφει κύκλο με ακτίνα 4,4 μέτρων. Το μικρό και ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι είναι ιδιαίτερα ελαφρύ, καθιστώντας τη διαδικασία της αναστροφής πολύ εύκολη υπόθεση.


Το Daewoo Matiz χρειάζεται 4,5 μέτρα με το ελαφρύ σύστημα διεύθυνσης -προαιρετικά υποβοηθούμενο- τερματισμένο, για να έρθει κάθετα προς την πορεία κίνησης.


Κάτι παραπάνω σε σχέση με το Matiz απαιτεί σε χώρο το Hyundai Atos MPV. Με ακτίνα κύκλου 4,6 μέτρων, το μίνι πολυμορφικό της Κορεάτικης εταιρείας αποδεικνύεται αρκετά ευέλικτο.


Τον ίδιο χώρο -εύλογο το γιατί- με το Opel Agila χρειάζεται και το Suzuki Wagon R+ προκειμένου να κάνει αναστροφή. Τα 4,9 μέτρα είναι η μεγαλύτερη ακτίνα μεταξύ των αυτοκινήτων του συγκριτικού.


Κάτι λιγότερο από 5 μέτρα (4,9) είναι η ακτίνα του κύκλου που διαγράφει το Opel Agila. Το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση κάνει τους ελιγμούς εύκολους για τον οδηγό.


Το ίδιο μεταξόνιο με το MPV και για το Hyundai Atos Prime. Ιδια είναι και η ακτίνα του κύκλου που διαγράφει το alter ego του Κορεάτικου μίνι πολυμορφικού.

ΑΚΤΙΝΑ ΣΤΡΟΦΗΣ

α/α Μοντέλο Ακτίνα (μέτρα) 
1 Daihatsu Cuore 4,3 
2 MCC Smart  4,3 
3 Fiat Seicento 4,4 
4 Daewoo Matiz 4,5 
5 Hyundai Atos MPV 4,6
6 Hyundai Atos Prime 4,6
7 Opel Agila 4,9 
8 Suzuki Wagon R+ 4,9

 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ
 
Η μάχη του... Σούπερ Μάρκετ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ 
"Πίσω, στην αρχή του διαδρόμου"
"Χωρούν τα ψώνια πίσω;"
"Μπορώ να οδηγώ για ώρες;"
"Και έξω από την πόλη πώς πάει;"
"Παρκάρει εύκολα;"