Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  3/4/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 3/4/2001
"Και έξω από την πόλη πώς πάει;"
 
  


Το Seicento Sporting με τον κινητήρα των 1,1 λίτρων και το καλό στήσιμο μπορεί να καλύψει ακόμα και τις σπορτίφ διαθέσεις του οδηγού του όταν οδηγείται σε δρόμους με στροφές.

Οχι και πολύ σπάνια, τα μικρά αυτοκίνητα που προορίζονται για την κάλυψη των αστικών μετακινήσεων καλούνται να μεταφέρουν τους επιβάτες τους και εκτός των ορίων της πόλης. Εκεί είναι που δοκιμάζονται και κρίνονται πιο αυστηρά, καθώς η συμπεριφορά τους έχει να κάνει και με την ασφάλεια των επιβαινόντων. Τα ισχυρά -τηρουμένων πάντα των αναλογιών- φρένα και η σωστή εν γένει συμπεριφορά του αυτοκινήτου στις στροφές είναι μεταξύ των απαιτήσεων. 
Στον τομέα αυτόν τα σκήπτρα μεταξύ των μικρών παίρνει η Ιταλική σχολή που εκφράζεται μέσω του Fiat Seicento, του οποίου η έκδοση Sporting στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς προσφέρει αρκετά παραπάνω από όσα ο αστικός χαρακτήρας του μοντέλου προϋποθέτει. Ανάλογα καλό στους περισσότερους τομείς είναι και το Daihatsu Cuore, το οποίο διαθέτει έναν εξίσου δυναμικό κινητήρα και αρκετά καλά οδικά χαρακτηριστικά. Τα μίνι πολυμορφικά υστερούν κατά κύριο λόγο εξαιτίας του όγκου τους, που τα καθιστά πιο ευάλωτα στους πλάγιους ανέμους, ενώ σε αυτά κάνει την εμφάνισή της και πιο ευδιάκριτα η μεταφορά φορτίου στις στροφές. Ξεχωριστά πρέπει να αναφερθεί η επίδοση του MCC Smart, το οποίο αποδεικνύεται ιδιαίτερα ασφαλές κάτω από όλες τις συνθήκες, καθώς είναι εξοπλισμένο και με ESP, που απομακρύνει οποιαδήποτε υποψία... ανάρμοστης συμπεριφοράς, ακόμα και όταν ο οδηγός το παρακάνει.


Λίγο απέχει από τη συμπεριφορά του Seicento αυτή του Daihatsu Cuore με το ισχυρό μηχανικό σύνολο του 1,0 λίτρου. Βασικό μειονέκτημα είναι η μειωμένη πρόσφυση- ελκτική και πλευρική.


Η οδική συμπεριφορά του MCC Smart ορίζεται από την επέμβαση του ESP, το οποίο είναι απαραίτητο καθώς από το μικρότερο μεταξόνιο της αγοράς (1.812 χιλ.) προφανώς θα προέκυπταν απότομες αντιδράσεις.


Ανάλογη με αυτή του MPV είναι και η εικόνα που προκύπτει από την οδική συμπεριφορά του Hyundai Atos Prime. Ενοχλητικές είναι οι αναπηδήσεις του πίσω άξονα στις εγκάρσιες ανωμαλίες.

Το Hyundai Atos MPV εμφανίζεται ευάλωτο στους πλευρικούς ανέμους. Οι μικροί του τροχοί περιορίζουν τις ορέξεις του οδηγού για αυξημένη ταχύτητα στις στροφές.


Η συμπεριφορά του Matiz είναι ασφαλής και προβλέψιμη. Οι μικροί τροχοί περιορίζουν τα περιθώρια πρόσφυσης, ενώ και οι κλίσεις λόγω της μαλακής ανάρτησης είναι αυξημένες.


Το Opel Agila δεν παρουσιάζει αντιδράσεις που θα προβληματίσουν τον οδηγό στο δρόμο, όταν ο ρυθμός κίνησης είναι ανάλογος των δυνατοτήτων του αυτοκινήτου.

Το Suzuki Wagon R+, όπως και το Γερμανικό "δίδυμο", είναι επιρρεπές στις ορέξεις των πλευρικών ανέμων. Η ανάρτηση αντιδρά λίγο πιο "ξερά" απ' ό,τι στο Opel σε ανωμαλίες του δρόμου.

 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ
 
Η μάχη του... Σούπερ Μάρκετ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ 
"Πίσω, στην αρχή του διαδρόμου"
"Χωρούν τα ψώνια πίσω;"
"Μπορώ να οδηγώ για ώρες;"
"Και έξω από την πόλη πώς πάει;"
"Παρκάρει εύκολα;"