Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  1/5/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 1/5/2001
Ανετη η Lybra, Σπορτίφ η Sportwagon
Και στα δύο αυτοκίνητα η αρχιτεκτονική των αναρτήσεων είναι ίδια με τα αντίστοιχα 4θυρα μοντέλα. Στον εμπρός άξονα της Sportwagon υπάρχουν διπλά ψαλίδια με αντιστρεπτική δοκό και πίσω η ανεξάρτητη ανάρτηση αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον, εγκάρσιους και διαμήκεις βραχίονες και αντιστρεπτική δοκό. Η Lybra χρησιμοποιεί διαφορετική δομή με γόνατα ΜακΦέρσον, ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική δοκό εμπρός, ενώ πίσω υπάρχει διάταξη πολλαπλών συνδέσμων. Η ρύθμιση της ανάρτησης της Lybra είναι μαλακή γεγονός που εξασφαλίζει πάρα πολύ καλή απορροφητικότητα των ανωμαλιών του οδοστρώματος. Παράλληλα οι κλίσεις που παίρνει το αυτοκίνητο στις στροφές δεν είναι μεγάλες, ενώ οι αντιδράσεις του αυτοκινήτου είναι ομαλές και δε θα φέρουν τον οδηγό σε δύσκολη θέση. Το σύστημα διεύθυνσης της Lybra έχει καλή αίσθηση ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες. 
Η ανάρτηση της Sportwagon έχει πιο σφιχτή ρύθμιση από της Lybra και το αμάξωμα εμφανίζει ελαφρά μικρότερες κλίσεις στις στροφές. O οδηγός της Alfa Romeo θα κινηθεί πιο γρήγορα σε μια στροφή ενώ ο έλεγχος του αμαξώματος γίνεται άμεσα λόγω του σαφούς και γρήγορου συστήματος διεύθυνσης. Η άνεση των αναρτήσεων είναι καλή, σε χαμηλότερα επίπεδα όμως από της Lybra. Τα όρια πρόσφυσης τόσο της Sportwagon όσο και της Lybra SW είναι υψηλά, κάτι που οφείλεται και στη μεγάλη διάσταση των ελαστικών τους. Συγκεκριμένα τα ελαστικά της Alfa Romeo έχουν διάσταση 185/65/15 (με έξτρα ζάντες αλουμινίου) και της Lancia 195/65/15. 
Στον αυτοκινητόδρομο και τα δύο μοντέλα παραμένουν σταθερά και δεν επηρεάζεται η πορεία τους από διαδοχικές ανωμαλίες του οδοστρώματος 
Το σύστημα πέδησης και των δύο Ιταλικών αυτοκινήτων διαθέτει πολύ καλή αίσθηση στο πάτημα του πεντάλ. Τα φρένα της Lybra είναι πιο αποτελεσματικά καθώς ακινητοποιούν το αυτοκίνητο από τα 100 χλμ./ώρα σε 44,9 μέτρα έναντι 46,6 που χρειάζεται η Alfa Romeo. 



Η ανάρτηση της Sportwagon είναι ελαφρά πιο σφιχτή από της Lybra.Στις στροφές ο οδηγός έχει σύμμαχο το γρήγορο και με πολύ καλή αίσθηση τιμόνι.



H Lancia Lybra SW παραμένει φιλική και προβλέψιμη στις στροφές. Η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησής της εξασφαλίζει πολύ καλά επίπεδα άνεσης.

 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Alfa Romeo 1,6 Sportwagon-Lancia Lybra 1,6 S/W
 Σπορτίφ αίσθηση ή πολυτέλεια;
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ 
Πολυτελής Lybra - Ρετρό σχεδίαση στη Sportwagon
Προβάδισμα Lybra στο χώρο αποσκευών
Ανετη η Lybra, Σπορτίφ η Sportwagon
Υπεροχή Sportwagon σε ιπποδύναμη, Lybra σε ροπή
Cuore Sportivo ή Δυναμική πολυτέλεια;