Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  3/9/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 3/9/2002

ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ
Ford Fiesta 1,6 vs Seat Ibiza 1,4 100 PS vs Skoda Fabia 1,4 100 PS vs VW Polo 1,4 100 PS
 

H εξέλιξη των GT
 

Η νέα γενιά των μικρών GT αυτοκινήτων με κινητήρες 100 ονομαστικών ίππων δεν έχει πλέον τον σπορτίφ χαρακτήρα των προηγούμενων μοντέλων προς όφελος της άνεσης και του πολιτισμένου χαρακτήρα. Τι έχουν να προσφέρουν λοιπόν οι κορυφαίες εκδόσεις των Ford Fiesta, Seat Ibiza, Skoda Fabia και VW Polo στον οδηγό που θέλει ένα γρήγορο "μικρό";

Ο όρος GT φέρνει συνειρμικά στο νου αυτοκίνητα τα οποία έχουν σπορτίφ οδικά χαρακτηριστικά, δυνατούς κινητήρες και αποτελούν τις κορυφαίες εκδόσεις ορισμένων μοντέλων. Αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας υπάρχουν αρκετά στην αγορά με διάφορα αμαξώματα, κυβισμούς, ιπποδυνάμεις και τιμές. Από αυτά τα πιο δημοφιλή, λόγω κόστους απόκτησης και κυβισμού, είναι τα μικρά με κινητήρες 1,4 και 1,6 λίτρων, τα οποία στην πλειοψηφία τους έχουν αρκετά καλές επιδόσεις. Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν και τα Ford Fiesta 1,6, Seat Ibiza 1,4 100 PS, Skoda Fabia 1,4 100 PS, ενώ το πιο νέο "μέλος" είναι το VW Polo 1,4 100 PS. Παράλληλα εκτός από την κοινή κατηγορία των αυτοκινήτων της συγκριτικής δοκιμής, συνδετικό στοιχείο αποτελεί η απόδοση των κινητήρων τους, η οποία σύμφωνα με τον εκάστοτε κατασκευαστή είναι 100 ίπποι. 
Ωστόσο η νέα γενιά των μικρών GT αυτοκινήτων με ισχύ 100 ίππων εμφανίζεται περισσότερο πολιτισμένη, καθώς οι αναρτήσεις τους είναι ρυθμισμένες περισσότερο προς την άνεση, προσφέροντας ξεκούραστες μετακινήσεις και φιλικά οδικά χαρακτηριστικά. Παράλληλα και οι κινητήρες έχουν χάσει το "νεύρο" τους προς όφελος της περισσότερο ομαλής και αθόρυβης λειτουργίας. 
Από τα τέσσερα αυτοκίνητα της συγκριτικής δοκιμής, το Ford Fiesta ξεχωρίζει στο δρόμο, καθώς προσφέρει στον οδηγό έναντι των υπόλοιπων μοντέλων του ομίλου VW περισσότερη οδηγική ευχαρίστηση τόσο λόγω της ρύθμισης της ανάρτησής του όσο και της πολύ καλής αίσθησης που προσφέρει το σύστημα διεύθυνσης. Παράλληλα από τα "ομόσταυλα" μοντέλα, τα οποία έχουν κοινό πλαίσιο και δομή αναρτήσεων, το Seat Ibiza παρουσιάζει περισσότερο σπορτίφ οδική συμπεριφορά, ενώ τα Skoda Fabia και VW Polo λόγω κυρίως της μαλακής ρύθμισης των αναρτήσεών τους προσφέρουν μεγαλύτερη άνεση. 
Εξωτερικά ο παρατηρητής δε θα βρει κάποιο κοινό στοιχείο μεταξύ των μικρών μοντέλων των Ford, Seat, Skoda και VW. Από αυτά, το πιο έντονο "ταμπεραμέντο" διαθέτει το Ibiza, ενώ τα Fiesta, Fabia και Polo, χωρίς να έχουν κάποιο δυναμικό αισθητικό στοιχείο, είναι αποδεκτά. Παράλληλα την καλύτερη συνολικά εικόνα και ποιότητα κατασκευής έχει το VW Polo και ακολουθούν σε απόσταση αναπνοής τα Fabia και Ibiza, ενώ το εσωτερικό του Fiesta λόγω της ευρείας χρήσης σκληρών πλαστικών δείχνει χαμηλότερης ποιότητας. 
Το κόστος αγοράς και των τεσσάρων μικρών GT μοντέλων κυμαίνεται σε λογικά επίπεδα, ενώ ο εξοπλισμός που προσφέρουν είναι σε θέση να καλύψει τις απαιτήσεις ενός καταναλωτή. Ιδιαίτερα ανταγωνιστική είναι η τιμή του Skoda Fabia, η οποία στην έκδοση Comfort διαθέτει τις αρκετές ηλεκτρικές ανέσεις, 2 μετωπικούς αερόσακους, ABS και είναι πιο φτηνό από τα υπόλοιπα μοντέλα της δοκιμής. Παράλληλα και το Fiesta έχει λογική τιμή αγοράς αν μάλιστα υπολογίσουμε ότι έχει μεγαλύτερου κυβισμού κινητήρα -κάτι που όμως επιβαρύνει το τεκμήριο- και περιλαμβάνει τα περισσότερα σύγχρονα στοιχεία άνεσης και ασφαλείας.
Δυνατά, εύστροφα και πολιτισμένα μηχανικά σύνολα
Ο κινητήρας των 1,6 λίτρων του Fiesta διαθέτει την ίδια ονομαστική απόδοση με το μηχανικό σύνολο του ομίλου VW που εφοδιάζονται τα υπόλοιπα μοντέλα. Ωστόσο λόγω μεγαλύτερου κυβισμού εμφανίζει καλύτερη ροπή και "τράβηγμα", ενώ η απόκρισή του στο πάτημα του γκαζιού είναι άμεση.
Ο κινητήρας των 1,4 λίτρων απόδοσης 100 ονομαστικών ίππων του ομίλου VW κινεί το Ibiza σε ικανοποιητικούς ρυθμούς τόσο από στάση όσο και εν κινήσει. Στις χαμηλές στροφές λειτουργίας παρουσιάζει μέτρια ελαστικότητα, ενώ σε υψηλούς ρυθμούς περιστροφής λειτουργεί πολιτισμένα.
Το αντίστοιχο 16βάλβιδο μηχανικό σύνολο των 1,4 λίτρων προσδίδει στο Skoda Fabia ελαφρώς καλύτερες επιδόσεις από αυτές του Ibiza. Ωστόσο η απόκριση του κινητήρα στο πάτημα του δεξιού πεντάλ παρουσιάζει μεγαλύτερη υστέρηση τόσο σε σύγκριση με το Ibiza όσο και με το Polo.
Στην περίπτωση του νέου Polo, οι 100 ονομαστικοί ίπποι που αποδίδει ο κινητήρας είναι σε θέση να κινήσουν σε σβέλτους ρυθμούς το αυτοκίνητο. Παράλληλα ο θόρυβος που παράγει έχει χαμηλή ένταση, ενώ η λειτουργία του είναι ομαλή, κάτι που ισχύει και για τα Skoda Fabia και Seat Ibiza.

 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ
 Ford Fiesta 1,6 vs Seat Ibiza 1,4 100 PS vs Skoda Fabia 1,4
 100 PS vs VW Polo 1,4 100 PS
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Υπεροχή του Polo σε ποιότητα κατασκευής
Άνετοι χώροι για 4 ενήλικους επιβάτες
Καλύτερη αίσθηση στο δρόμο το Ford Fiesta
Η διαφορά στον κυβισμό δίνει το τελικό προβάδισμα