Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  5/12/2000
Ημερομηνία δημοσίευσης: 5/12/2000
ΓΡΑΜΜΑΤΑ
 
Το πρόβλημα με το Fiat Punto 
και η απάντηση!
 

Αγαπητοί κύριοι, 
Είμαι κάτοχος ενός αυτοκινήτου μάρκας Fiat Punto Sporting (μοντέλο 2000), το οποίο αγόρασα με τους χρηματοδοτικούς όρους της Spicar, μέσω της Multifin. Το αυτοκίνητο το παρέλαβα στις 10/3/2000 και από την τρίτη κιόλας ημέρα από την παραλαβή του, παρουσιάστηκαν τα παρακάτω προβλήματα:
Στις 11/3/2000 (Σάββατο) ξεκίνησα ταξίδι για το Γύθειο, ακολουθώντας πιστά τις οδηγίες του αντιπροσώπου της Spicar Αλίμου να μην ανεβάσω τις στροφές άνω των 3.000-3.500. 
Την επόμενη μέρα, 12/3/2000, θέλησα να ανοίξω την πόρτα του συνοδηγού, αλλά το κλειδί δεν έμπαινε στην κλειδαριά. Το πίεσα λίγο, αλλά από φόβο μήπως σπάσει, το άφησα. Επίσης, την ίδια ημέρα, κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του άρχισε να ακούγεται ένας περίεργος θόρυβος από το μέρος της μηχανής. 
Οταν επέστρεψα στην Αθήνα, πήγα αμέσως στο συνεργείο της Spicar, όπου διαπιστώθηκε ότι:
1. Ηταν ελαττωματικό το βεντιλατέρ του ψυγείου και
2. Η κλειδαριά ήταν επίσης ελαττωματική και ήθελε αλλαγή.
Μετά από επανειλημμένα ραντεβού με το συνεργείο και κατόπιν πολλών οχλήσεων, μου είπαν ότι δεν υπήρχε το ανταλλακτικό που χρειαζόταν και ότι θα έφτιαχναν την κλειδαριά όταν θα το έβρισκαν.
Κατά τη διάρκεια της επισκευής του αυτοκινήτου, ξήλωσαν όλη την ταπετσαρία της πόρτας του συνοδηγού για να αλλάξουν την κλειδαριά, αλλά στράβωσαν το χερούλι της πόρτας. Οταν τους είπα να την φτιάξουν, μου είπαν ότι δεν χρειάζεται γιατί δεν φαίνεται!!! Το αυτοκίνητο ήταν 15 ημερών. Υστερα από δική μου επιμονή την επισκεύασαν. 
Φτάνοντας στο πρώτο φανάρι, το αυτοκίνητο μένει από ηλεκτρικά (προβολείς, ενδείξεις στο ταμπλό, υαλοκαθαριστήρες και φρένα). Επιστρέφω στο συνεργείο και προσπαθώντας να βγάλω τη ζώνη ασφαλείας, διαπιστώνω ότι δεν μαζεύει πια αυτόματα. Εκεί, διαπιστώνεται ότι υπάρχει βραχυκύκλωμα σ' ένα καλώδιο στη βαλβίδα του πεντάλ του φρένου. Το αυτοκίνητο το πήγαν στο φανοποιό της αντιπροσωπείας, όπου και ξήλωσαν την ταπετσαρία στην αριστερή πια μεριά, του οδηγού.
Μετά από δύο περίπου μήνες, αποφάσισα να χρησιμοποιήσω το air- condition και διαπίστωσα ότι η απόδοσή του είναι απαράδεκτη. Δεν έβγαζε πολύ κρύο αέρα, ακόμα και όταν γυρνούσα το διακόπτη στη δυνατότερη σκάλα. Μετά από επίσκεψή μου στο συνεργείο, διαπιστώθηκε ότι έπρεπε να αλλαχτεί το φίλτρο. Ξανά αναμονή 15 περίπου ημερών, ώστε να γίνει αλλαγή του φίλτρου. Μετά από τρεις μήνες περίπου, άρχισαν οι ταχύτητες να σκληραίνουν και μάλιστα, σιγά-σιγά άρχισαν να απαιτούν τρομακτική δύναμη για να κουμπώσουν.
Μιλώντας με τους υπευθύνους της Spicar, με πληροφόρησαν ότι δεν υπήρχε πρόβλημα και ότι  θα κατέβαζαν το σασμάν για να επισκευαστεί!!!

Εκεί πια είπα ότι δεν δέχομαι άλλη επισκευή. Το αυτοκίνητο είναι καινούργιο και το έχουν ξηλώσει πάμπολες φορές. Θα ήθελα, λοιπόν, να σας πληροφορήσω ότι έστειλα e-mail στην Fiat Ιταλίας, η οποία ακόμα δεν μου έχει απαντήσει. Μετά από διαπραγματεύσεις με την Spicar, που μας πούλησε το αυτοκίνητο, δέχτηκα να προχωρήσει η επισκευή. Μου κλείνουν ραντεβού περίπου 2 μήνες αργότερα, ενώ με ενημερώνουν ότι θα κρατηθεί το αυτοκίνητο για 15 μέρες στο συνεργείο. 15 μέρες μετά την παραλαβή του αυτοκινήτου με την υπόδειξη ότι στην αρχή το σασμάν θα είναι λίγο "σκληρό " και ότι θα στρώσει στα 500 με 1.000 χλμ., οι ταχύτητες παρέμειναν ως είχαν πριν από την επισκευή του σασμάν. 
Απευθυνόμενος, πλέον, στον κ. Μπέκο, ο οποίος εργάζεται στη Fiat Customer Care, με διαβεβαίωσε ότι όλα θα λυθούν το συντομότερο. Μάλιστα, την ίδια μέρα με πήρε ο τεχνικός υπεύθυνος της Spicar, ο οποίος όντας αρκετά εκνευρισμένος, με ρώτησε με πολύ άσχημο τρόπο, τι είχε πάλι το αυτοκίνητο. Οταν του εξήγησα τι συνέβη "πάλι" με το αυτοκίνητο, μου είπε ότι θα έβλεπε τι θα έκανε. Για μια ακόμη φορά, είμαι σε αναμονή όπως μου ζητήθηκε, για να πάω να το "ξαναδούν" και να αποφασίσουν για την επισκευή του.
Θα ήθελα να σας ρωτήσω, εσείς ως περιοδικό με παράδοση ετών στον χώρο και γνωρίζοντας περισσότερα πράγματα από μένα, τι με συμβουλεύεται να κάνω; Ζήτησα αλλαγή αυτοκινήτου και φυσικά δεν το δέχονται, αν είναι δυνατόν!!! Το αυτοκίνητο μετά από τόσες επισκευές, μόνο καινούργιο δεν θεωρείται. 
Κατόπιν των ανωτέρω, θα ήθελα να ζητήσω τη βοήθειά σας σχετικά με τον τρόπο αντιμετώπισης του προβλήματός μου. Θα ήμουν υποχρεωμένος αν με συμβουλεύατε για τα εξής: 
1. Εάν υπάρχει τρόπος να απαιτήσω την αλλαγή του αυτοκινήτου μου και τις ενέργειες που πρέπει να κάνω.
2. Εάν μπορώ νομικά να απαιτήσω αποζημίωση για τα προβλήματα που μου παρουσιάστηκαν. 
Επιπρόσθετα, θα σας παρακαλούσα να δημοσιευτεί το γράμμα μου στο περιοδικό σας.
Σας ευχαριστώ πολύ για το χρόνο που διαθέσατε να διαβάσετε το γράμμα μου και αναμένω με αγωνία την πολύτιμη συμβουλή σας. 

Με φιλικούς χαιρετισμούς,
Βαγγέλης Γιώρ., Αθήνα.


Οπως συνηθίζεται σε κάθε ανάλογη περίπτωση, η επιστολή του αναγνώστη μας κοινοποιήθηκε στη Fiat Auto Hellas για να έχουμε την απάντηση στις αιτιάσεις του:
Σας επισυνάπτουμε την επιστολή-απάντηση, την οποία ήδη έχει λάβει ο πελάτης μας, κ. Βαγγέλης, με e-mail στις 18/10/2000. Θερμή παράκληση, μαζί με την απάντηση της εταιρείας μας να δημοσιευτεί και το γεγονός ότι στον εν λόγω πελάτη, η εταιρεία μας, δια του υπευθύνου customer care, έχει απαντήσει δύο φορές με e-mail (αυθημερόν) σε επιστολές του στις 18/10/2000, επομένως οι ισχυρισμοί του περί μη απαντήσεως κρίνονται ως αβάσιμοι:

Κύριε Βαγγέλη,
Διαβάσαμε με προσοχή την επιστολή την οποία αποστείλατε στο περιοδικό Auto Τρίτη. Σε επίσκεψή σας στην εταιρεία μας στις 4/10/2000, ακούσαμε με ιδιαίτερη προσοχή και κατανόηση τις απόψεις σας και ο κ. Φίλιππας σας έδωσε την υπόσχεση ότι θα επικοινωνήσει μαζί σας το συντομότερο δυνατόν, ώστε να επιλυθεί το οποιοδήποτε πρόβλημα στο αυτοκίνητό σας.
Την ίδια μέρα, ήρθε σε τηλεφωνική επικοινωνία μαζί σας ο τεχνικός διευθυντής της Spicar (κ. Τόμπρος) και με ήπιο και επαγγελματικό τρόπο, κανόνισε μαζί σας συνάντηση για τη Δευτέρα στις 9/10/2000, βεβαιώνοντάς σας ότι θα παρίσταται και ο μηχανολόγος της Fiat Auto Hellas, ώστε να εξεταστούν προσεκτικά όλα τα θέματα που αναφέρατε για το αυτοκίνητό σας. Εσείς, όμως, αντί να προσκομίσετε το αυτοκίνητό σας στο συνεργείο, όπως είχε προσυμφωνηθεί, προτιμήσατε να στείλατε e-mail στο περιοδικό Auto Τρίτη. Επειδή λοιπόν, όπως γνωρίζετε, τα προβλήματα σε ένα αυτοκίνητο δεν λύνονται ούτε από τα περιοδικά ούτε μέσω e-mail, θα θέλαμε να σας γνωστοποιήσουμε ότι το συνεργείο της Spicar βρίσκεται στη διάθεσή σας και θα παρακαλούσαμε όπως επικοινωνήσετε μαζί τους, ώστε να κανονιστεί μια νέα συνάντηση, για να εξεταστεί και να επισκευαστεί στα πλαίσια της εργοστασιακής εγγύησης- αν και εφόσον απαιτείται- το αυτοκίνητό σας.

Για τη Fiat Auto Hellas, Δημήτρης Κ. Φίλιππας,
Υπεύθυνος εξυπηρέτησης πελατών