ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  20/1/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 20/1/2004
Test mtx
Ford Focus C-Max 1,8
Προσελκύει το ενδιαφέρον
Στον αυτοκινητόδρομο το Focus C-Max είναι σταθερό και δίνει το αίσθημα της ασφάλειας στον οδηγό.
Η Ford μπαίνει "σφήνα" στην κατηγορία των μικρομεσαίων πολυχρηστικών οχημάτων με το Focus C-Max, διεκδικώντας μία υψηλή θέση. Βασικό επιπλέον πλεονέκτημά του αποτελεί ο δυναμικός χαρακτήρας.
Ενας από τους κολοσσούς της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, η Ford, εισήλθε σχετικά καθυστερημένα στη συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των μικρομεσαίων πολυχρηστικών οχημάτων με το Focus C-Μax, λαμβάνοντας υπ'όψιν ότι το πρώτο μοντέλο της κατηγορίας, Renault Scenic, εμφανίστηκε το 1996, καθώς και την παρουσία πολλών αντιπροσωπευτικών οχημάτων. Στόχος της φίρμας δεν είναι μόνο το Focus C-Max να "χτυπήσει" τους άμεσους αντιπάλους του, αλλά και να προσελκύσει το κοινό που ενδιαφέρεται για την αγορά ενός 5θυρου μικρομεσαίου οχήματος, ως μία εναλλακτική πρόταση που προσφέρει μεγαλύτερη πρακτικότητα. ¶λλωστε ανάλογες κινήσεις παρατηρήθηκαν το περασμένο έτος, καθώς σημειώθηκε μείωση του μεριδίου των μικρομεσαίων οχημάτων και αύξηση των πολυχρηστικών. Ενας από τους τομείς που θα προσελκύσει το κοινό είναι κατ'αρχάς η σχεδίαση του αμαξώματος, που στο σύνολό της είναι σύγχρονη. Στο εμπρός τμήμα το πολυχρηστικό Ford εμφανίζει συγγενικά στοιχεία με το Mondeo όπως είναι η σχεδίαση της μάσκας και των φωτιστικών σωμάτων. Από το πλάι τη δυναμική εικόνα ενισχύει η κλίση της οροφής, ενώ στο πίσω μέρος τη σύγχρονη εικόνα συνθέτουν τα ψηλά τοποθετημένα κάθετα φωτιστικά σώματα και η αεροτομή. Ένα ακόμα στοιχείο που συναντάται ολοένα και σε πιο πολλά αυτοκίνητα είναι το φλας στους καθρέφτες με ενσωματωμένα φώτα εδάφους (στην έκδοση Ghia). Ανάλογα σύγχρονη χωρίς στοιχεία εντυπωσιασμού είναι η αισθητική του θαλάμου των επιβατών. Σε επίπεδο ποιότητας υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης ειδικά ως προς την εκτενή χρήση σκληρών πλαστικών τμημάτων. Η πρακτικότητα που προσφέρει έχει τον πρώτο λόγο, καθώς υπάρχει δυνατότητα μετατροπής του πίσω χώρου της καμπίνας σε 2θέσιο με μια απλή κίνηση. Το Focus C-Max "κτίστηκε" στη βάση του μικρομεσαίου Ford, ενώ οι επιμέρους βελτιώσεις που έχουν γίνει έχουν περισσότερο όφελος στην άνεση και την ποιότητα κύλισης. Παράλληλα ένα από τα σημαντικά στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει είναι η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός στο δρόμο, που συνδυάζεται αρμονικά με την άνεση που πρέπει να προσφέρει ένα οικογενειακό όχημα. Η γκάμα του Focus C-Max περιλαμβάνει δύο κινητήρες βενζίνης (1,6 και 1,8 λίτρων 100 και 120 ονομαστικών ίππων αντίστοιχα). Τα επίπεδα εξοπλισμού είναι τρία (Ambiente, Trend και Ghia) με τιμή από 16.999 για τα 1,6 λίτρα και 18.999 για τα 1,8 λίτρα. Συνολικά στα 1,8 λίτρα το αυτοκίνητο αποτελεί τη καλύτερη πρόταση στη κατηγορία, ενώ σύντομα αναμένουμε για δοκιμή και την έκδοση 1,6.
Τεχνικά χαρακτηριστικά




Κινητήρας
Ο κινητήρας των 1,8 λίτρων εμφανίζει θετικό τράβηγμα, είναι εύστροφος και συνδυάζεται με ένα πολύ καλό σε αίσθηση κιβώτιο ταχυτήτων πέντε σχέσεων.
Το μηχανικό σύνολο των 1,8 λίτρων, το οποίο προέρχεται από το Mondeo (με ονομαστική ισχύ 120 ίππων έναντι 125 ίππων του μεσαίου Ford), συνδυάζεται με ένα πολύ καλό σε αίσθηση κιβώτιο ταχυτήτων πέντε σχέσεων. Κατά την κίνηση στη πόλη η ελαστικότητα του κινητήρα ικανοποιεί, κυρίως από τις 2.000 σ.α.λ. και άνω, ενώ κατά την εκκίνηση του οχήματος ο συμπλέκτης δεν είναι ιδιαίτερα προοδευτικός. Στον ανοιχτό δρόμο οι ρυθμοί που επιταχύνει το μοτέρ το αμάξωμα είναι ικανοποιητικοί, ενώ ο παραγόμενος θόρυβος έχει λογική ένταση, καθώς η μακριά 5η ταχύτητα διατηρεί χαμηλές στροφές στον κινητήρα (π.χ 140 χλμ./ώρα με 3.800 περίπου σ.α.λ.).

Μας άρεσε
H πολύ καλή οδική συμπεριφορά και οδηγική αίσθηση. Η δυνατότητα μετατροπής σε 4θέσιο χωρίς αφαίρεση καθισμάτων.
Δε μας άρεσε
Η ευρεία χρήση σκληρού πλαστικού κυρίως στις επενδύσεις των θυρών. Το ηλεκτρονικό χειρόφρενο (στάνταρ στην έκδοση Ghia) δυσκολεύει το παρκάρισμα σε κατηφόρες ή ανηφόρες.
 
 Ford Focus C-Max 1,8
Ποιότητα κατασκευής - εσωτερικό
Ικανοποιητικοί χώροι για πέντε επιβάτες
Στο δρόμο