Mία νέα σελίδα ανοίγει στην ιστορία της η BMW με το πρώτο μικρομεσαίο μοντέλο της, τη σειρά 1.
Η BMW προίκισε τη νέα μικρομεσαία σειρά 1 με όλα εκείνα τα στοιχεία που χρειάζεται για να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό, όπως είναι η υψηλή ποιότητα και τεχνολογία, η σπορτίφ αίσθηση και η κίνηση στους πίσω τροχούς.
Mία νέα σελίδα ανοίγει στην ιστορία της η BMW με το πρώτο μικρομεσαίο μοντέλο της, τη σειρά 1. Ως μία εταιρεία με υψηλό ίματζ, δε θα μπορούσε παρά να παρουσιάσει ένα αυτοκίνητο που ανήκει στην ανώτερη κλάση των χάτσμπακ αυτοκινήτων (premium compact), το οποίο παράλληλα υιοθετεί χαρακτηριστικά πολυτέλειας, υψηλής τεχνολογίας και σπορτίφ αίσθησης, όπως αρμόζει σε ένα αυτοκίνητο της BMW.
Παρόλο που πρόκειται για το πρώτο 5θυρο επιβατικό όχημα της Βαυαρικής φίρμας, δείχνει άμεσα την προέλευσή του, καθώς εμφανίζει συγγενή αισθητικά χαρακτηριστικά με άλλα μοντέλα και κυρίως με την X3 και τη Ζ4. Κοιτώντας από εμπρός τη σειρά 1, το βλέμμα εστιάζει στην παραδοσιακή μάσκα και τα ευμεγέθη φωτιστικά σώματα με το διάφανο κάλυμμα και τα δύο στρογγυλά στοιχεία στο εσωτερικό τους.
Από το πλάι υπάρχει έντονη ομοιότητα με τη ρόουντστερ BMW, όπως είναι το μακρύ εμπρός καπό, τα έντονα νεύρα και οι καμπύλες αυλακώσεις στο κάτω τμήμα του αμαξώματος. Το λιγότερο γνώριμο σχεδιαστικά για τα πρότυπα της εταιρείας είναι το πίσω τμήμα της σειράς 1, το οποίο "δένει" συνολικά με το δυναμικό ύφος του αυτοκινήτου.
Περνώντας στο θάλαμο των επιβατών, η εικόνα δεν αφήνει περιθώρια για αρνητικά σχόλια. Η ποιότητα κατασκευής μπορεί να συγκριθεί με την αντίστοιχη αυτοκινήτων μεγαλύτερης κατηγορίας, ενώ η λιτή αισθητική με τα διακριτικά σπορτίφ στοιχεία αποπνέει τη συμπαγή αίσθηση ενός προσεκτικά κατασκευασμένου αυτοκινήτου.
Νέα στοιχεία για την κατηγορία αποτελούν η παραδοσιακή για την BMW κίνηση στους πίσω τροχούς και το τέλειο "ζύγισμα" μεταξύ των δύο αξόνων.
Σε συνδυασμό με την προηγμένη τεχνολογία των αναρτήσεων και των ηλεκτρονικών συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας, αποτελεί ένα ιδιαίτερα σταθερό και ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο, εικόνα που σχηματίσαμε κατά την οδήγησή του στο Μόναχο στα πλαίσια της παγκόσμιας παρουσίασής του στον ειδικό Τύπο.
Αναμένουμε λοιπόν μέχρι τα τέλη του ερχόμενου Οκτωβρίου το λανσάρισμα της σειράς 1 στην Ελλάδα, εν όψει μάλιστα και της άφιξης του επίσης νέου και άμεσου ανταγωνιστή Α3 Sportback (5θυρο), με το οποίο θα είναι πολύ κοντά και από άποψη τιμής.
Κινητήρες
Το δίλιτρο μοτέρ εμφανίζει ομαλή λειτουργία και θετικό τράβηγμα, ενώ συνδυάζεται με έξι ταχύτητες.
Η νέα σειρά 1 της BMW θα είναι διαθέσιμη με κινητήρες 1,6 και 2,0 λίτρων ονομαστικής απόδοσης 115 και 150 ίππων αντίστοιχα, ενώ θα υπάρξει και έκδοση 1,8 λίτρων, για την οποία ακόμα δεν υπάρχουν στοιχεία από την BMW εκτός από την ισχύ (130 PS). Το μικρότερο μηχανικό σύνολο συνδυάζεται με 5τάχυτο κιβώτιο, ενώ το 2λιτρο μοτέρ με έξι σχέσεις μετάδοσης. Προαιρετικά η έκδοση 120i θα είναι διαθέσιμη και με 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο με σειριακή λειτουργία. Παράλληλα η σειρά 1 περιλαμβάνει και δύο κινητήρες πετρελαίου με κοινή γραμμή τροφοδοσίας, 2,0 λίτρων ονομαστικής ισχύος 122 και 163 ίππων αντίστοιχα.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του αυτοκινήτου στο Μόναχο ήταν διαθέσιμος από τους βενζινοκινητήρες αυτός των 2,0 λίτρων, ο οποίος μας άφησε θετικές εντυπώσεις με τους ρυθμούς που επιταχύνει το αυτοκίνητο, τη γραμμικότητα και γενικότερα τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του. Επίσης το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων των έξι σχέσεων έχει θετική αίσθηση και σωστή κλιμάκωση.