ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  28/9/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 28/9/2004
Test mtx
Οpel Τigra Twin Top 1,8
The eye of the tiger!
Το Tigra Twin Top μετατρέπεται σε κάμπριο σε 18 δευτερόλεπτα.
Με σχεδίαση που μαγνητίζει το βλέμμα, σπορ οδική συμπεριφορά και μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή το νέο Tigra Twin Top στρέφει απειλητικά τη ματιά του στο "λέοντα".
Στο πίσω μέρος δεσπόζουν τα δυο ρόλ-μπάρ τα οποία έχουν τοποθετηθεί για επιπλέον προσασία των επιβατών. Ομορφα σχεδιασμένα είναι τα φωτιστικά σώματα.
Το Tigra μέχρι σήμερα ήταν γνωστό σε όλους μας ως ένα κουπέ όχημα 2+2 θέσεων το οποίο απευθυνόταν -κατά κύριο λόγο- στο νεανικό κοινό. Μετά λοιπόν από ορισμένα χρόνια απουσίας από τις παγκόσμιες αγορές o "τίγρης" της Opel επιστρέφει διατηρώντας τα ίδια "επιθετικά" ένστικτα αλλάζοντας όμως χαρακτήρα και στυλ! Διθέσιο, κουπέ ή κάμπριο και ήδη με έναν άτυπο τίτλο στην κατοχή του από την περασμένη έκθεση της Γενεύης (του καλύτερου ανοιχτού αυτοκινήτου για το έτος 2004) το αμάξωμα με τον "διπλό" χαρακτήρα "χτυπάει" ακριβώς το αγοραστικό κοινό του Peugeot 206 CC. Η ανάγκη για την κατασκευή ενός τέτοιου οχήματος δημιουργήθηκε -όπως δήλωσαν και στελέχη της εταιρείας- από τις συνεχώς αυξητικές τάσεις πωλήσεων που παρουσιάζει η κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων τα οποία εφοδιάζονται με σκληρή αναδιπλούμενη οροφή και κατ' επέκταση των ανοιχτών μοντέλων. Βέβαια, η αλλαγή αυτή πλεύσης στο Tigra, πέραν του ότι αποσκοπεί στην άμεση αντιπαράθεση με καταξιωμένους αντιπάλους στην κατηγορία, οριοθετεί και τη νέα στρατηγική της Γερμανικής εταιρείας αφού στο μέλλον το 40% των μοντέλων της θα αποτελείται από κλασικές εκδόσεις ή στέισον βάγκον, το άλλο 40% θα διαθέτει οχήματα πρωτοποριακής φιλοσοφίας (βλ. Signum κ.λπ.), ενώ το υπόλοιπο 20% θα είναι μοντέλα με ένα "ιδιαίτερο" στυλ όπως το Tigra Twin Top. Εμφανισιακά το νέο Tigra ακολουθεί πιστά τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της φίρμας όπως αυτή "εγκαινιάστηκε" στο νέο Opel Astra και αναμένεται να συνεχιστεί σε πολλά μελλοντικά μοντέλα του ομίλου. Οι σπορτίφ γραμμές και η αίσθηση στιβαρότητας που αποπνέει στον παρατηρητή το Tigra δημιουργούν μια εικόνα καθ' όλα αποδεκτή που μαγνητίζει το βλέμμα. Σίγουρα όμως, πέραν του σύγχρονου ντιζάιν, σημείο αναφοράς στο νέο μοντέλο της Opel αποτελεί η ηλεκτροϋδραυλικά σκληρή αναδιπλούμενη οροφή η οποία σε χρόνο 18 δλ. -και με ακινητοποιημένο πάντα το αυτοκίνητο- "ξεφορτώνεται" τον ουρανό και προσφέρει μια "αίσθηση ελευθερίας" στους δύο επιβάτες του. Το εσωτερικό, αυτούσιο σχεδόν με αυτό του Corsa -λύση σίγουρα συμφέρουσα οικονομικά όχι όμως και ιδανική- δεν ανταποκρίνεται στην εικόνα που θα επιθυμούσε να συναντήσει κάποιος σε ένα Opel τελευταίας γενιάς. Σε τεχνικό επίπεδο τώρα και λαμβάνοντας υπόψη ότι από το όχημα απουσιάζει η οροφή το δοκιμασμένο πλαίσιο του Corsa Gsi -με μικρές βελτιώσεις και ενισχύσεις στη δομή του- αποτελεί εχέγγυο για έναν οδηγό που αναζητά σπορτίφ οδική συμπεριφορά και φυσικά πολύ μικρές στρεβλώσεις στο αμάξωμά του. Κάτω από το καπό του Tigra Twin Top θα βρούμε δυο γνωστά μηχανικά σύνολα χωρητικότητας 1,4 λίτρων τεχνολογίας Twinport και τον 1.800άρη Ecotec. Σε επίπεδο εξοπλισμού οι τρεις εκδόσεις με τις οποίες εφοδιάζεται το Tigra (Enjoy, Sport και Cosmo) δημιουργήθηκαν με γνώμονα την κάλυψη των αναγκών αλλά και -κακά τα ψέματα- το βαλάντιο που είναι σε θέση να εκταμιεύσει ο εν δυνάμει αγοραστής του για την απόκτησή του. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας είχαμε την πιο πλούσια έκδοση των 1,8 λίτρων (Cosmo), η οποία περιλάμβανε 4 αερόσακους (οδηγού, συνοδηγού και πλευρικούς), ABS, 4 δισκόφρενα, ηλεκτρικά παράθυρα, air condition, 16άρες ζάντες αλουμινίου κ.λπ.
Η ηλεκτροϋδραυλικά αναδιπλούμενη οροφή με την οποία εφοδιάζεται το Tigra Twin Top είναι προϊόν εξέλιξης της Opel με το γαλλικό οίκο Heuliez. Το όχημα αρχικά θα πρέπει να είναι ακινητοποιημένο και το μόνο που χρειάζεται είναι ο οδηγός του να απασφαλίσει τα δυο άγκιστρα τα οποία είναι τοποθετημένα πάνω από τα κεφάλια σχεδόν των δύο επιβατών στο ύψος του πλαισίου του παραθύρου. Στην πόρτα του οδηγού βρίσκονται τα μπουτόν τα οποία με ένα απλό πάτημα θέτουν σε λειτουργία τη διαδικασία αναδίπλωσης της οροφής. Οι 4 υδραυλικοί κύλινδροι και τα 5 ηλεκτρικά μοτέρ που αποτελούν τους μηχανισμούς της οροφής χρειάζονται 18 δλ. για να τη μεταφέρουν στο πορτ μπαγκάζ. Η διαδικασία ολοκληρώνεται μόλις ακουστεί ένα ειδικό ηχητικό σήμα.

Μας άρεσε
Η ρύθμιση της ανάρτησης. Το στιβαρό πλαίσιο του αυτοκινήτου.
Δε μας άρεσε
Η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης. Το κιβώτιο ταχυτήτων.
Κινητήρας
Στην κορυφή της γκάμας των μηχανικών συνόλων από πλευράς ισχύος που εφοδιάζουν το νέο Opel Tigra Twin Top βρίσκεται ο γνωστός από τη θητεία του σε πολλά μοντέλα της φίρμας 1.800άρης κινητήρας τεχνολογίας Ecotec απόδοσης 125 εργοστασιακών ίππων. Στο δυναμόμετρο τώρα οι επιδόσεις του κινητήρα είναι ακόμα καλύτερες -κατά 3 ίππους- "βγάζοντας" 128 στις 6.010 σ.α.λ. Συνδυάζεται με ένα πεντατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων το οποίο όμως θα θέλαμε να έχει πιο καλή αίσθηση κυρίως στις γρήγορες εναλλαγές σχέσεων. Στην πράξη τώρα ο 16βάλβιδος κινητήρας των 1,8 λίτρων καταφέρνει να κινήσει σε γοργούς ρυθμούς το 1.265 κιλών αμάξωμα, ενώ και η ελαστικότητα του είναι πολύ καλή από τους χαμηλούς κύκλους περιστροφής.

 
 Οpel Τigra Twin Top 1,8
Εσωτερικό - Χώροι
Οδική συμπεριφορά
Παθητική Ασφάλεια