Ως αυθεντικό SUV, η νέα M-Class εμφανίζει κορυφαία οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο και αρκετά μεγάλες δυνατότητες στην κίνηση εκτός αυτής. Το πλαίσιο είναι αυτοφερόμενο αντίθετα με το πλαίσιο τύπου σκάλας του προκατόχου της, αυτό όμως σε καμία περίπτωση δεν περιορίζει τις εκτός δρόμου δυνατότητές της. Ξεκινώντας από την ανάρτηση, η νέα M-Class διαθέτει την αερανάρτηση (Airmatic) προαιρετικά, στοιχείο που της προσδίδει περισσότερο εκτός δρόμου χαρακτήρα αφού αυξάνει την απόστασή της από το έδαφος μέχρι και 110 χιλ. (αν συνδυαστεί με το πακέτο off-road ή 80 χιλ. αν διατίθεται αυτόνομο) τμηματικά σε τρία στάδια. Επίσης το σύστημα αυτό έχει οφέλη και σε ασφάλτινες συνθήκες οδήγησης, αφού ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει την σκληρότητά της μέσω ενός διακόπτη στην κεντρική κονσόλα μετριάζοντας έτσι τις κλίσεις του αμαξώματος σε δρόμο με στροφές και διατηρώντας ωστόσο την κορυφαία ποιότητα κύλισης που τη χαρακτηρίζει. Η νέα M-Class εφοδιάζεται με διπλά ψαλίδια στον εμπρόσθιο άξονα και άξονα τεσσάρων συνδέσμων πίσω, γεγονός που της επιτρέπει να κινείται όπως ένα αρμόζει σε ένα αυτοκίνητο πολυτελείας προσφέροντας άνεση και ουδέτερη οδική συμπεριφορά. Το σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο ενώ τα φρένα αποτελεσματικά, διαθέτοντας επιπλέον και ειδική ρύθμιση για τη μη συχνή εμπλοκή του ABS σε εκτός δρόμου διαδρομές. Οι διαδρομές της ανάρτησης ωστόσο ακόμα και αν το σύστημα Airmatic απουσιάζει προσφέρουν μεγάλες δυνατότητες σε εκτός δρόμου κίνηση ενώ αν οι απαιτήσεις είναι αυξημένες, τότε το πακέτο off-road που διατίθεται προαιρετικά είναι απαραίτητο. Το πακέτο αυτό περιλαμβάνει σύστημα κλειδώματος του πίσω ή και του κεντρικού διαφορικού, κάτι το οποίο μπορεί να γίνει είτε χειροκίνητα από τον οδηγό είτε και αυτόματα μέσω του σχετικού διακόπτη στην κεντρική κονσόλα. Επιπλέον αυτό το σύστημα συνδυάζει την αερανάρτηση και τη δυνατότητα υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων σε ιδιαίτερα σκληροτράχηλες περιπτώσεις που φαντάζουν εκτός πραγματικότητας για την εικόνα του αυτοκινήτου. Τέλος στο πακέτο περιλαμβάνονται και τα συστήματα DSR (περιορίζει την ταχύτητα στα 6χλμ./ώρα στις κατηφόρες με μεγάλη κλίση) καθώς και Hill Assist που επιτρέπει τη μετακίνηση του ποδιού του οδηγού από το πεντάλ του φρένου (σε περίπτωση στάσης σε ανηφόρα) στο πεντάλ του γκαζιού σε χρόνο 5 δλ. ώστε να μην υπάρξει αθέμιτη κύλιση του αυτοκινήτου προς τα πίσω.
Οι εκτός δρόμου δυνατότητες της νέας M-Class είναι αυξημένες σε σχέση με το παρελθόν, ωστόσο αυτές εμφανίζονται κυρίως όταν εφοδιαστεί με το σύστημα αερανάρτησης και το πακέτο off-road που κοστίζουν περίπου 6.000 ευρώ.
Στην άσφαλτο η οδική συμπεριφορά της νέας M-Class εμφανίζει πολύ καλά επίπεδα άνεσης, κορυφαία ποιότητα κύλισης και εξαιρετική συμπεριφορά στο όριο με ή χωρίς το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης (ESP) ενεργοποιημένο.