To κορυφαίο σε πωλήσεις όχημα της αγοράς, το Toyota Corolla, μπορεί να αποκτηθεί με 0% προκ. και εξόφληση σε 60 δόσεις των 283 ευρώ.
Όταν δεν είναι δυνατόν να συγκεντρωθεί άμεσα ολόκληρο το ποσό, όταν τα μετρητά δεν καλύπτουν την τιμή αγοράς του επιθυμητού αυτοκινήτου, οι περισσότεροι υποψήφιοι αγοραστές στρέφονται σε κάποιο πρόγραμμα χρηματοδότησης. Τι ποσό καλείται να πληρώσει ο ενδιαφερόμενος κάθε μήνα;
Ενα από τα βασικά χαρακτηριστικά της ελληνικής αγοράς καινούργιων αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια είναι η αύξηση -σε πρωτόγνωρο βαθμό- των προτάσεων χρηματοδότησης που διευκολύνουν την αγορά ενός οχήματος. Πρόκειται μάλιστα για μία από τις βασικές αιτίες που έχουν δώσει ώθηση στις πωλήσεις στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια, καθώς δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι η απόκτηση του επιθυμητού τετράτροχου είναι πλέον εφικτή από ένα συντριπτικά μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού. To δάνειο Η χρηματοδότηση λοιπόν είναι μία λύση για την αγορά αυτοκινήτου, για την οποία όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι ένα δάνειο. Κάποιος φορέας δηλαδή (η αντιπροσωπεία ή η αντιπροσωπεία μαζί με κάποια τράπεζα) κάνει μια πίστωση στον υποψήφιο αγοραστή και αυτό συνεπάγεται φυσικά τοκισμό του πιστούμενου κεφαλαίου (ή κάποιο αρκετά σεβαστό ποσό για προκαταβολή όταν η εξόφληση είναι άτοκη) και φυσικά απαιτείται διεξοδικός έλεγχος των όρων του δανείου και υπευθυνότητα απέναντι στον πιστωτικό φορέα προκειμένου να μην βρεθεί κάποιος στη δυσάρεστη θέση της κατάσχεσης του αυτοκινήτου του. Τι πρέπει να γνωρίζετε Το βασικό στοιχείο που πρέπει να γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι είναι ότι κατά την αγορά με δόσεις το επιτόκιο που ανακοινώνουν οι εταιρείες είναι το ονομαστικό επιτόκιο. Υπάρχει δηλαδή και το πραγματικό επιτόκιο, το οποίο θα επιβαρύνει την κάθε δόση και με βάση αυτό γίνεται όλος ο υπολογισμός. Το πραγματικό επιτόκιο προκύπτει από έναν δύσκολο μαθηματικό τύπο στον οποίο δεν θα αναφερθούμε. Απλώς πρέπει να σημειωθεί ότι στο ονομαστικό επιτόκιο προστίθενται εκτός από τους τόκους ορισμένα ακόμη στοιχεία τα οποία επιβαρύνουν ένα καταναλωτικό δάνειο. Στην περίπτωση αγοράς με δάνειο από την αντιπροσωπεία προστίθενται 19% Φ.Π.Α. επί των τόκων, 0,6% φορολογική επιβάρυνση του Νόμου 128/75 καθώς και τα διαχειριστικά έξοδα του δανείου. Στο δάνειο από τράπεζα το επιτόκιο περιλαμβάνει 3% E.Φ.Τ.Ε (Ειδικός Φόρος Τραπεζικών Εργασιών), 0,6% εισφορά του Νόμου 128/75 και φυσικά τα διαχειριστικά έξοδα του δανείου. Αυτό που δεν πρέπει να λησμονείται είναι το κόστος των τελών κυκλοφορίας, των ασφάλιστρων και άλλων εξόδων που επιβαρύνουν όλους τους αγοραστές και φυσικά δεν συμπεριλαμβάνονται στο δάνειο όπως σε κάποιες περιπτώσεις και τα έξοδα φακέλου γύρω στα 150 με 170 ευρώ). Συμφέρει τελικά; Φυσικά συμφέρει η αγορά με δόσεις καθώς κατ' αυτό τον τρόπο μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να αποκτήσουν το επιθυμητό αυτοκίνητο, όμως απαιτείται προσοχή στη διαδικασία εξόφλησής του. Το Auto Τρίτη στο παρόν θέμα παρουσιάζει παραδείγματα δόσεων και χρηματοδοτήσεων εστιάζοντας κυρίως (αλλά όχι μόνο) στο ύψος της μηνιαίας δαπάνης όταν η αγορά γίνεται χωρίς προκαταβολή κάποιου ποσού. Τα παραδείγματα αφορούν τα περισσότερα από τα δημοφιλή μικρομεσαία μοντέλα και οι τιμές αναφέρονται στην πιο φθηνή διαθέσιμη έκδοση.