• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  10/1/2006
Ημερομηνία δημοσίευσης: 10/1/2006
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
BMW Turbosteamer
H BMW εκμεταλλεύεται τις θερμικές απώλειες του κινητήρα, προσθέτοντάς του μία ατμομηχανή.
Η απόδοση των κινητήρων εσωτερικής καύσης είναι κάτω από 40%. Αυτό σημαίνει πως, το μεγαλύτερο μέρος της παραγόμενης ενέργειας χάνεται με μορφή θερμότητας. Η BMW ανακτά μέρος αυτής, προσθέτοντας ένα διπλό κύκλωμα υγρού, που απορροφά τη θερμότητα, γίνεται ατμός και εκτονώνεται σε ένα επιπλέον πιστόνι, συνδεδεμένο στο στροφαλοφόρο.
Πρωτεύον κύκλωμα
Το κύκλωμα υψηλής θερμοκρασίας (κόκκινο) συλλέγει θερμότητα στον πρώτο εναλλάκτη (4) και, μετά διέρχεται διαδοχικά από σημεία όλο και μεγαλύτερης θερμοκρασίας (την εξάτμιση πίσω 6 και εμπρός 5), όπου ατμοποιείται. Στη συσκευή εκτόνωσης 8, ο ατμός σπρώχνει το πιστόνι, που με τη σειρά του κινεί το στροφαλοφόρο και ξαναρχίζει τον κύκλο του.
Δευτερεύον κύκλωμα
Το κύκλωμα χαμηλής θερμοκρασίας συλλέγει την υπόλοιπη θερμότητα από το πίσω μέρος της εξάτμισης 6 και από το κύκλωμα ψύξης του κινητήρα 3 και, εκτός του ότι τη μεταφέρει στο πρωτεύον κύκλωμα, στην αρχή του κύκλου του 4 για προθέρμανση, κάνει και τον ίδιο κύκλο εκτόνωσης στη δεύτερη συσκευή 7, που επίσης κινεί το στροφαλοφόρο.
To σύστημα δοκιμάζεται σε πάγκο, αλλά είναι αρκετά συμπαγές, ώστε να μπορεί να "συσκευασθεί" σε μία BMW, σειράς 3. Συνδυάζεται με 4κύλινδρους κινητήρες 1,8 λίτρων και αυξάνει την απόδοσή τους κατά 15%.