Πολλές φορές οι δρόμοι, ασχέτως με την πραγματική τους χρήση, "βαφτίζονται" από τους δήμους στα πολεοδομικά σχέδια ως ήπιας ή δευτερεύουσας κυκλοφορίας, δίνοντάς τους το "πάτημα" να βάλουν σαμαράκια. Και πάλι όμως παρανομούν.
Η άποψη των δήμων Η ανάγκη που δημιουργείται για μετρίαση της κυκλοφορίας στους δρόμους των δήμων έχει να κάνει μόνο με το δημοτικό συμβούλιο και με κανέναν άλλον. Αν το συμβούλιο το αποφασίσει, θεωρητικά υπάρχει μια τεχνική μελέτη και ενημέρωση των φορέων και τα σαμαράκια τοποθετούνται. Θεωρητικά επίσης υπάρχει και τήρηση της υπουργικής απόφασης, που είναι και το μόνο έγγραφο που μπαίνουν στον κόπο να προμηθευτούν από τη ΓΓΔΕ (Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων). Η διαδικασία μελέτης πάντως είναι τόσο σχολαστική, ώστε οι ίδιοι οι άνθρωποι των τεχνικών υπηρεσιών δέχονται το γεγονός πως: "Όλα τα σαμαράκια είναι παράνομα". Η άποψη του ΥΠΕΧΩΔΕ Το υπουργείο τηρεί στάση Πιλάτου απέναντι στους δήμους. Ο ΚΟΚ προβλέπει τον εποπτικό του ρόλο, αλλά οι υπεύθυνοι της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων δεν μπορούν να "τσακώνονται" με τους δήμους. Εξάλλου, οι δήμοι πλέον δεν οφείλουν να ενημερώνουν τη ΓΓΔΕ για τις αποφάσεις τους, ούτε να τους στέλνουν τις τεχνικές μελέτες προς έγκριση. Ο νόμος αφήνει μια τρύπα, ως προς την υποχρέωση που έχουν για κάτι τέτοιο (ενημέρωση υπουργείου, Τροχαίας και ΟΑΣΑ, όπου υπάρχει λόγος) και με τη μαλθακότητα τόσο του πλαισίου, όσο και των εμπλεκομένων φορέων, δεν υπάρχει ουσιαστικά κανένας έλεγχος. Η άποψη της Αστυνομίας Στην παράγραφο περί κυρώσεων για τα παράνομα σαμαράκια, η υπουργική απόφαση δίνει στην αστυνομία ισχύ, ώστε αυτεπαγγέλτως να διώκει τους δήμους. Αυτό σημαίνει πως, μπορεί οι περίπολοι, παρ' ότι θα έπρεπε σε κάθε σαμαράκι να διώκουν το δήμο, να το ξεπερνούν αγνοώντας το, αν όμως υπάρξει καταγγελία ή ατύχημα, κατά την αυτοψία και εφ' όσον ο παθών το ζητήσει, η αστυνομία ασκεί ποινική δίωξη στο δήμο. "Είναι τόσες οι παρανομίες σε ένα δρόμο, που η αστυνομία δεν προλαβαίνει", ήταν χαρακτηριστικά η απάντηση στο ερώτημα, γιατί δεν τους διώκετε αμέσως. Για απλή απομάκρυνση πάντως, μπορεί να μεσολαβήσει, για να διευθετηθεί πιο "ειρηνικά" το ζήτημα.
Σαμαράκια : ΤΙ ΖΗΜΙΕΣ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ ΣΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΜΑΣ; ΠΟΣΟ ΜΑΣ ΚΟΣΤΙΖΟΥΝ; ΠΩΣ ΘΑ ΑΠΟΖΗΜΙΩΘΕΙΤΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΟΥ