• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Παρουσίαση

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  2/5/2006
Ημερομηνία δημοσίευσης: 2/5/2006
Παρουσίαση
Με Peugeot 407 2,0 στη Θεσσαλονίκη
Ξεκούραστος ταξιδιώτης
Το 407 αποτελεί ένα από τα εντυπωσιακότερα σχεδιαστικά μοντέλα της κατηγορίας του.
Με το δίλιτρο 407 "πεταχτήκαμε" μέχρι τη Θεσσαλονίκη, για να περάσουμε ένα γεμάτο διήμερο στους πιο χαλαρούς ρυθμούς της όμορφης πόλης του Βορρά.
Η σωστή θέση οδήγησης, το αναπαυτικό κάθισμα και οι πολλοί αυτοματισμοί, που διαθέτει το αυτοκίνητο, συμβάλλουν τα μέγιστα στην άνεση που απολαμβάνει ο οδηγός.
Η εκδρομή στη Θεσσαλονίκη με το Peugeot 407 δημιουργούσε εξ αρχής τις κατάλληλες προϋποθέσεις για μία -έστω και σύντομη- ευχάριστη απόδραση από την καθημερινή ρουτίνα. Ξεκινώντας, λοιπόν, κατά τις 8:00 το πρωί της Παρασκευής από τα γραφεία του Auto Τρίτη, στο Κρυονέρι, κατευθυνόμαστε στην Εθνική Οδό, με τον καιρό να έχει άσχημες... διαθέσεις. Περνάμε τα πρώτα διόδια των Αφιδνών, τα δεύτερα του Σχηματαρίου, τα τρίτα των Οινοφύτων και φτάνουμε στο γνωστό -από τα ατυχήματα (δυστυχώς)- πέταλο του Μαλιακού, μειώνοντας στο μισό την ταχύτητά μας πίσω από κομβόι με φορτηγά. Για πολλά χιλιόμετρα υπάρχουν έργα στο δρόμο και λίγα ασφαλή σημεία για προσπέραση, στα οποία απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή και εγρήγορση. Ακολουθούν μεγάλες ευθείες, "κατάλληλες" για ενεργοποίηση του cruise control μέχρι το δεύτερο επικίνδυνο σημείο της διαδρομής, τα Τέμπη. Ο δείκτης του ταχύμετρου έχει "πέσει" στα 50 χλμ./ώρα -κατά τ' άλλα εθνική οδός- για να φτάσουμε στην τελική -μεγάλη- ευθεία της Κατερίνης και στα τελευταία διόδια των Μαλγάρων. Η άφιξή μας στη Θεσσαλονίκη έγινε κατά τις 12:20, όπου ήρθαμε αντιμέτωποι με το έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα, αλλά και τις δυσεύρετες θέσεις στάθμευσης (συνηθισμένα τα βουνά από τα χιόνια...). Σε όλη αυτή τη διαδρομή, απολαύσαμε τις ανέσεις που προσφέρει το 407, αφού κατεβήκαμε από το αυτοκίνητο χωρίς να νιώθουμε κουρασμένοι, έτοιμοι να απολαύσουμε τις "ομορφιές" της Θεσσαλονίκης.
Κινητήρας
Το μηχανικό σύνολο των 2,0 λτ., απόδοσης 137 ίππων και 186 Nm ροπής (έναντι 136 ονομαστικών ίππων και 190 ροπής), είναι σε θέση να κινήσει το αυτοκίνητο σε ικανοποιητικούς ρυθμούς, δεδομένης της σχετικά μέτριας απόδοσης σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Το τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές είναι ικανοποιητικό, ωστόσο, από τις μεσαίες στροφές και άνω, ο θόρυβος (74,4 db στα 140 χλμ./ώρα με 5η ταχ.) του κινητήρα γίνεται αισθητός στους επιβάτες. Η κλιμάκωση του κιβωτίου των ταχυτήτων είναι καλή, αλλά δε διακρίνεται για την αίσθηση στις αλλαγές των σχέσεων.
Μας άρεσε
Η άνεση των καθισμάτων, οι αυτοματισμοί (αυτόματη λειτουργία φώτων, υαλοκαθαριστήρων, cruise control, ηλ. ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα κ.α.), που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής, η κατανάλωση, η σχεδίαση, η θέση οδήγησης και η οδική συμπεριφορά.
Θα θέλαμε...
Καλύτερη αίσθηση από το τιμόνι και τον επιλογέα των ταχυτήτων, περισσότερη άνεση από την ανάρτηση στις έντονες ανωμαλίες, μεγαλύτερη ισχύ, χαμηλότερο θόρυβο από τον κινητήρα από τις 4.000 σ.α.λ. και άνω.

Δρομέας μεγάλων αποστάσεων
Στο σύντομο οδοιπορικό που κάναμε με το μεσαίο Peugeot, πήγαμε και στο κέντρο διάδοσης επιστημών και μουσείο τεχνολογίας, το οποίο πραγματικά αξίζει να επισκεφθεί κανείς.
Μακρινές διαδρομές, όπως είναι αυτή από την Αθήνα έως τη Θεσσαλονίκη (512 χλμ.), γίνονται με ιδιαίτερη ευκολία και άνεση με το μεσαίο μοντέλο της Peugeot, στην έκδοση με τον κινητήρα των 2,0 λτ. Στις μεγάλες ευθείες που υπάρχουν σε αυτή τη διαδρομή, το 407 είναι σε θέση να κινηθεί με αυξημένες ταχύτητες, εμπνέοντας ασφάλεια σε οδηγό και επιβάτες, χάρη στη σταθερότητα που παρουσιάζει το αμάξωμα. Παράλληλα, προσφέρει πολύ καλή άνεση, σε συνδυασμό με τα ιδιαίτερα αναπαυτικά καθίσματα, αν και σε εγκάρσιες ανωμαλίες, όπως είναι τα σημεία συστολής-διαστολής στις γέφυρες, θα θέλαμε καλύτερη απόσβεση από την ανάρτηση. Σε πιο στενούς δρόμους με στροφές -όπως στα Τέμπη- το γαλλικό αυτοκίνητο είναι εξίσου ασφαλές, με αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης, ενώ το στάνταρ ESP λαμβάνει άμεσα "δράση" σε ενδεχόμενο που, το αυτοκίνητο αρχίσει να γλιστράει εξαιτίας κυρίως του γλιστερού οδοστρώματος. Το τιμόνι παρουσιάζει στις στροφές σχετικά "αποκομμένη" πληροφόρηση, η οποία βελτιώνεται όσο αυξάνονται οι ρυθμοί κίνησης. Τα δε φρένα είναι αρκετά αποτελεσματικά, με ικανοποιητική αίσθηση και ακινητοποιούν έγκαιρα (41,1 μ. από τα 100 χλμ./ώρα) το βαρύ αμάξωμα