Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  25/7/2006
Test mtx
Mazda MX-5 2,0
MaXimum-fun!
Διαβάστηκε από 2941 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:25/7/2006
Οι επιδόσεις είναι πολύ καλές και από ένα 1,2 έως και 2,2 δλ. Καλύτερες, σε σχέση με τη βασική έκδοση.
200 κ.εκ. και 30 ίπποι επιπλέον είναι αρκετοί για να αυξήσουν κατακόρυφα την ευχαρίστηση που παρέχει το ΜΧ-5 και συγκεκριμένα η δίλιτρη έκδοση, σε σχέση με τη βασική των 1,8 λίτρων.
Η απόλυτη ευχαρίστηση του οδηγού -όταν αυτός επιλέξει να κινηθεί με σπορ ρυθμούς- είναι ο στόχος που θέτει και πετυχαίνει η δίλιτρη έκδοση του MX-5. H ακαμψία του πλαισίου και το πολύ καλά ζυγισμένο βάρος, που αναρτάται στους δύο άξονες (αναλογία 53%:47%) -στοιχεία που χαρακτηρίζουν και την έκδοση των 1,8 λίτρων- αναδεικνύονται περισσότερο στη δίλιτρη. Η ιπποδύναμη ανέρχεται σε 160 ίππους και είναι αρκετή, για να τινάζει με ακόμη μεγαλύτερη άνεση την "ουρά" του διάσημου ρόουντστερ, σε δρόμο με μέτριας ή κακής ποιότητας άσφαλτο (στην πλειοψηφία των περιπτώσεων δηλαδή). Οι στάνταρ ζάντες αλουμινίου με διάμετρο 17 ιντσών (διάσταση ελαστικού 205/45) είναι στοιχείο που διακρίνει αυτή την έκδοση από τις πιο μικρού κυβισμού, ενώ από πλευράς εξοπλισμού θα ξεχωρίσουμε το στάνταρ και πλήρως απενεργοποιούμενο σύστημα ευστάθειας.
Στον πλανήτη "…μπλοκέ"
Επιπλέον μηχανολογικό στοιχείο -που κάνει το δίλιτρο MX-5 να ξεχωρίζει από την έκδοση των 1,8 λίτρων- είναι το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης που διαθέτει. Άμεση συνέπεια είναι ο καλύτερος έλεγχος του οχήματος στις στροφές και η ευκολότερη έξοδος από μια στροφή με το πλάι.
O κινητήρας
Το τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο είναι εξ ολοκλήρου κατασκευασμένο από αλουμίνιο και διαθέτει 16 βαλβίδες με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής. Σε σχέση με το 1.800άρη -εκτός από το υλικό κατασκευής- μοιράζεται την ίδια διαδρομή κυλίνδρων, αλλά έχει μεγαλύτερη διάμετρο. Το μοτέρ στροφάρει ελεύθερα μέχρι τις 6.700 σ.α.λ. (η μέτρηση έδειξε 157 ίππους στις 6.710 σ.α.λ.), παράγοντας ευχάριστο ήχο. Το κιβώτιο πέντε σχέσεων διακρίνεται για την καλή αίσθηση του επιλογέα του, ενώ και η κλιμάκωσή του είναι καλή, αν και θα θέλαμε να δούμε και την έκδοση Sport με το εξάρι. Οι επιδόσεις είναι γενικά πολύ καλές και από ένα 1,2 έως και 2,2 δλ. Καλύτερες, σε σχέση με τη βασική έκδοση.