Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  29/8/2006
ΠΛΑΙΣΙΟ - ΑΜΑΞΩΜΑ
Citroen C6
Διαβάστηκε από 1920 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:29/8/2006

Το νέο Citroen C6, πέρα από το φουτουριστικό σχεδιασμό, διακρίνεται και για το υψηλό τεχνολογικό του υπόβαθρο. Άλλωστε τα συστήματα -σύγχρονα και πρωτοποριακά- με τα οποία εφοδιάζεται, δύσκολα θα τα συναντήσουμε σε πολλά μοντέλα παραγωγής.
Στα τεχνολογικά συστήματα που εφοδιάζουν το νέο C6, ανήκει και αυτό που διαβάζει μέσω αισθητήρων (1) τις διαχωριστικές λωρίδες του δρόμου (AIFL). Το εν λόγω σύστημα (2), στην περίπτωση κατά την οποία το όχημα αλλάξει κατεύθυνση χωρίς φλας -και με ταχύτητα μεγαλύτερη των 80 χλμ.- προειδοποιεί τον οδηγό, μέσω δονήσεων στο κάθισμα (3), πως παρεκκλίνει της πορείας του.
Ένα ακόμα τεχνολογικό highlight στο νέο C6 είναι και το σύστημα Head - up display. Προβάλλει στοιχεία στο παρμπρίζ του οχήματος (μπροστά ακριβώς από τον οδηγό), όπως την ταχύτητα με την οποία κινείται το αυτοκίνητο ή τα χαρακτηριστικά της διαδρομής (μέσω του navigation system), διευκολύνοντας έτσι τον οδηγό στο δρόμο, αφού δεν αποσπάται στιγμή η προσοχή του από το οδόστρωμα, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να ενημερωθεί και για όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται.
Το C6 πρόσφατα αξιολογήθηκε από το EuroNCAP και απέσπασε τη μέγιστη διάκριση των 5 αστέρων. Άλλωστε, είναι και από τα πρώτα οχήματα που εφοδιάζονται με 9 αερόσακους (ζεύγη μετωπικών, πλευρικών εμπρός, πλευρικών πίσω, κεφαλής τύπου κουρτίνας, αλλά και αερόσακο για τα γόνατα οδηγού) από το βασικό εξοπλισμό. Ειδικό βάρος όμως "έπεσε" και στην προστασία των πεζών. Το όχημα διαθέτει ένα πρωτοποριακό καπό, το οποίο με τη βοήθεια αισθητήρων αναγνωρίζει τη σύγκρουση με έναν άνθρωπο και ανασηκώνεται κατά 65 χλστ. σε 40 μιλισεκόντ, ούτως ώστε να περιορίσει τις συνέπειες και τους τραυματισμούς από τυχόν επαφή με τον κινητήρα.
Η ενεργητική υδροπνευματική και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση 3ης γενιάς, με την οποία εφοδιάζεται το μοντέλο, είναι -απλά- όλα τα λεφτά! Οι ηλεκτρικοί αισθητήρες (1-2)με τους οποίους εφοδιάζεται η ανάρτηση, συνδέονται με το υδραυλικό δίκτυο (3) της κατασκευής και ανάλογα με τις συνθήκες του οδοστρώματος και την ταχύτητα του οχήματος ρυθμίζουν αυτόματα τη "σκληρότητα" και την απόσταση από το έδαφος (4-5), προσφέροντας εξαιρετικά επίπεδα άνεσης και ασφάλειας στους επιβάτες. Αυτό μπορούμε να σας το εγγυηθούμε, καθώς είχαμε την ευκαιρία -πριν από μερικούς μήνες- να οδηγήσουμε το νέο C6 στους δρόμους του Παρισιού.