Διαβάστηκε από 6236αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:20/3/2007
Από δω… (δεν) πάνε και άλλοι
Η προσέγγιση ενός πιο πολιτισμένου οδηγικού χαρακτήρα σε ασφάλτινες διαδρομές είναι εμφανής στο νέο Wrangler, με το σύνολο να κρίνεται επιτυχές. Αν και δεν είναι αυτό το βασικό πεδίο δράσης του νέου Wrangler, καταφέρνει και κινείται αξιοπρεπώς, χωρίς να παρουσιάζει τόσο νευρική οδική συμπεριφορά, όπως το προηγούμενο, ενώ είναι και πιο άνετο. Βέβαια, οι έντονες κλίσεις του αμαξώματος και η μέτρια αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης δεν αφήνουν περιθώρια για γρήγορη κίνηση. Εκτός δρόμου, είτε μιλάμε για πατημένο χώμα, είτε για κακοτράχαλα σημεία, το Wrangler εξακολουθεί να επιδεικνύει κορυφαίες δυνατότητες, δίδοντας στον οδηγό την πεποίθηση, ότι δε θα σταματήσει πουθενά. Για ακραίες καταστάσεις, η επιστράτευση όλων των μέσων της τετρακίνησης, σε συνδυασμό με την ανάρτηση των πέντε συνδέσμων (εμπρός και πίσω) με τις ράβδους Panhard και τους άξονες της Dana (30 εμπρός και 44 πίσω, με το Rubicon να έχει 44 και στους δύο), εξασφαλίζει την προσπέλαση και των πιο απαιτητικών σημείων. Το νέο Wranger εξοπλίζεται με σύστημα ελέγχου ευστάθειας ΕSP, το οποίο διαθέτει τρία προγράμματα λειτουργίας, έτσι ώστε να εναρμονίζεται καλύτερα στις εκάστοτε συνθήκες, ενώ διαθέτει και σύστημα κατά της ανατροπής (ΕRM). Το σύστημα διεύθυνσης αποτελείται από έναν ατέρμονα κοχλία με επανακυκλοφορούντα σφαιρίδια και προσφέρει καλή αίσθηση, αλλά είναι αργό, όπως ορίζει η δομή του. Τέλος, τα φρένα ικανοποιούν με την αίσθηση και την απόδοσή τους, με το ΑΒS να διαθέτει ειδικό πρόγραμμα λειτουργίας, όταν έχει επιλεχθεί η τετρακίνηση.
Σύστημα τετρακίνησης
Το νέο Wrangler και το Wrangler Unlimited εφοδιάζονται με δύο συστήματα κατ' επιλογήν τετρακίνησης (ανάλογα με την έκδοση), Command Trac και Rock Trac. Και στις δύο περιπτώσεις, μέσω επιλογέα, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε πισωκίνητο, τετρακίνητο, σε ποσοστό 50-50 και υποπολλαπλασιασμό των σχέσεων, η οποία στην πρώτη περίπτωση έχει κλιμάκωση 2,72:1, ενώ στη δεύτερη 4,0:1. Tο πίσω μπλοκέ διαφορικό Τrac-Lok (προαιρετικά στις εκδόσεις Sport και Sahara) διαθέτει δύο τελικές σχέσεις μετάδοσης, μία μακριά και την άλλη πιο κοντή (3,21:1 και 4,1:1 αντίστοιχα) για καλύτερη πρόσφυση σε ολισθηρές επιφάνειες. Οι κορυφαίες εκδόσεις Rubicon διαθέτουν και εμπρός μπλοκέ διαφορικό Τru-Lock με την κοντή σχέση μετάδοσης 4,1:1, καθώς και δυνατότητα (ηλεκτρονικά) απεμπλοκής της εμπρόσθιας ράβδου, για μεγαλύτερη άρθρωση της ανάρτησης.