Scoop

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  23/10/2007
Scoop
Nέο Audi A1
Ιδού το Audi A1
Διαβάστηκε από 4939 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:23/10/2007
Στην παραγωγή το 2009
Την έκθεση αυτοκινήτου του Τόκιο επέλεξε για μία ακόμη χρονιά η Audi προκειμένου να παρουσιάσει ένα πολύ σημαντικό μοντέλο της, έστω και σε πρωτότυπη μορφή, που δεν είναι άλλο από το Α1, τον επερχόμενο αντίπαλο του Mini.
Τα αλουμινένια τόξα που διατρέχουν το αμάξωμα δίνουν μία ευχάριστη νότα διχρωμίας στο πρωτότυπο της Audi.
Η απουσία της Audi από τη μικρή κατηγορία διήρκησε μεν αρκετά χρόνια, φτάνει όμως στο τέλος της. Μάλιστα, η γερμανική φίρμα θα ρίξει στη μάχη έναν πολύ δυνατό "παίκτη", ο οποίος ακούει, για την ώρα, στο όνομα Audi metroproject Quattro, και δεν είναι άλλος από τον προπομπό του αναμενόμενου Audi A1, ενός μικρού μοντέλου με premium διάθεση και περισσότερο αστικό προσανατολισμό.
Eίναι μοντέρνο και το δείχνει
Αναμφίβολα οι πρώτες εικόνες του πρωτότυπου Α1 μας υποχρεώνουν να μιλήσουμε για ένα ξεχωριστό μοντέλο, πολύ κοντά στην τελική μορφή παραγωγής, που απέναντι στη ρετρό αισθητική του Mini θα αντιπαραβάλει σύγχρονη σχεδίαση με πολύ μοντέρνα χαρακτηριστικά. Παρατηρώντας το μπροστινό άκρο, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στη μεγάλου μεγέθους κυψελωτή, και αναγνωρίσιμη στα μοντέλα της Audi, μάσκα, η οποία ξεκινάει από την ευθεία του καπό και καταλήγει στη βάση του προφυλακτήρα. Έντονα αισθητή είναι και η παρουσία των φωτιστικών σωμάτων με την τεχνολογία LED που παραπέμπουν αρκετά σε αυτά του Α5. Από το πλάι, το μικρό Audi προβάλλει τα αλουμινένια τόξα οροφής που διατρέχουν το αμάξωμά του, αλλά και την απουσία της κεντρικής κολώνας, στοιχείο που όμως πολύ δύσκολα θα περάσει και στο μοντέλο παραγωγής. Παράλληλα, το κάθετο τελείωμα και των δύο άκρων του αμαξώματος, μαρτυρά τον αστικό χαρακτήρα του γερμανικού μοντέλου. Όσο για το πίσω άκρο, αυτό ξεχωρίζει για τις καθαρές γραμμές που διαθέτει και τα σχεδόν τριγωνικά φωτιστικά σώματα.
Λιτό αλλά μοντέρνο
To εσωτερικό του πρωτότυπου metroproject Quattro είναι εμπνευσμένο από το Audi TT, ενώ δείχνει και αυτό πως δε βρίσκεται μακριά από την παραγωγή. Κυριαρχούν οι στρογγυλοί σχηματισμοί στον πίνακα οργάνων, στους αεραγωγούς αλλά και στους περιστροφικούς διακόπτες στη βάση της κεντρικής κονσόλας. Συνολικά, και όπως αρμόζει σε κάθε μοντέλο της Audi, τόσο τα υλικά που χρησιμοποιούνται όσο και η συναρμολόγηση αυτών κινούνται, με μία πρώτη ματιά, σε κορυφαία επίπεδα ποιότητας. Οι χρωμιωμένες επιφάνειες προσθέτουν και διακριτικούς τόνους σπορ και νεανικού χαρακτήρα. Εν τω μεταξύ, η διαμόρφωση της καμπίνας είναι τετραθέσια, χωρίς όμως ακόμα να μπορούμε να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα για το κατά πόσο θα μπορούν ενήλικες να φιλοξενηθούν με άνεση στα πίσω καθίσματα.
Με κινητήρα 1,4 λτ. ΤSI - 150 ίππων
Κάτω από το καπό του πρωτότυπου Audi A1 φιλοξενείται ένα μηχανικό σύνολο βενζίνης τεχνολογίας TSI με χωρητικότητα 1,4 λίτρων και ισχύ 150 ίππους. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς με αυτόματο - σειριακό κιβώτιο τεχνολογίας S-Tronic και η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα έρχεται σε 7,8 δευτερόλεπτα. Επιπλέον, το γερμανικό πρωτότυπο διαθέτει και υβριδική τεχνολογία, η οποία συνίσταται βασικά από ένα ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 41 ίππων, το οποίο αναλαμβάνει να κινήσει και τους πίσω τροχούς. Βέβαια αυτό δε σημαίνει απαραίτητα ότι αυτή η μορφή τετρακίνησης θα περάσει και στο μοντέλο παραγωγής. Παράλληλα, η τεχνολογία αυτή διαθέτει και επαναφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου που εξασφαλίζει στον ηλεκτροκινητήρα αυτονομία 100 χιλιομέτρων, καθιστώνοντας το μοντέλο απόλυτα οικονομικό κατά την μετακίνηση στην πόλη. Επίσης, εφοδιάζεται και με επιπλέον τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας, ενισχύοντας τον οικολογικό του χαρακτήρα.