Πρώτη επαφή

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  10/6/2008
Πρώτη επαφή
Ανανεωμένη Mercedes A-Class
“Α” και στην τεχνολογία
Διαβάστηκε από 2790 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:10/6/2008
Στην Ελλάδα μέσα στον Ιούνιο
Με διακριτικά επανασχεδιασμένη εμφάνιση και νέες οικολογικές τεχνολογίες, η ανανεωμένη A-Class δείχνει απόλυτα προσαρμοσμένη στα σύγχρονα σχεδιαστικά και τεχνολογικά πρότυπα.
Βρισκόμενη ήδη στην τρίτη της γενιά (παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1997), η Mercedes A-Class έχει κατακτήσει όσους αναζητούν ένα μοντέλο της μικρομεσαίας κατηγορίας, που συνδυάζει premium ύφος, προηγμένη τεχνολογία και φυσικά ελκυστική εμφάνιση.
Πιο «αιχμηρή» αισθητική
Με διακριτικές, αλλά ουσιαστικές επεμβάσεις, οι σχεδιαστές τής Mercedes δημιούργησαν ένα ακόμα πιο ενδιαφέρον σύνολο για την A-Class με περισσότερο αιχμηρό ύφος. Πιο συγκεκριμένα, στο εμπρός άκρο τοποθέτησαν επανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα, νέο προφυλακτήρα με μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα και διαφοροποιημένη μάσκα. Κοιτώντας το μοντέλο της Mercedes από το πλάι ξεχωρίζουν αμέσως οι νέες ζάντες ελαφρού κράματος, ενώ στο πίσω άκρο το ενδιαφέρον μας επικεντρώνεται στα νέα καλύμματα των φωτιστικών σωμάτων και στον ξανασχεδιασμένο προφυλακτήρα. Αξίζει να σημειώσουμε ότι ειδικά στην έκδοση Avantgarde, ο εμπρόσθιος προφυλακτήρας έχει ακόμα πιο μυώδη και έντονα χαρακτηριστικά. Επιπλέον, οι λάμπες για την ένδειξη των φρένων στα πίσω φωτιστικά της A-Class έχουν πλέον την ιδιότητα να αναβοσβήνουν επαναλαμβανόμενα κάθε φορά που το αυτοκίνητο φρενάρει απότομα από ταχύτητα μεγαλύτερη των 50 χλμ./ώρα, προκειμένου να ενημερώνεται έγκαιρα ο οδηγός του οχήματος που ακολουθεί.
Κινητήρες – Mε «πράσινη» τεχνολογία
Σημαντικό κομμάτι της ανανέωσης στην A-Class είναι η εφαρμογή νέων τεχνολογιών, που αφορούν κυρίως στην ενίσχυση του οικολογικού προφίλ του γερμανικού μοντέλου. Λόγος γίνεται για το σύστημα εξοικονόμησης ενέργειας ECO Start-Stop, που θα προσφέρεται με τις εκδόσεις Α150 και Α170 δίχως επιβάρυνση στις τιμές από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Κάθε φορά που το αυτοκίνητο σταματά, π.χ. σε φανάρι, ο κινητήρας απενεργοποιείται αυτόματα, ενώ όταν ο οδηγός πατήσει συμπλέκτη για να βάλει ταχύτητα προκειμένου να ξεκινήσει, το μοτέρ ενεργοποιείται αυτόματα. Η λειτουργία του βασίζεται στη χρήση μίας ηλεκτρικής γεννήτριας που συνδέεται με τον στροφαλοφόρο μέσω ειδικού ιμάντα. Μάλιστα, όταν το αυτοκίνητο κινείται κανονικά, η γεννήτρια παράγει μικρή ποσότητα ενέργειας υποστηρίζοντας έτσι το ηλεκτρικό κύκλωμα του αυτοκινήτου. Στην πράξη η λειτουργία του είναι σχεδόν αθόρυβη, ενώ δίνεται στον οδηγό και η δυνατότητα να το θέσει εκτός λειτουργίας. Με αυτά τα δεδομένα, η A-Class καταναλώνει κατά μέσο όρο και ανάλογα με τον κυβισμό έως και 9% λιγότερο καύσιμο μειώνοντας παράλληλα ακόμα και κατά 12% τις εκπομπές CO2. Τέλος, αυτές είναι και οι μοναδικές αλλαγές που φέρουν οι κινητήρες της A-Class, oι οποίοι παραμένουν ίδιοι με αυτούς στο υπάρχον μοντέλο.
Σύστημα PARKTRONIC
Στον προαιρετικό εξοπλισμό του γερμανικού μοντέλου προστέθηκε μία ακόμα ενδιαφέρουσα τεχνολογία. Πρόκειται για σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος, το οποίο «διαβάζει» την ελεύθερη θέση στάθμευσης και μόλις ο οδηγός επιλέξει την όπισθεν, το σύστημα αναλαμβάνει τον πλήρη έλεγχο του τιμονιού προκειμένου να γίνουν οι μανούβρες με περισσότερη ακρίβεια. Στην πράξη κι αυτό το σύστημα αποδείχτηκε αρκετά αποτελεσματικό αυξάνοντας σημαντικά την πρακτικότητα που προσφέρει η A-Class κατά την κίνηση στην πόλη.
Eσωτερικό – Χώροι
Οι σχεδιαστικές αλλαγές που φέρει στο εσωτερικό της η ανανεωμένη A-Class περιορίζονται στις νέες, καλύτερης ποιότητας επενδύσεις καθισμάτων και θυρών. Τεχνολογικά συναντάμε νέο σύστημα τηλεματικής, που αφορά σε λειτουργίες τηλεφωνίας με πρωτόκολλο bluetooth, αναβαθμισμένο ηχοσύστημα και navigation. Κατά τα άλλα το περιβάλλον στο γερμανικό μοντέλο παραμένει premium για τα δεδομένα της κατηγορίας, με μαλακά και πολύ καλής ποιότητας υλικά, υψηλή εργονομία και μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα. Στον τομέα των χώρων διαφορές δεν υπάρχουν. Παραμένουν αρκετά καλοί για τους πίσω επιβάτες, ενώ τα 435 λίτρα όγκου (στην 5θυρη έκδοση) του πορτ μπαγκάζ είναι πολύ καλή τιμή.
Με πολύ καλής ποιότητα μαλακά υλικά, το εσωτερικό της A-Class δικαιολογεί και με τα παραπάνω τον premium χαρακτήρα του γερμανικού μοντέλου. Ο διακόπτης για το σύστημα start-stop βρίσκεται στη βάση της κεντρικής κονσόλας.
Oδική συμπεριφορά
Με την ανανεωμένη A-Class κινηθήκαμε κατά κύριο λόγο σε αστικό περιβάλλον και συγκεκριμένα στο κέντρο του Bερολίνου. Εκεί το γερμανικό μοντέλο έδειξε ιδιαίτερα ευέλικτο και πρακτικό. Πλεονέκτημα αποτελεί η ψηλή θέση οδήγησης και η πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα. Συνολικά, η A-Class κινείται με χαρακτηριστική ασφάλεια σχεδόν σε όλες τις συνθήκες, με καλά επίπεδα άνεσης προερχόμενα από τη ρύθμιση της ανάρτησης και την αρκετά καλή ποιότητα κύλισης. Επιπλέον προσόν για την ασφαλή συμπεριφορά του μοντέλου, είναι και το αναβαθμισμένο ESP με στάνταρτ σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα.
Ασφαλής και σίγουρη είναι στο δρόμο η A-Class, με μοναδικό ψεγάδι την ιδιαίτερα χαλαρή αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης.