Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  8/7/2008
ΔΙΑΦΟΡΑ
Σύστημα Dynamic Performance Control της BMW
«Έξυπνο» διαφορικό
Διαβάστηκε από 3780 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:8/7/2008
Το νέο εξελιγμένο σύστημα ονόματι "Dynamic Performance Control" το συναντούμε για πρώτη φορά στην εντυπωσιακή BMW X6. Πρόκειται για ένα διαφορικό, το οποίο βρίσκεται στον πίσω άξονα και υπόσχεται ασφαλή οδήγηση ακόμη σε συνθήκες με μειωμένης πρόσφυσης.
Βασική λειτουργία
Στο εσωτερικό του διαφορικού έχει τοποθετηθεί ένας πολύδισκος συμπλέκτης, ο οποίος συνεργάζεται με ένα πολύπλοκο σύστημα γραναζιών και κάποια εξαρτήματα γύρω από αυτά. Στο δρόμο, όταν το αυτοκίνητο ολισθαίνει, το διαφορικό επεμβαίνει σε έναν από τους δύο πίσω τροχούς με τη μεγαλύτερη πρόσφυση, μεταφέροντάς του πολύ περισσότερη ροπή. Σε συνδυασμό, όμως, με το σύστημα xDrive, που εφοδιάζεται η νέα Χ6, η διόρθωση της τροχιάς του αυτοκινήτου γίνεται ευκολότερη, κάνοντάς το να συμπεριφέρεται ουδέτερα σε αρκετά μειωμένες συνθήκες πρόσφυσης.
DPC και xDrive
Έτσι, σε κατάσταση υπερστροφής, το xDrive μεταφέρει περισσότερη ή όλη τη δύναμη στον μπροστινό άξονα και ταυτόχρονα το DPC επιλέγει να δώσει περισσότερη ροπή στον πίσω εσωτερικό τροχό. Σημαντικό είναι, ότι στην κατάσταση αυτή το DPC δεν επηρεάζει τη λειτουργία του xDrive. Στην περίπτωση που το αυτοκίνητο τείνει να υποστρέψει, το xDrive στέλνει μέρος ή και ολόκληρη τη ροπή στον πίσω άξονα και ταυτόχρονα το DPC επιλέγει την ποσότητα της ροπής που θα δώσει στον εξωτερικό τροχό. Η μεταφορά της ροπής του συστήματος DPC γίνεται μέσω δύο ηλεκτροκινητήρων, που ενεργοποιούν τον πολύδισκο συμπλέκτη του αντίστοιχου τροχού. Η παρέμβαση του νέου αυτού συστήματος-επιτεύγματος της βαυαρικής εταιρείας είναι άμεση, ενώ εντυπωσιακό είναι ότι λειτουργεί ακόμα και όταν το διαφορικό δε δέχεται δύναμη από τον κινητήρα. Δηλαδή, όταν ο οδηγός δεν έχει επιλέξει κάποια σχέση στο κιβώτιο ή έχει πατημένο συμπλέκτη, η λειτουργία του συνεχίζεται κανονικά με τη βοήθεια των δύο ηλεκτροκινητήρων.
Από τη θέση του οδηγού
Ο οδηγός, κάθε φορά που παρεμβαίνει το DPC, ενημερώνεται μέσω της κεντρική οθόνης του πίνακα οργάνων, η οποία εμφανίζει το ποσοστό ροπής του κάθε τροχού.