Συγκριτικό Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  9/12/2008
Συγκριτικό Test
The premium King!
Οδική συμπεριφορά
Διαβάστηκε από 38035 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:9/12/2008
Πιο άνετη η GLK, με καλύτερη οδηγική αίσθηση η X3
Πολύ καλή οδική συμπεριφορά προσφέρει το Q5 σε οποιουδήποτε είδους διαδρομή, χωρίς παράλληλα να περιορίζεται η άνεση και η ποιότητα κύλισης.
Εάν υποθέσουμε ότι θέτουμε δύο άκρα, αυτό της άνεσης και αυτό της οδηγικής αίσθησης, το Audi Q5 δείχνει ότι βρίσκεται κάπου στη μέση. Χωρίς να χάνει σε ποιότητα κύλισης ή άνεση, το Q5 διακρίνεται και σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, ενώ παράλληλα το τιμόνι του προσφέρει πολύ καλή αίσθηση και πληροφόρηση. Από την άλλη πλευρά, η BMW X3 δείχνει ότι κλίνει περισσότερο προς το άκρο της οδηγικής αίσθησης και της δυναμικής οδικής συμπεριφοράς, λόγω κυρίως της σφιχτής ρύθμισης της ανάρτησής της και του ακριβέστατου τιμονιού. Η Mercedes GLK διακρίνεται για την κορυφαία ποιότητα κύλισης και την άνεση, χωρίς όμως να υστερεί σε οδική συμπεριφορά. Το σχετικά ελαφρύ τιμόνι μπορεί να μη φτάνει στα επίπεδα αυτού της X3, όμως διευκολύνει στους ελιγμούς. Όσον αφορά τώρα στα φρένα, το Q5 απαιτεί μόλις 37,7 μέτρα για ακινητοποιηθεί από τα 100 χλμ./ώρα, ενώ η GLK 38,8 μέτρα και η X3 40,2 μέτρα.
Εκτός δρόμου
Αφήνοντας την άσφαλτο, είναι γεγονός ότι και τα τρία SUV του συγκριτικού θα "αισθανθούν" καλύτερα σε πιο light διαδρομές με πατημένο χώμα, λόγω κυρίως των ασφάλτινων ελαστικών τους, αλλά και της σχετικά χαμηλής απόστασης από το έδαφος (περίπου 200 χλστ. και στα τρία). Η παρουσία όμως μόνιμης τετρακίνησης στην GLK -έναντι αυτόματης σε Q5 και X3- έχει ως αποτέλεσμα το SUV της Mercedes να κινείται με περισσότερη ασφάλεια στο χώμα, όντας παράλληλα και το πιο άνετο εκ των τριών.
Συστήματα τετρακίνησης
Η Mercedes GLK είναι το μοναδικό από τα τρία SUV που εξοπλίζεται με σύστημα μόνιμης τετρακίνησης και όχι αυτόματης. Το ποσοστό της ροπής, λοιπόν, κατανέμεται μόνιμα σε αναλογία 45:55 μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα, ενώ, προαιρετικά, μαζί με το πακέτο off-road engineering package, προσφέρεται και κλείδωμα της τετρακίνησης σε ποσοστό 50:50. Στο Q5 και στην X3, το αυτόματο σύστημα τετρακίνησης μοιράζει υπό κανονικές συνθήκες τη ροπή σε ποσοστό 40:60 εμπρός-πίσω, μεταβάλλοντάς το ανάλογα με τις συνθήκες.
Χάρη στην πολύ καλή λειτουργία της μόνιμης τετρακίνησης, η GLK κινείται με περισσότερη ευκολία σε εκτός δρόμου διαδρομές, ενώ είναι παράλληλα πολύ άνετη.

Σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς και αίσθησης, η BMW X3 προσφέρει περισσότερο σπορτίφ χαρακτηριστικά, θυμίζοντας αυτοκίνητο με χαμηλότερο ύψος από το έδαφος.

 
 Audi Q5 2,0 TFSI S Tronic VS Mercedes GLK 280 4MATIC VS BMW X3 2,5si AUTO
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Τιμή - Εξοπλισμός
Κινητήρες
Εσωτερικό
Χώροι
Οδική συμπεριφορά
Παθητική ασφάλεια
Συμπέρασμα