Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  31/3/2009
TEST
Mercedes SLK 350
Φαρμακερή αρχόντισσα!
Διαβάστηκε από 5936 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:31/3/2009
Αγριεμένος κινητήρας 305 ίππων προσφέρει υψηλές επιδόσεις και "ξέφρενο" ήχο, ο οποίος με τη σειρά του εξιτάρει τον οδηγό…
Η ανανεωμένη SLK, εκτός από τις αισθητικές αλλαγές, φέρει και νέο ισχυρότερο κινητήρα, ισχύος 305 ίππων, στην έκδοση "350", συνδυάζοντας τη γοητεία με την πολυτέλεια και τις υψηλές επιδόσεις.
Η SLK αποτελεί δίχως αμφιβολία ένα από τα πιο ελκυστικά σε σχεδίαση και επιθυμητά ρόουντστερ αυτοκίνητα, ενώ μετά την ανανέωση που δέχτηκε, απέκτησε πιο πολύ δυναμισμό, ειδικά με το look αλά F1 εμπρός προφυλακτήρα. Όσον αφορά στην έκδοση "350", μάλλον είναι αρκετά διακριτική εξωτερικά, αφού σε σχέση με τη μικρότερη SLK 200, ξεχωρίζει μόνο από το αντίστοιχο λογότυπο στην πόρτα του χώρου αποσκευών.
Στο δρόμο
Εκτός από τις αισθητικές αλλαγές, η ανανεωμένη SLK φέρει και μηχανικές βελτιώσεις, όπως είναι το σύστημα διεύθυνσης "direct steer", το οποίο μεταβάλλει την υποβοήθηση ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος και προσφέρει θετική αίσθηση, βάρος και αμεσότητα (2,2 στροφές από άκρη σε άκρη). Παράλληλα, η ρύθμιση της ανάρτησης είναι αναμενόμενα σφιχτή, δίχως όμως να είναι κουραστική, ενώ στα "συν" είναι και το συμπαγές πλαίσιο. Επιπλέον, τα φρένα με τους διάτρητους εμπρός δίσκους είναι αρκετά "δυνατά" και ακινητοποιούν το αυτοκίνητο από τα 100-0 χλμ./ώρα σε 37,1 μ. Στις ευθείες η SLK 350 κινείται με υποδειγματική σταθερότητα και δεν τρομάζει, ακόμα και όταν το ταχύμετρο περνάει την ένδειξη "200", όπου φτάνει με ευκολία. Εξίσου ασφαλής είναι και σε μια σφιχτή διαδρομή με στροφές, στις οποίες μπορεί να κινηθεί ταχύτατα με γραμμές, αλλά και πιο… ευχάριστα, με τα παιχνιδίσματα του πίσω μέρους με την απενεργοποίηση του ESP. Ωστόσο, σε αυτή την περίπτωση χρειάζονται λεπτοί χειρισμοί και εγρήγορση, καθώς οι 305 ίπποι στους πίσω τροχούς μπορούν εύκολα να προκαλέσουν τετ-α-κε στους συνήθεις γλιστερούς δρόμους.
Αγριεμένος κινητήρας 305 ίππων
Κάτω από το μακρύ και μυώδες εμπρός καπό της SLK 350 φιλοξενείται ο νέος V6 κινητήρας των 305 ονομαστικών ίππων (έναντι 272 ίππων της SLK, πριν την ανανέωση). Οι ρυθμοί επιταχύνσεων είναι καταιγιστικοί, αφού τα πρώτα 100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε μόλις 5,7 δλ., ενώ σε 13,6 δλ. το ταχύμετρο έχει δείξει 160 χλμ./ώρα. Όμως δεν είναι μόνο οι επιδόσεις που ξεσηκώνουν τον οδηγό, αλλά και ο "αγριεμένος" ήχος που παράγει, όσο ανεβαίνουν οι στροφές του μηχανικού συνόλου. Μεταξύ των θετικών του στοιχείων είναι και το τράβηγμα και η ελαστικότητα που παρουσιάζει από τις χαμηλές στροφές, όπως και η κατανάλωση καυσίμου, όταν κινείται σε νορμάλ ρυθμούς, καθώς στο trip computer αναγράφονται γύρω στα 11,5 λτ./100 χλμ. Εκεί που χρειάζεται βελτίωση είναι στην αίσθηση και ακρίβεια του επιλογέα των ταχυτήτων, ο οποίος δεν αρμόζει σε ένα σπορ αυτοκίνητο αυτής της ισχύος.
Εξοπλισμός:
ESP, ζεύγη μετωπικών και πλευρικών αερόσακων οροφής, κλιματισμός, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, ηχοσύστημα, δερμάτινο σαλόνι, cruise control, ζάντες αλουμινίου.
Τιμή: 66.800 ευρώ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά:
Κυβισμός (κ.εκ.): 3.498, Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 305/6.500*, Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 360/4.900*, 0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 5,7, 60-100 χλμ./ώρα με 4η (δλ.): 5,6, 80-120 χλμ./ώρα με 5η (δλ.): 7,4, Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 250, Κατανάλωση* (λτ./100 χλμ.): 9,5, Εκπομπές CO2 (γρ/χλμ.): 227, Βάρος (κιλά): 1.478
*Εργοστασιακές μετρήσεις
Βαθμολογία
Κινητήρας - Επιδόσεις: 10, Ενεργητική ασφάλεια - Οδική συμπεριφορά: 9, Παθητική ασφάλεια: 9, Εικόνα - Τεχνολογία - Συναρμολόγηση: 10, Άνεση: 9, Χώροι: 8, Αξιοπιστία: 9, Κατανάλωση: 9, Μεταπωλητική αξία: 10, Value for money: 7
Συνολική βαθμολογία: 9,00
Ο θάλαμος των επιβατών έχει σπορτίφ εικόνα, ωστόσο το στοιχείο που τον χαρακτηρίζει είναι η κορυφαία ποιότητα κατασκευής. Οι δύο φιλοξενούμενοι έχουν στη διάθεσή τους ικανοποιητικούς χώρους και το πορτ μπαγκάζ κυμαίνεται από 208 έως 300 λτ., ανάλογα με τη θέση της οροφής.

Η SLK 350 μπορεί να κινηθεί ταχύτατα και με ασφάλεια, ενώ το βελτιωμένο σύστημα διεύθυνσης παρέχει την απαιτούμενη πληροφόρηση, δίχως να ξεχωρίζει έναντι ανταγωνιστικών προτάσεων.