Διαβάστηκε από 5844αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:1/7/2009
Στην παραγωγή τέλη 2009 - αρχές 2010
Με σύγχρονο και ελκυστικό design και νέο τούρμπο κινητήρα 1,6 λίτρων, το επόμενο 3ης γενιάς Focus προβάλλει πιο ώριμο και πιο ολοκληρωμένο από ποτέ.
Από το 1998, οπότε και παρουσιάστηκε στην Έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης, μέχρι και σήμερα, το Focus αποτέλεσε ένα από τα πολύ βασικά εργαλεία για την επιτυχημένη πορεία της Ford στην ευρωπαϊκή αγορά. Τα δύο βασικά χαρακτηριστικά που έκαναν το Focus να ξεχωρίζει ήταν η επαναστατική και φουτουριστική του εμφάνιση, αλλά και το γεγονός ότι διέθετε ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα. Έκτοτε, η Ford βασίστηκε σε αυτά τα δύο στοιχεία επενδύοντας σε ένα ολοκληρωμένο μικρομεσαίο μοντέλο με ελκυστικό design, αλλά και οδική συμπεριφορά που αποτελεί σημείο αναφοράς για την κατηγορία. Ακριβώς αυτά τα γνωρίσματα είχε η τρέχουσα -2η κατά σειρά- γενιά του Focus και σε αυτά θα βασιστεί και η επόμενη 3η γενιά του μικρομεσαίου μοντέλου, την οποία σας παρουσιάζουμε σε αποκλειστικότητα.
Mε "ρευστή" σχεδίαση
Όπως και το υπάρχον, έτσι και το επόμενο Focus θα έχει ως κύριο χαρακτηριστικό του τη "ρευστότητα" στην εμφάνιση και τα χαρακτηριστικά που το κάνουν να δείχνει σαν να βρίσκεται μόνιμα σε κίνηση (Kinetic design). Όπως μαρτυρά η κατασκοπευτική φωτογραφία που εξασφαλίσαμε σε αποκλειστικότητα, οι σχεδιαστές της Ford επένδυσαν σε ένα πολύ ενδιαφέρον, συμπαγές, αρκούντως δυναμικό και αρκετά ελκυστικό σύνολο, στο οποίο συνδυάζονται αρμονικά έντονες καμπύλες αλλά και καθαρές γραμμές.
Μικροί κινητήρες τούρμπο
Κινούμενη -έστω και λίγο καθυστερημένα- στη λογική-μόδα του downsizing, η Ford εξελίσσει εδώ και αρκετό καιρό νέους κινητήρες βενζίνης άμεσου ψεκασμού, μικρής χωρητικότητας, με τούρμπο. Η "ναυαρχίδα" των κινητήρων είναι ο Ecoboost 1,6 λίτρων, ο οποίος αναμένεται να περάσει στην παραγωγή ταυτόχρονα με το επόμενο Focus ή λίγο μετά από αυτό. Θα το δούμε σε διαφορετικές εκδόσεις ιπποδύναμης από 150 έως 180+ ίππων και το βασικό του πλεονέκτημα, εκτός από τις επιδόσεις, θα είναι ο αποτελεσματικός έλεγχος της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2. Επιπλέον, από τον 1,6 Ecoboost δεν αποκλείεται να δούμε και ακόμα μικρότερα υπερτροφοδοτούμενα σύνολα (πιθανόν 1,2 ή 1,4 λτ.), ενώ από την γκάμα του μικρομεσαίου Ford δε θα απουσιάζουν και ατμοσφαιρικές εκδόσεις. Παράλληλα, ντεμπούτο στην Ευρώπη μαζί με τον 1,6 Ecoboost θα πραγματοποιήσει και ένα νέο αυτόματο-σειριακό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων, το οποίο θα επιτρέπει στο νέο κινητήρα να εκπέμπει λιγότερους ρύπους, αλλά και στον οδηγό να πραγματοποιεί ταχύτητες αλλαγές σχέσεων.
Θα είναι "παγκόσμιο" μοντέλο Παρ' όλο που σχεδιάζεται και εξελίσσεται με γνώμονα την κάλυψη των αναγκών των Ευρωπαίων οδηγών, το επόμενο Focus αναμένεται να διατεθεί χωρίς ουσιαστικές αλλαγές και στην αγορά των Η.Π.Α. Πρόκειται για πολύ ενδιαφέρουσα κίνηση της Ford, αφού μέχρι τώρα το αμερικάνικο Focus ήταν ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο. ¶λλωστε, το ίδιο συνέβη και με το Fiesta, το οποίο "ταξίδεψε" μέχρι τις Η.Π.Α. προκειμένου να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση για οικονομικών στη χρήση κόμπακτ αυτοκινήτων πόλης.
Με παρελθόν μικρό αλλά σημαντικό...
Focus 1ης γενιάς Όπως προείπαμε, η πρώτη γενιά του Focus παρουσιάστηκε στη Γενεύη το 1998 και το 2001 είχαμε το ανανεωμένο μοντέλο. Ακολούθησε η δεύτερη γενιά του το 2004, με ένα διακριτικό facelift το 2006.
Focus 2ης γενιάς
Σπορ και κουπέ εκδόσεις;
Η απόφαση της VW να επαναφέρει στο προσκήνιο το μικρομεσαίο κουπέ Scirocco, φαίνεται πως έδωσε έναν ακόμη λόγο στους ανθρώπους της Ford να σχεδιάζουν με ταχείς ρυθμούς ένα νέο, επίσης κουπέ μοντέλο, βασισμένο στο επόμενο Focus. Αν και οι πληροφορίες που το συνοδεύουν είναι εξαιρετικά περιορισμένες για την ώρα, δεν αποκλείεται το μοντέλο αυτό να φέρει τη θρυλική πλέον ονομασία "Capri", ενώ ο χαρακτήρας του θα είναι περισσότερο σπορτίφ από τις πιο απλές - συμβατικές 3θυρες και 5θυρες εκδόσεις του Focus.