Διαβάστηκε από 7164αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:4/8/2009
Στην παραγωγή το 2011
Mε μέση κατανάλωση καυσίμου μόλις 2,0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, το μελλοντικό αυτοκίνητο
2-Liter (πήρε το όνομά του από την κατανάλωση), που ετοιμάζει η VW, θα αποτελέσει μάλλον το πιο οικονομικό και οικολογικό αυτοκίνητο πόλης. Ας το δούμε αναλυτικά.
Με την οικολογία κατά νου, οι κατασκευαστές, ο ένας μετά τον άλλον, προγραμματίζουν όλα τα νέα τους μοντέλα με γνώμονα την περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου αλλά και τις μειωμένες εκπομπές CO2. Φυσικά η τάση αυτή δεν έχει να κάνει μόνο με τις οικολογικές ανησυχίες των κορυφαίων στελεχών της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά κυρίως με την "υποχρέωσή" τους να μειώσουν κατά πολύ το μέσο όρο εκπομπών ρύπων στα μοντέλα της προϊοντικής τους γκάμας. Αυτό έχει ως συνέπεια, όσες εταιρείες δεν είχαν καθόλου μικρά μοντέλα στην γκάμα τους -ή είχαν λίγα- να έχουν ξεκινήσει τώρα μια άτυπη "κούρσα" εξέλιξης κόμπακτ ελαφριών μοντέλων με κινητήρες μικρής χωρητικότητας και φιλικούς προς το περιβάλλον. Η Volkswagen, από την πλευρά της, είναι από τις εταιρείες που ουσιαστικά καθιέρωσε αυτή τη λογική του downsizing με τους TSI κινητήρες. Φαίνεται όμως πως οι άνθρωποι της γερμανικής φίρμας δεν αρκούνται εκεί και βρίσκονται ήδη στη διαδικασία εξέλιξης ενός νέου αυτοκινήτου πόλης, το βασικό χαρακτηριστικό του οποίου θα είναι ότι θα καταναλώνει μόλις 2 λίτρα καυσίμου (μέση τιμή) στα 100 χιλιόμετρα.
Βασισμένο στο Up!
Στην πράξη λοιπόν έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο της μίνι κατηγορίας, που θα βασιστεί στο πρωτότυπο Up! της VW. Πρόκειται για το ίδιο concept το οποίο αναμένεται να εξελιχθεί στο νέο Lupo. Το 2-Liter θα δραστηριοποιηθεί εμπορικά σε κατηγορία μικρότερη από αυτή του Lupo, αφού θα είναι και λίγο μικρότερο από πλευράς διαστάσεων, έτσι ώστε να επιτευχθεί όσο το δυνατόν χαμηλότερο βάρος.
Με κινητήρα "έκπληξη"
Όπως είναι λογικό, το μεγάλο ζητούμενο στην περίπτωση του νέου 2-Liter της VW δεν είναι άλλο από τον κινητήρα του. Βέβαια, για την ώρα το τοπίο στον τομέα αυτό είναι αρκετά θολό, αλλά η επιλογή της γερμανικής φίρμας, το μοντέλο της να έχει τόσο χαμηλή κατανάλωση, δεν αφήνει και πολλά περιθώρια. Εκτός απροόπτου λοιπόν, κάτω από το καπό του νέου αυτοκινήτου πόλης θα δούμε ένα νέο υπερτροφοδοτούμενο TSI κινητήρα-έκπληξη, με χωρητικότητα κάτω από το 1,0 λίτρο (πιθανόν 0,7 κ.εκ.), με ιπποδύναμη κοντά στους 50 ίππους. Ο τρόπος λειτουργίας των TSI μέχρι τώρα έχει δείξει πως μπορούν να συνδυαστούν επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση, οπότε ένας αντίστοιχης τεχνολογίας κινητήρας με πολύ μικρή χωρητικότητα μοιάζει ιδανικός.
Από την άλλη, η γκάμα του VW 2-Liter θα περιλαμβάνει σχεδόν σίγουρα και τούρμπο diesel κινητήρα και πάλι μικρής χωρητικότητας. Σε κάθε περίπτωση, η χρήση του τούρμπο θεωρείται σίγουρη και ο μέσος όρος εκπομπών ρύπων στην γκάμα του γερμανικού μοντέλου θα είναι κάτω και από τα 90 γρ./χλμ.
Και με ειδικά "βοηθήματα"...
Η πολύ χαμηλή κατανάλωση του μελλοντικού μοντέλου της VW δε θα οφείλεται μόνο στο special κινητήρα του και στον τρόπο λειτουργίας αυτού.
Εκτός απροόπτου, οι μηχανικοί της γερμανικής φίρμας θα το εφοδιάσουν και με επιπλέον τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας, όπως σύστημα Start/Stop, το οποίο θα αναλαμβάνει να απενεργοποιεί αυτόματα τον κινητήρα όταν το αυτοκίνητο ακινητοποιείται προσωρινά, λόγου χάρη σε φανάρι.
Επιπλέον, θα διαθέτει μικρό αεροδυναμικό συντελεστή αλλά και ελαστικά μειωμένης αντίστασης κύλισης. Τέλος, δεν αποκλείεται να δούμε και μικρο-υβριδική έκδοση, στην οποία ένας ηλεκτροκινητήρας θα αναλαμβάνει να μειώνει τη συμμετοχή του θερμικού μοτέρ.
Αυτό είναι το εσωτερικό του VW Up! Concept. Αρκετά από τα σχεδιαστικά στοιχεία θα περάσουν και στο αυτοκίνητο πόλης 2-Liter.
Το πρωτότυπο Up! της φωτογραφίας θα αποτελέσει τη βάση εξέλιξης, εκτός από το επόμενο σούπερ μίνι Lupo, και για το μίνι 2-Liter που ετοιμάζει η VW.
Οι ανταγωνιστές...
smart fortwo
Toyota iQ Στόχος της VW με το 2-Liter είναι να δημιουργήσει έναν άξιο αντίπαλο του επιτυχημένου εμπορικά smart fortwo, αλλά και του νεοφερμένου Toyota iQ. Βέβαια, ενώ το smart είναι 2θέσιο και το iQ 4θέσιο, το 2-Liter αναμένεται να ακολουθήσει τη συνταγή του smart, αφήνοντας το ρόλο του 4θέσιου στο Lupo.