Scoop

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  8/9/2009
Scoop
Νέες BMW Σειρά 3 Cabrio και Mercedes E-Class Cabrio
Aνοιχτά living rooms…
Διαβάστηκε από 2464 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:8/9/2009
Παρουσίαση το Σεπτέμβρη στη Φρανκφούρτη
Δύο νέους και ιδιαίτερα σημαντικούς εκπροσώπους θα αποκτήσει η κατηγορία των 4θέσιων κάμπριο μοντέλων. Η επόμενης γενιάς BMW Σειρά 3 Cabrio αλλά και η ανοιχτή έκδοση αμαξώματος της νέας Mercedes E-Class φαίνεται πως θα καταφέρουν να συνδυάζουν τα πάντα, δηλαδή πολυτέλεια, κύρος, design και ισχυρούς κινητήρες.
Στόχος η ευρύτερη μεσαία κατηγορία
Η δραστηριοποίηση της BMW Σειράς 3 στη μεσαία κατηγορία είναι δεδομένη. Αυτό που είναι κάπως δυσδιάκριτο είναι το γεγονός, ότι και η Μercedes E-Class Cabrio θα τοποθετηθεί εμπορικά πιο κοντά στη μεσαία κατηγορία παρά στη μεγάλη, στην οποία έχει κατηγοριοποιηθεί η νέα 4θυρη E-Class. Με αυτό το δεδομένο λοιπόν, το νέο ανοιχτό μοντέλο της Mercedes θεωρείται ο πιο άμεσος αντίπαλος της BMW Σειράς 3 Cabrio, αφού αποτελεί και τον αντικαταστάτη της CLK Cabrio, αφήνοντας πάντως "χώρο" προκειμένου η Mercedes να επενδύσει αργότερα σε ένα νέο κάμπριο μικρομεσαίων διαστάσεων. Aς δούμε αναλυτικά τα δύο μελλοντικά μοντέλα.
Στο πνεύμα του downsizing
Θεωρείται βέβαιο πως τόσο η BMW όσο και η Mercedes θα βαδίσουν στο ευρύτερο πνεύμα του downsizing. Θα επενδύσουν, δηλαδή, σε νέας τεχνολογίας κινητήρες, μικρότερης χωρητικότητας από τους σημερινούς, οι οποίοι με τη βοήθεια της υπερτροφοδότησης και του άμεσου ψεκασμού θα εγγυώνται υψηλές επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση και περιορισμένες εκπομπές CO2. Την ώρα, λοιπόν, που και οι δύο εταιρείες έχουν αντικαταστήσει σχεδόν όλους τους απλούς βενζινοκινητήρες τους με σύνολα άμεσου ψεκασμού, στα σκαριά για το άμεσο μέλλον έχουν την εξέλιξη νέων μηχανικών συνόλων με 3 κυλίνδρους και τούρμπο για τη βάση της γκάμας των μελλοντικών τους μοντέλων από τη μεσαία κατηγορία και κάτω. Έτσι, από την πλευρά της η επόμενης γενιάς BMW Σειρά 3 Cabrio θα εφοδιάζεται με τούρμπο 3κύλινδρα μοτέρ χωρητικότητας ίσως και κάτω των 1,3 λίτρων και ισχύ που θα κυμαίνεται έως 180 ίππους. Στην κορυφή της γκάμας ή και κοντά σε αυτή, πάντως, θα δούμε σχεδόν σίγουρα και ατμοσφαιρικά μοτέρ άμεσου ψεκασμού με ιπποδυνάμεις άνω των 180 ίππων. Από την άλλη, η Μercedes έχει επιδοθεί και στην εξέλιξη νέων 3κύλινδρων κινητήρων, στοχεύοντας στο να τα τοποθετήσει στη C-Class αλλά και στην E-Class Cabrio. Πάντως, για να γίνει αυτό, θα πρέπει να περιμένουμε τουλάχιστον 1-2 χρόνια. Με δεδομένο όμως ότι η επίσημη παρουσίαση της νέας E-Class Coupe θα γίνει τον ερχόμενο Σεπτέμβρη στη Φρανκφούρτη, θεωρείται βέβαιο πως τουλάχιστον τα 2 πρώτα χρόνια το γερμανικό κάμπριο θα σταδιοδρομήσει εμπορικά με τα μοτέρ της Ε-Class Coupe που γνωρίζουμε ήδη. Δηλαδή, με κινητήρες τεχνολογίας CGI 1,8 - 3,5 και 5,5 λίτρων, ισχύος 204, 202 και 388 PS.
Η "μάχη" της οροφής
Ένα σημαντικό ζήτημα για κάθε κατασκευαστή κάμπριο είναι το αν θα τοποθετήσει στο προϊόν του υφασμάτινη ή μεταλλική οροφή. Στην περίπτωσή μας, οι BMW και Mercedes ακολουθούν για μία ακόμη φορά αντίθετους δρόμους, επιλέγοντας η κάθε μία διαφορετικό τύπο οροφής. Έτσι, η επόμενης γενιάς BMW Σειρά 3 θα διατηρήσει τη σημερινή συνταγή της μεταλλικής οροφής, ενώ η Mercedes E-Class Cabrio θα έρθει με υφασμάτινη.
Οικολογικό προφίλ και 8τάχυτα κιβώτια
Τα δύο γερμανικά κάμπριο θα εφοδιαστούν και με εξελιγμένες τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας. Πρόκειται για τα γνωστά μας συστήματα EfficientDynamics της BMW και BlueEFFICIENCY της Mercedes, τα οποία φροντίζουν για τη μειωμένη κατανάλωση καυσίμου. Επιπλέον, σε αυτή την κατεύθυνση συνεισφέρουν και τα νέα κιβώτια ταχυτήτων 8 σχέσεων, που θα δούμε και στα δύο αυτοκίνητα. Παράλληλα, δεν αποκλείεται μετά το 2011 να εφοδιαστούν και με χαμηλής ισχύος ηλεκτρικά μοτέρ στους κινητήριους, δηλαδή στους πίσω τροχούς.
Έμφαση σε ασφάλεια και πολυτέλεια
Φυσικά, εκτός από το εντυπωσιακό και ιδιαίτερα ελκυστικό design, το βασικό και πάλι κοινό γνώρισμα των δύο μελλοντικών αυτοκινήτων που σας παρουσιάζουμε δεν είναι άλλο από τα έντονα στοιχεία πολυτέλειας στο εσωτερικό τους, αλλά και το υψηλό κύρος που αποπνέουν. Τέλος, θεωρείται βέβαιο πως οι μηχανικοί της BMW και της Mercedes θα επενδύσουν περαιτέρω στον ευαίσθητο τομέα της ασφάλειας, δημιουργώντας για τα δύο μοντέλα τους εξελιγμένους αερόσακους και ειδικά σχεδιασμένες ζώνες παραμόρφωσης.