• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  22/9/2009
ΥΠΕΡΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ
Η λειτουργία των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων
Με πολλαπλά οφέλη
Διαβάστηκε από 6556 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:22/9/2009
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιλέγουν ολοένα και περισσότερο να τοποθετούν στα μοντέλα τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες, ώστε να συνδυάζουν τη μικρή χωρητικότητα με την απόδοση και την οικονομία σε καύσιμο, άρα και τη χαμηλή εκπομπή CO2.
Τι προσφέρουν
Ένας κινητήρας τούρμπο έχει ως βασικό χαρακτηριστικό τα μεγάλα αποθέματα ροπής, ειδικά σε σχέση με έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα, που προσφέρει από χαμηλές στροφές λειτουργίας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη μικρότερη καταπόνησή του, διότι δε χρειάζεται να περιστρέφεται στα όρια κατά τη διάρκεια που ο οδηγός χρειαστεί, για παράδειγμα, να πραγματοποιήσει μία προσπέραση. Η κατανάλωση των υπερτροφοδοτούμενων μηχανικών συνόλων παραμένει χαμηλή, όταν ο οδηγός δε διεγείρει το σύστημα του τούρμπο, ώστε να αποδώσει τη μέγιστη δύναμη.
Η λογική του τούρμπο
Το σύστημα του τούρμπο αφορά στην εισαγωγή και στην εξαγωγή ενός κινητήρα. Οι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες συμπιέζουν μεγάλες ποσότητες αέρα, οι οποίες εισέρχονται στο εσωτερικό των κυλίνδρων. Αυτό παράλληλα σημαίνει ότι μπορεί ψεκαστεί από τα μπεκ μεγαλύτερη ποσότητα καυσίμου, με αποτέλεσμα τη δημιουργία περισσότερης δύναμης, που δημιουργείται από την έκρηξη της αναλογίας αέρα - καυσίμου σε κάθε κύλινδρο.
Πώς λειτουργεί
Στην εξαγωγή είναι τοποθετημένη η τουρμπίνα, η οποία εξωτερικά είναι κατασκευασμένη από χυτοσίδηρο και διαθέτει δύο φτερωτές κατασκευασμένες από κεραμικό ή ατσάλι, οι οποίες είναι συνδεδεμένες με κεντρικό άξονα. Η πρώτη φτερωτή δέχεται τα καυσαέρια του κινητήρα, με αποτέλεσμα να αποκτά κίνηση με πάνω από 150.000 σ.α.λ., την οποία μεταφέρει στη δεύτερη. Η περιστροφή της δεύτερης φτερωτής συμπιέζει μεγάλες ποσότητες αέρα, τις οποίες μεταφέρει στην εισαγωγή. Η μεταφορά του αέρα στην εισαγωγή γίνεται μέσω σωληνώσεων, ενώ στη διαδρομή του αέρα από την τουρμπίνα στην εισαγωγή παρεμβάλλεται ο εναλλάκτης αέρα (intercooler), ο οποίος χρησιμεύει για να ψύχει επιπλέον τις ποσότητες αέρα.
Ο υπερτροφοδότης εκμεταλλεύεται τα καυσαέρια του κινητήρα, τα οποία κινούν τη φτερωτή και αυτή με τη σειρά της δίνει κίνηση στη φτερωτή εισαγωγής, η οποία στέλνει μεγάλες ποσότητες αέρα στην εισαγωγή του κινητήρα.

Οι κινητήρες τούρμπο μπορούν να προσφέρουν μεγάλα αποθέματα ροπής με ένα μικρό σε χωρητικότητα κινητήρα, αλλά και να βοηθήσουν την καύση του, ώστε αυτό να έχει ως αποτέλεσμα τη μικρή κατανάλωση καυσίμου αλλά και τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων.