ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Αφιέρωμα

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  12/1/2010
Αφιέρωμα
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Οι αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των ασφαλίστρων
Ακριβότερες οι ασφάλειες για τους παραβάτες;
Διαβάστηκε από 1094 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:12/1/2010
Τη δέσμη είκοσι δύο μέτρων για την οδική ασφάλεια και τη μείωση των ατυχημάτων παρουσίασε τις προηγούμενες ημέρες ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, μεταξύ των οποίων και την πιθανή σύνδεση του ύψους των ασφαλίστρων με το point system.
Oι υψηλοί δείκτες τροχαίων ατυχημάτων που εμφανίζονται στη χώρα μας φαίνεται ότι δεν αφήνουν ασυγκίνητους τους αρμόδιους φορείς της κυβέρνησης, για τους οποίους εδώ και καιρό ήταν γνωστό από πληροφορίες, ότι θα προχωρούσαν στην παρουσίαση ενός ενιαίου πλαισίου για την οδική ασφάλεια. Ωστόσο, μεταξύ των είκοσι δύο μέτρων (μερικών εκ των οποίων σας παρουσιάζουμε παρακάτω) που δημοσιοποίησε ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων κ. Δημήτρης Ρέππας, αναστάτωση στους ιδιοκτήτες Ι.Χ. προκάλεσε η είδηση, ότι ενδέχεται το ύψος των ασφαλίστρων, βάσει του bonus-malus, να συνδεθεί με το point system, δηλαδή να είναι ανάλογο με τις παραβάσεις που κάνει ο κάθε οδηγός που χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο (και όχι αποκλειστικά με τα ατυχήματα στα οποία έχει εμπλακεί που συνδέονται με το bonus-malus μέχρι τώρα). Δηλαδή, όσοι είναι αρκετά επιρρεπείς σε παραβάσεις αλλά και σε ατυχήματα, θα αναγκαστούν να καταβάλουν υψηλότερα ασφάλιστρα, σε αντίθεση με τους "νομοταγείς" και μη "ζημιάρηδες" οδηγούς, που θα επιβραβεύονται μέσω μειωμένων ασφαλίστρων. Ωστόσο αρκετά ερωτήματα εγείρονται γύρω από την πιθανή εφαρμογή του συγκεκριμένου μέτρου, όπως για παράδειγμα με ποιον τρόπο τα προσωπικά δεδομένα του κάθε οδηγού-ιδιοκτήτη (όπως είναι το point system) θα εκτίθενται στις ασφαλιστικές εταιρείες. Εκτός αυτού, ακόμη δεν έχει γίνει γνωστή η φύση των παραβάσεων που θα αφορά στο συγκεκριμένο μέτρο. Ας δούμε τι μας ανέφεραν σχετικά με το ζήτημα ο πρόεδρος της Επιτροπής Αυτοκινήτων και Πληροφορικής της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος κ. Κ. Μπερτσίας, καθώς και ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Καταναλωτών Ελλάδος κ. Γ. Λεχουρίτης.
Ο κ. Μπερτσιάς είναι πρόεδρος της Επιτροπής Αυτοκινήτων και Πληροφορικής της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΑΕΕ).
Κωνσταντίνος Μπερτσιάς, Πρόεδρος της Επιτροπής Αυτοκινήτων και Πληροφορικής της ΕΑΕΕ: "Δεν είμαστε αντίθετοι προς κάτι τέτοιο, αλλά παρουσιάζονται αρκετές πρακτικές δυσκολίες…".
Όπως μας ανέφερε ο κ. Μπερτσιάς, εκφράζοντας τις απόψεις της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών κατά τη συνομιλία που είχαμε, μπορεί το σκεπτικό του υπουργείου να κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, παράλληλα όμως περιέχει αρκετά αναπάντητα ερωτήματα, όπως για παράδειγμα, βάσει ποιών παραβάσεων ένας οδηγός θα πληρώνει υψηλότερα ασφάλιστρα: "Η επιβράβευση όσων οδηγούν συνετά και δεν προκαλούν ατυχήματα και η έξτρα χρέωση στους κατά συρροή παραβάτες, εκτιμούμε ότι είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Ωστόσο παρουσιάζονται αρκετά πρακτικά προβλήματα. Για παράδειγμα, με ποιον τρόπο οι ασφαλιστικές θα ελέγχουν το point system του κάθε οδηγού, αφού στην ουσία πρόκειται για προσωπικά δεδομένα; ¶λλωστε, μην ξεχνάμε και τα διάφορα γραφειοκρατικά προβλήματα στην καταχώρηση των παραβάσεων". Τέλος, ο κ. Μπερτσιάς μας ανέφερε, ότι δεν είναι βέβαιο ακόμη το τι τελικά θα ισχύσει, ενώ, όπως δήλωσε, η ηγεσία του υπουργείου έχει ενημερωθεί για τα πρακτικά προβλήματα που ανακύπτουν, από την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος.
Γιώργος Λεχουρίτης, πρόεδρος ΙΝΚΑ: "Θα πρέπει πρώτα να μπουν κανόνες στις ασφαλιστικές εταιρείες…"
Επικριτική στάση κρατά ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Καταναλωτών Ελλάδος κ. Γιώργος Λεχουρίτης, ο οποίος αναφέρει ότι είναι προτιμότερο να μπουν αρχικά κανόνες στην ασφαλιστική αγορά και μετά όλα τα υπόλοιπα: "Ας βρεθεί τρόπος να τιμωρούνται οι παραβάτες. Όμως τα ασφάλιστρα είναι ήδη αυξημένα. ¶λλωστε δεν πρέπει να διαφεύγει της προσοχής μας, ότι τα προβλήματα στο συγκεκριμένο κλάδο είναι ήδη αρκετά. Οι ασφαλιστικές έχουν την απαίτηση να πληρώνουμε στην ώρα μας, ενώ όταν έρχεται η στιγμή της οποιασδήποτε αποζημίωσης, οι δικαιούχοι πολίτες την λαμβάνουν ακόμη και μετά από αρκετούς μήνες. Εμείς λέμε ότι οι αυξήσεις θα πρέπει να είναι μηδενικές σε όλα τα μέτωπα, ενώ ειδικά για την ασφαλιστική αγορά, θα πρέπει να υπάρξει ένα συνολικό σχέδιο".
Mερικές από τις προτάσεις που τέθηκαν στο υπουργικό Συμβούλιο
Σύνδεση του bonus malus και με τις παραβάσεις (point system) και όχι μόνο με τα ατυχήματα.
Εφαρμογή και πιστή τήρηση των διατάξεων για την τοποθέτηση διαφημιστικών πινακίδων.
Ενίσχυση μεθόδων τεχνικής επιτήρησης οδικής συμπεριφοράς (ραντάρ, κ.λπ.).
Αναμόρφωση συστήματος εξετάσεων υποψηφίων οδηγών.
Πρόγραμμα Καθαρισμού Πινακίδων σήμανσης.
Πλήρης απαγόρευση συνομιλίας επαγγελματιών οδηγών λεωφορείων με κινητό τηλέφωνο.