Scoop

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  22/11/2010
Scoop
Μελλοντικά Audi A3 και BMW Σειρά 1
Συνέχεια στη μονομαχία...
Διαβάστηκε από 7538 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:22/11/2010
Δίνοντας έμφαση, περισσότερο από ποτέ, στους τομείς της σχεδίασης και των νέων οικολογικών τεχνολογιών, οι Audi και BMW θα προσπαθήσουν να αγγίξουν το τέλειο στην προσέγγιση της μικρομεσαίας κατηγορίας.
A3 Sportback
Aυτή είναι η κατασκοπευτική, ηλεκτρονικά επεξεργασμένη, εικόνα του επόμενου A3 Sportback, το οποίο σας έχουμε ξαναδείξει. Όπως είναι λογικό, η εν λόγω 5θυρη έκδοση αμαξώματος δημιουργείται για να προσφέρει πρακτικότητα.
Με μια ματιά Νέο Audi A3
• Με πολύ πιο δυναμικό design
• Με πλήρη γκάμα εκδόσεων (3θυρο, Sportback, Cabrio)
• Mε κινητήρες TSI από 1,2 έως 2,0 λίτρα
• Παρουσίαση το 2011
Με μια ματιά Νέα BMW Σειρά 1
• Με κινητήρες βενζίνης μικρότερης χωρητικότητας, ακόμα και 1,2 λίτρων
• Παραμένει πισωκίνητη
• Με τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας
• Παρουσίαση το 2011

Τα Audi A3 και BMW Σειρά 1 αποτελούν δύο σημαντικούς μονομάχους στο άνω, πολυτελές άκρο της απαιτητικής και δημοφιλούς σε όλη την Ευρώπη μικρομεσαίας κατηγορίας. Τα δύο γερμανικά μοντέλα προσφέρουν πολλές και συγκεκριμένες λύσεις, συνδυάζοντας πολυτελές ύφος, καλό τεχνολογικό υπόβαθρο, ποιότητα κατασκευής και υψηλά επίπεδα άνεσης για τα δεδομένα της κατηγορίας τους. Με αυτά τα δεδομένα και με την εντατικοποίηση του οικολογικού τους προφίλ, αναμένεται να συνεχίσουν και στην επόμενη γενιά τους (κατασκοπευτική, ηλεκτρονικά επεξεργασμένη, φωτογραφία). 
Επένδυση στο design για το A3
Περισσότερο επιθετική τακτική σε ό,τι έχει να κάνει με τη σχεδίαση, σκοπεύει να ακολουθήσει η Audi στην επόμενη, 3η γενιά του Α3. Το premium μικρομεσαίο μοντέλο, λοιπόν, θα υιοθετήσει στην εμφάνιση αρκετά αιχμηρά στοιχεία και σαφώς πιο δυναμικό look, διατηρώντας όμως την έντονη προσωπικότητα και το ισχυρό προφίλ με το οποίο μας έχει συνηθίσει. Σε κάθε περίπτωση, η 3θυρη έκδοση αμαξώματος του επόμενου Α3 είναι αυτή που θα προσελκύσει το νεανικό κοινό, ενώ η 5θυρη Sportback, τους οικογενειάρχες και γενικά όσους αναζητούν πιο πρακτικές λύσεις. Στο τεχνολογικό κομμάτι αναμένουμε εξελίξεις σε ό,τι έχει να κάνει με εφαρμογές εξοικονόμησης ενέργειας. Μία από τις τακτικές που θα ακολουθήσουν οι άνθρωποι της Audi είναι η μείωση του βάρους του νέου μοντέλου σε σχέση με το σημερινό, κυρίως κάνοντας χρήση ελαφριών μετάλλων σε διαφορετικά μέρη του αμαξώματος. Στην πράξη, το νέο Audi θα βασιστεί σε αυτό που στην καινούργια αρχιτεκτονική δομή μοντέλων του ομίλου VW επίσημα ονομάζεται "Modularer Querbaukasten (MQB) ή στα ελληνικά "Εμβατικό εγκάρσιο καλούπι". Η λέξη εγκάρσιο αναφέρεται στον τρόπο που θα είναι τοποθετημένος ο κινητήρας, όπως συμβαίνει και με το σημερινό Α3. Ουσιαστικά, η νέα αυτή πλατφόρμα αποτελεί για το γερμανικό όμιλο μια πολύ καλή βάση εξέλιξης νέων οικολογικών τεχνολογιών, όπως συστημάτων φυσικού αερίου ή και άλλων υβριδικών εφαρμογών. Επιπλέον, στο νέο Α3 θα γίνει εκτεταμμένη χρήση λαμπών LED που έχουν μειωμένες ενεργειακές ανάγκες, ενώ καινούργιες ρυθμίσεις με γνώμονα την οικονομία θα έχουν οι κινητήρες του αυτοκινήτου. Φυσικά, σε αυτόν τον τομέα θα κυριαρχήσουν και πάλι οι κινητήρες TSI 1,2 - 1,4 - 1,8 και 2,0 λίτρων, με ισχύ από 105 έως και 211 ίππους.

Έμφαση σε κινητήρες για την BMW Σειρά 1
Από την πλευρά της, η BMW θα ρίξει έντονο βάρος στην εξέλιξη νέων κινητήρων βενζίνης, που θα βρουν εφαρμογή τόσο στην καινούρια Σειρά 1 όσο και στο νέο μοντέλο που ετοιμάζει για τη μικρή κατηγορία. Αν και ακόμη δεν έχουμε στα χέρια μας αναλυτικά στοιχεία, γνωρίζουμε ότι η βαυαρική φίρμα εξελίσσει εδώ και καιρό μοτέρ βενζίνης, ατμοσφαιρικά ή και τούρμπο, με τεχνολογία άμεσου ψεκασμού και χωρητικότητες 1,2 και 1,5 λίτρων, κατευθυνόμενη έτσι πολύ ενεργά πλέον προς τη λογική του downsizing. Tα μοτέρ αυτά θα είναι κατά πάσα πιθανότητα 3κύλινδρα και 4κύλινδρα αντίστοιχα, με ισχύ που θα κυμαίνεται από 70 έως 184 ίππους. Είναι δεδομένο ότι θα συνδυαστούν με τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας, υπάρχουσες από την πολυεφαρμογή EfficientDynamics, αλλά και με καινούργιες που αφορούν σε λογισμικό υποβοήθησης "πράσινης" οδήγησης. Πάντως, για αρκετό χρονικό διάστημα, στην γκάμα της νέας Σειράς 1 θα δούμε και τους σημερινούς 1,6 λίτρου κινητήρες που εξέλιξε η BMW με τον όμιλο PSA Peugeot Citroen και χρησιμοποιεί η γερμανική εταιρεία σήμερα στα αυτοκίνητα Mini. Στον τομέα της σχεδίασης, εκτός απροόπτου, η BMW θα διατηρήσει ένα πιο συγκρατημένο αισθητικό μοτίβο, αντίθετα δηλαδή από την Audi που θα χαρίσει πιο σπορτίφ ύφος στο νέο Α3. Η νέα μικρομεσαία BMW αναμένεται να είναι πολύ μοντέρνα, χωρίς σχεδιαστικές ακρότητες και δίχως σπουδαίες αλλαγές στην ευρύτερη φιλοσοφία σε σχέση με τη σημερινή Σειρά 1. Το βέβαιο είναι ότι, παρά τις αρχικές πληροφορίες, η Σειρά 1 θα παραμείνει πισωκίνητη, βασιζόμενη σε "ελαφρωμένη" από περιττά κιλά τροποποιημένη πλατφόρμα.

Σε «ανοιχτή» αντιπαράθεση
Τα "μέτωπα" που έχουν ανοίξει από το 2003 όταν και παρουσιάστηκε το Α3 μέχρι και σήμερα, τα δύο γερμανικά μοντέλα, επεκτείνονται πλέον όχι μόνο στις χάτσμπακ εκδόσεις τους, αλλά και στις κάμπριο. Έτσι, τόσο το επόμενο Αudi A3 όσο και η Σειρά 1 θα συνεχίσουν να προσφέρουν μία κάμπριο εναλλακτική. Και στις δύο περιπτώσεις θα φέρουν υφασμάτινη οροφή και αρκετές δόσεις πολυτέλειας (κατασκοπευτικές εικόνες).

Αudi A3 Cabrio BMW Σειρά 1 Cabrio