" />
  • Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ

Υποβοήθηση συστήματος διεύθυνσης
Υποβοήθηση συστήματος διεύθυνσης
Χείρα βοηθείας
Διαβάστηκε από 1869 αναγνώστες
Το σύστημα διεύθυνσης είναι υπεύθυνο για την αλλαγή πορείας του αυτοκινήτου, ανάλογα με τις εντολές του οδηγού. Πως λειτουργεί και ποιοι τύποι υποβοήθησης υπάρχουν;
Το σύστημα διεύθυνσης είναι υπεύθυνο για την αλλαγή πορείας του αυτοκινήτου, ανάλογα με τις εντολές του οδηγού. Πως λειτουργεί και ποιοι τύποι υποβοήθησης υπάρχουν;
Το σύστημα διεύθυνσης είναι υπεύθυνο για την αλλαγή πορείας του αυτοκινήτου, ανάλογα με τις εντολές του οδηγού. Πως λειτουργεί και ποιοι τύποι υποβοήθησης υπάρχουν;
Αυτή είναι μία κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση, που χρησιμοποιούν τα περισσότερα νέα μοντέλα αυτοκινήτων. Στον κύκλο σας δείχνουμε το ηλεκτρικό μοτέρ του συστήματος, το οποίο προσφέρει υποβοήθηση μόνο όταν ο οδηγός περιστρέψει τη στεφάνη του τιμονιού.
Το σύστημα διεύθυνσης είναι ένας μηχανισμός που μεταφέρει την εντολή που δίνει ο οδηγός από το τιμόνι στους τροχούς έτσι, ώστε να επιτυγχάνεται η επιθυμητή πορεία. Η δύναμη που ασκεί ο οδηγός για να στρίψει το τιμόνι αλλά και η αίσθηση που φτάνει στα χέρια του, εξαρτώνται από τον τύπο του μηχανισμού του συστήματος (μηχανικός, υδραυλικός, ηλεκτρικός, ηλεκτροϋδραυλικός). Η κρεμαγιέρα είναι ο πλέον διαδεδομένος τύπος του είδους σήμερα, που συναντάται σε όλα σχεδόν τα επιβατικά.
Υποβοήθηση
Η υδραυλική υποβοήθηση μειώνει τις δυνάμεις που απαιτούνται από τον οδηγό για να στρίψει το αυτοκίνητο. Αποτελείται από σερβομηχανισμούς που παίρνουν κίνηση από την ισχύ του κινητήρα και λειτουργούν με την πίεση του λαδιού που υπάρχει σε ξεχωριστό δοχείο.
Η αντλία του λαδιού έχει συνεχή λειτουργία και αυτό έχει ως συνέπεια την κατανάλωση ενέργειας και την αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου. Για το λόγο αυτό έχει ξεκινήσει η χρήση ηλεκτρο-υδραυλικών ή ηλεκτρικών συστημάτων υποβοήθησης.
Η κατασκευή ενός ηλεκτρικού συστήματος υποβοήθησης είναι σχετικά απλή και δεν απαιτεί τίποτα παραπάνω από έναν ηλεκτρικό σερβοκινητήρα και ορισμένους αισθητήρες. Όταν το αυτοκίνητο κινείται στην ευθεία ή όταν δεν υπάρχει ανάγκη υποβοήθησης του τιμονιού, ο σερβοκινητήρας απενεργοποιείται και έτσι δεν καταναλώνεται ενέργεια.
Αντίθετα με την υδραυλική υποβοήθηση όπου η αντλία του λαδιού λειτουργεί συνεχώς, στην ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση η αντλία ενεργοποιείται μόνο όταν ο οδηγός στρίβει το τιμόνι, κάτι που έχει θετικές συνέπειες στην κατανάλωση. Η υδραυλική υποβοήθηση παρέχεται από έναν ηλεκτροκινητήρα που συνδέεται με την κολόνα του τιμονιού. Ένας υπολογιστής αξιολογεί συνεχώς τα δεδομένα πίεσης του τιμονιού, της ταχύτητας και των στροφών του κινητήρα και αναλόγως αλλάζει την υποβοήθηση του τιμονιού.
Το σύστημα διεύθυνσης είναι υπεύθυνο για την αλλαγή πορείας του αυτοκινήτου, ανάλογα με τις εντολές του οδηγού. Πως λειτουργεί και ποιοι τύποι υποβοήθησης υπάρχουν;
Τips
Πώς να ελέγξετε τη σωστή λειτουργία του συστήματος διεύθυνσης
• Αν κατά την κίνηση του αυτοκινήτου σε ευθεία πορεία απομακρύνετε τα χέρια σας από το τιμόνι και το όχημα παρεκκλίνει της πορείας του τότε πιθανότατα να χρειάζεται να κάνετε ευθυγράμμιση.
• Αν κατά την οδήγηση, το τιμόνι παρουσιάζει κάποιο τρέμουλο, τότε σημαίνει ότι κάποια ζάντα έχει στραβώσει ή κάποιο τμήμα του συστήματος διεύθυνσης έχει παρουσιάσει βλάβη.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Σε κάθε περίπτωση απευθυνθείτε σε κάποιο συνεργείο.



4 σημάδια που «φωνάζουν» αλλαγή ελαστικών

Προαιρετικές μα value for money

Εξαφάνισε μόνος σου τις γρατζουνιές

«Καπνίζει» το diesel σου; (vid)

Η κίνηση στους δρόμους

8 ρομαντικοί προορισμοί για υπέροχο φθινοπωρινό 3ήμερο !

Πρώτη επαφή: Νέο Toyota Yaris (+videos)

Νέα BMW M3 προ των πυλών

VW ID.3 VS Hyundai Kona electric

Δοκιμή: Citroen C5 Aircross

Νέο Volvo XC40 Recharge

To νέο Audi RS3;

Ακάλυπτο το ΜΙΝΙ John Cooper Works GP

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Διαβάστε live 30 δοκιμές

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

HONDA: Τιμές… «όνειρο ζω, μη με ξυπνάτε»

SEAT: Μοντέλα φυσικού αερίου που καίνε 3,5€/100 χλμ.

RENAULT: Ανακάλυψε το CAPTUR με το νέο turbo κινητήρα βενζίνης 1.3 TCe

FORD: No 1 σε πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων για 3η συνεχόμενη χρονιά. Πηγή ΣΕΑΑ

FORD: Πλήρης έλεγχος για το μεταχειρισμένο που θέλεις

περισσότερα »