Αφιέρωμα

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  21/6/2011
Αφιέρωμα
Alfa Romeo MiTo GPL
Διαβάστηκε από 21494 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:21/6/2011
Το όφελος που προσφέρει το υγραέριο είναι σε κάθε περίπτωση μεγάλο, πράγμα που σημαίνει ότι αυτή η λύση θα πρέπει να συγκαταλέγεται στις επιλογές όσων αναζητούν την απόλυτη οικονομία. Επιλέγουμε τέσσερα από τα μοντέλα με υγραέριο που είτε κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά, είτε αναμένονται εντός του 2011.
Η MiTo έχει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και προσφέρει σπορτίφ οδηγική αίσθηση
Η εμφάνιση της MiTo με υγραέριο την οποία θα δούμε και στη χώρα μας εντός του 2011, στην ουσία δε διαφοροποιείται σε σχέση με τις κορυφαίες εκδόσεις του μοντέλου, με αποτέλεσμα και εδώ να έχουμε να κάνουμε με ένα από τα πιο εντυπωσιακά μοντέλα της μικρής κατηγορίας. Το ρετρο-μοντέρνο αμάξωμα παντρεύει με επιτυχία τον κλασικό θυρεό των μοντέλων της Alfa Romeo με τις έντονες καμπύλες και νευρώσεις των σύγχρονων αυτοκινήτων, αλλά και τα πίσω φώτα LED. Φυσικά, από μια Alfa δε θα μπορούσαν να απουσιάζουν και οι απαραίτητες δυναμικές αισθητικές πινελιές, όπως π.χ. οι εμπρός εισαγωγές του προφυλακτήρα, η πίσω αεροτομή ή το τύπου διαχύτη μαύρο κομμάτι στο πίσω τμήμα.
Το όφελος που προσφέρει το υγραέριο είναι σε κάθε περίπτωση μεγάλο, πράγμα που σημαίνει ότι αυτή η λύση θα πρέπει να συγκαταλέγεται στις επιλογές όσων αναζητούν την απόλυτη οικονομία. Επιλέγουμε τέσσερα από τα μοντέλα με υγραέριο που είτε κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά, είτε αναμένονται εντός του 2011.
Το εσωτερικό της MiTo ικανοποιεί απόλυτα με την εμφάνισή του, ενώ η ποιότητα βρίσκεται σε αρκετά καλά επίπεδα
Αρκετό ενδιαφέρον παρουσιάζει η σχεδίαση στο εσωτερικό της MiTo, αφού το περιβάλλον είναι μοντέρνο και αρκετά σπορτίφ. Κυριαρχούν οι καμπύλες γραμμές στο ταμπλό και στην κεντρική κονσόλα, ενώ, παράλληλα, ο κόκκινος και λευκός φωτισμός των οργάνων, οι επενδύσεις στο χρώμα του αλουμινίου και η αναγραφή ενδείξεων των οργάνων στα ιταλικά τονίζουν τη σπορ υπόσταση ενός μοντέλου της Alfa Romeo. Σε επίπεδο ποιότητας, τα υλικά που έχουν επιλεγεί είναι ως επί το πλείστον σκληρά στην αφή, εκτός από ένα μεγάλο κομμάτι του ταμπλό και της επένδυσης των θυρών, το οποίο αποτελείται από μαλακό υλικό με look ανθρακονήματος. Το φινίρισμα και η συναρμογή είναι αμφότερα προσεγμένα, με τα σκληρά υλικά να δείχνουν συνολικά στιβαρά. Πολύ καλή, τέλος, είναι η θέση οδήγησης και παράλληλα ικανοποιητική η πλευρική στήριξη του σώματος από το κάθισμα, όμως ένα μικρότερων διαστάσεων τιμόνι θα ταίριαζε ίσως καλύτερα σε μια "σπορτίβικη" μικρή Alfa. O χώρος των αποσκευών είναι τα 270 λίτρα, και κρίνεται ικανοποιητικός.
Σχεδόν εξίσου γρήγορο με το υγραέριο!
Η ροπή του τούρμπο 1.400άρη κινητήρα της MiTo GPL είναι 206 Nm στις 1.750 σ.α.λ. Με το υγραέριο και σε συνεργασία με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο, η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα πραγματοποιείται σε 10,0 δλ. -αντί για 9,8 δλ. στην ίδια MiTo, αλλά με βενζίνη. Η τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου είναι 198 χλμ./ώρα. Η συνολική αυτονομία και με τους δύο τύπους καυσίμου φτάνει περίπου στα 1.200 χλμ. Σε επίπεδο λειτουργίας, ο κινητήρας δεν έδειξε να έχει καμία διαφορά σε ό,τι αφορά στο θόρυβο που παράγει, ούτε και σε επίπεδο τραχύτητας, παραμένοντας ένα αρκετά γραμμικό και αποδοτικό μοτέρ. Η μέση κατανάλωση του μοντέλου είναι τα 8,1 λίτρα/100 χιλιομετρα, ενώ οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι τα 131 γρ./χιλιόμετρο.
Στο δρόμο
Η οδική συμπεριφορά της MiTo είναι ενδιαφέρουσα και με σπορτίφ χαρακτηριστικά. Παρ´ ότι περιλαμβάνει μια τυπική επιλογή ανάρτησης με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, η ρύθμιση του συστήματος είναι τέτοια, ώστε η MiTo να εμφανίζεται σταθερή και σίγουρη στην ευθεία, αλλά και ουδέτερη στις στροφές. Ως ένα βαθμό και μέσω του συστήματος "Alfa D.N.A.", ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει ένα κομμάτι της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου. Επιλέγοντας τη θέση Dynamic, επεμβαίνει σε απόκριση γκαζιού, αίσθηση τιμονιού και, παράλληλα, εμπλέκει το εμπρός ηλεκτρονικό διαφορικό e-Q2. Παράλληλα εξαλείφονται και κάποιες οριακές υποστροφικές τάσεις, που εμφανίζονται όταν το Alfa D.N.A. είναι στη θέση "Normal" (σε αυτή την περίπτωση επεμβαίνει πειστικά το VDC). Η τρίτη επιλογή του συστήματος είναι η "All Weather" και συνίσταται σε δρόμους με χιόνι ή πολλή βροχή, αφού επεμβαίνει στη λειτουργία του VDC καθιστώντας την λιγότερο "ευαίσθητη". Τα φρένα, σε κάθε περίπτωση, έχουν κορυφαία απόδοση. Η άνεση, τέλος, βρίσκεται σε καλά επίπεδα, παρ´ ότι δεν αποφεύγονται κάποιες ενοχλητικές αναπηδήσεις από τον πίσω άξονα στο πέρασμα εγκάρσιων ανωμαλιών.
Το όφελος που προσφέρει το υγραέριο είναι σε κάθε περίπτωση μεγάλο, πράγμα που σημαίνει ότι αυτή η λύση θα πρέπει να συγκαταλέγεται στις επιλογές όσων αναζητούν την απόλυτη οικονομία. Επιλέγουμε τέσσερα από τα μοντέλα με υγραέριο που είτε κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά, είτε αναμένονται εντός του 2011.

 
 Τα υγραεριοκίνητα της ελληνικής αγοράς
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Alfa Romeo MiTo GPL
Chevrolet Spark 1,0 LPG
Ford Fiesta 1,4 LPG
Ssangyong Actyon
Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για το υγραέριο