Μετά τη ζώνη ασφαλείας, το ESP θεωρείται ο πιο κρίσιμος παράγοντας για την οδική ασφάλεια. Ήδη, πολλές ευρωπαϊκές αγορές το έχουν επιβάλει ως υποχρεωτικό στοιχείο του εξοπλισμού νέων οχημάτων, κάτι που θα γίνει καθολικό από τον προσεχή Νοέμβριο.
autotriti team
Από τη Bosch έχουν παραχθεί 100 εκατομμύρια συστήματα ESP από το 1995 μέχρι σήμερα. Στην πορεία, η εταιρεία έχει συμβάλει σημαντικά στο να κάνει την οδήγηση ασφαλέστερη. Ειδικά σε ολισθηρούς δρόμους, αλλά και σε περιπτώσεις που τα οχήματα μπαίνουν σε στροφές με μεγάλη ταχύτητα, το ηλεκτρονικό πρόγραμμα ευστάθειας βοηθά το όχημα να μείνει εντός πορείας, αποτρέποντας έτσι τα ατυχήματα που προκαλούνται λόγω ολίσθησης. «Τα τελευταία χρόνια, το ESP έχει αποδεδειγμένα σώσει ζωές», λέει ο κ. Gerhard Steiger πρόεδρος του τμήματος Bosch Chassis Control Systems, συνοψίζοντας τα αποτελέσματα αρκετών μελετών.Το ESP γίνεται βασικός εξοπλισμός των οχημάτων.Μετά τη ζώνη, το ESP είναι το πιο σημαντικό σύστημα ασφάλειας του αυτοκινήτου. Σύμφωνα με μελέτες, μπορεί να αποτρέψει έως και 80% των ατυχημάτων πλαγιολίσθησης. Μια λεπτομερής ανάλυση της γερμανικής βάσης δεδομένων που αφορά στη μελέτη ατυχημάτων (GIDAS) δείχνει ότι το 2011, στη Γερμανία μόνο, σώθηκαν 540 ζωές χάρη στη χρήση του ESP. Φέτος, το 60% του συνόλου των αυτοκινήτων στους δρόμους της χώρας ήταν εξοπλισμένο με ESP. Ένας αυξανόμενος αριθμός χωρών, καταστεί το σύστημα υποχρεωτικό για τα νέα οχήματα. Στην Ευρώπη έχει γίνει υποχρεωτικό για όλα τα οχήματα που έχουν λάβει έγκριση τύπου από τον Οκτώβριο του 2011, ενώ από το Νοέμβριο του 2014 το ESP θα αποτελεί στάνταρ εξοπλισμό για όλες τις νέες ταξινομήσεις. Παγκοσμίως, το 55% όλων των επιβατικών αυτοκινήτων και μικρών φορτηγών είναι εξοπλισμένα με σύστημα ESP.Τα συστήματα υποβοήθησης βασίζονται στο ESP.Η Bosch αναπτύσσει τις λειτουργίες που διατηρούν αυτόματα την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, πραγματοποιούν τους απαραίτητους ελιγμούς για τη στάθμευση των οχημάτων ακόμα και στις πιο στενές θέσεις και προειδοποιούν τους οδηγούς εγκαίρως εν όψει κρίσιμων καταστάσεων. Στα επόμενα χρόνια, ένας αυξανόμενος αριθμός των ελιγμών που πραγματοποιεί ένας οδηγός θα είναι πλήρως αυτοματοποιημένος. Όλες αυτές οι λειτουργίες έχουν ένα κοινό σημείο: φρένο χωρίς την παρέμβαση του οδηγού. Το ESP εφαρμόζει στην πράξη τις εντολές πέδησης. Έτσι, οχήματα που είναι ήδη εξοπλισμένα με το σύστημα, μπορούν εύκολα να δεχτούν πρόσθετο εξοπλισμό για μεγαλύτερη ασφάλεια και άνεση. Ο εξοπλισμός αυτός βασίζεται σε αισθητήρες που συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τις συνθήκες που επικρατούν γύρω από το όχημα: αναγνωρίζουν άλλα οχήματα και καθορίζουν τη μεταξύ τους απόσταση, καθώς επίσης την ταχύτητα και την κατεύθυνση του ταξιδιού τους.Η Bosch υποστηρίζει την εκστρατεία των Ηνωμένων Εθνών για μεγαλύτερη οδική ασφάλεια.Κάθε χρόνο περίπου 1,3 εκατομμύρια άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα. Το 2011, τα Ηνωμένα Έθνη ξεκίνησαν τη δεκαετία «οδικής ασφάλειας» με σκοπό τη σταθεροποίηση και τη μείωση του αριθμού των θανάτων από τροχαία. Η Bosch υποστηρίζει την εκστρατεία από την αρχή της δημιουργίας της.
Από το 2010 και μετά, η Bosch κατασκευάζει περισσότερα συστήματα ESP από ότι ABS.