Τα σύγχρονα μικρά δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τα μεγαλύτερα οχήματα σε θέματα ασφαλείας, αφού όπως φαίνεται και από τις δοκιμές του
EuroNCAP, επιτυγχάνουν τη
μέγιστη βαθμολογία
των 5 αστέρων.
Ηασφάλεια των επιβατών είναι ένας, νευραλγικής σημασίας, τομέας εξέλιξης κάθε αυτοκινήτου και παράγοντας που βρίσκεται στις πρώτες θέσεις της λίστας του καταναλωτή, κατά την επιλογή ενός νέου οχήματος -ιδιαίτερα μάλιστα τα τελευταία χρόνια- ακόμα και όταν πρόκειται για ένα όχημα από τη μικρή ή μίνι κατηγορία. Παλιότερα. για παράδειγμα, τη «σφραγίδα» των ασφαλών οχημάτων είχαν τα μεγάλα μοντέλα, σήμερα, όμως, όπως αποδεικνύεται και από τις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP ακόμη και τα μικρά μπορούν να υπερηφανεύονται, ότι αποτελούν σύγχρονα φρούρια ασφαλείας. Φυσικά, αυτό οφείλεται στην εξέλιξη που έχουν σημειώσει σε επιμέρους παράγοντες, όπως είναι το ενισχυμένο πλαίσιο, ο αριθμός των αερόσακων που φέρουν, τα ενεργά προσκέφαλα και οι ζώνες ασφαλείας με προεντατήρες, ενώ φυσικά δεν πρέπει να παραλείψουμε και τα συστήματα ενεργητικής ασφαλείας με τα οποία εφοδιάζονται όπως το ESP, στοιχείο που προσμετράται στην τελική βαθμολογία του EuroNCAP.
Ενισχυμένο πλαίσιο Ένα από τα βασικότερα στοιχεία σχετικά με την παθητική ασφάλεια είναι το αμάξωμα, αφού σκοπός του είναι, σαν «κάψουλα», να προστατεύσει τους επιβαίνοντες. Τα σύγχρονα οχήματα είναι κατασκευασμένα από υψηλής αντοχής υλικά που προσφέρουν μέγιστη ασφάλεια χωρίς να αυξάνουν το βάρος. Μάλιστα, το αμάξωμα σχεδιάζεται έτσι, ώστε να παραμορφώνεται και να απορροφά τις δυνάμεις κατά την πρόσκρουση, αλλά ο κλωβός να παραμένει ανέπαφος.
Αερόσακοι Πριν δύο δεκαετίες, ο αερόσακος συνοδηγού συγκαταλεγόταν στον extra εξοπλισμό, ενώ για κάποια δεν προσφερόταν καν. Σήμερα; Ορισμένα μοντέλα εφοδιάζονται ακόμη και με αερόσακο για τα γόνατα του οδηγού, ενώ το πακέτο αερόσακος οδηγού-συνοδηγού και πλευρικοί ανήκει στο βασικό εξοπλισμό των περισσότερων μοντέλων.
Ζώνες ασφαλείας Είναι το σημαντικότερο σύστημα παθητικής ασφαλείας, αυτό που κατά το γνώριμο και αληθινό σλόγκαν «μας δένει με τη ζωή»! Φυσικά, ακόμα και οι ζώνες έχουν εξελιχθεί στο πέρασμα των χρόνου. Έχουν αποκτήσει προεντατήρες, «βαράνε» όταν δεν είσαι δεμένος, ενώ στο πίσω κάθισμα είναι τριών σημείων ακόμα και για το μεσαίο επιβάτη, κάτι που δεν ίσχυε στο παρελθόν.