ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Τι μετράει περισσότερο για εσάς, η οικονομία καυσίμου ή οι επιδόσεις; Θα θυσιάζατε το ένα για το άλλο;

(25/11/2011)

Όταν κάτι ακούγεται πολύ καλό για να είναι πραγματικό, συνήθως δεν είναι. Και οι περισσότεροι το μάθαμε δια της “πικρής οδού”, ανακαλύπτοντας πως τα 200 άλογα δε μπορούσαν να έχουν και κατανάλωση 5 λτ./100χλμ. Έχοντας τη γνώση με το μέρος μας πλέον, ήρθε η ώρα να αποφασίσουμε: Πόσες επιδόσεις και πόση οικονομία θέλουμε στο αυτοκίνητό μας;

autotriti team

Πρέπει, πρώτα απΆ όλα, να ξεκαθαρίσουμε πως, τα δύο αυτά στοιχεία δεν αποκλείουν τελείως το ένα το άλλο. Από τη μία, μπορείς να βρεις ένα μοτέρ που να πετυχαίνει μια καλή ισορροπία και να είσαι ευχαριστημένος και με τα δύο. Από την άλλη, μπορεί πηγαίνοντας για μαλλί να βγεις κουρεμένος, με ένα αυτοκίνητο πολύ αδύναμο για τα γούστα σου που το πας “σανίδα” (και άρα καίει) για να είσαι ικανοποιημένος. Η ενδιάμεση λύση περιλαμβάνει κάποιες συνειδητοποιήσεις. Πρώτα πρέπει να καταλάβουμε πως, το τούρμπο δεν αυξάνει την αποδοτικότητα, αλλά την απόδοση του κινητήρα. Δηλαδή, στα ίδια κυβικά βγάζει μεν περισσότερα άλογα, όμως η ενέργεια που χρειάζεται για να δώσει περισσότερη δύναμη είναι και αυτή αυξημένη. Τουτέστιν, καίει περισσότερο. &&&& Φυσικά, από τη μία μάρκα στην άλλη και από κινητήρα σε κινητήρα υπάρχουν διαφορές, όμως, όσο μιλάμε για το ίδιο καύσιμο, τα πράγματα, παρά τις ριζικές αλλαγές των τελευταίων ετών, παραμένουν στην ίδια βάση. Δηλαδή, περισσότερα άλογα ίσον περισσότερη κατανάλωση. Απλά πράγματα. &&&& Αλλάζοντας το καύσιμο σε ντίζελ τώρα, αλλάζουμε δεδομένα. Που σημαίνει πως η αποδοτικότητα του κινητήρα είναι πολύ μεγαλύτερη. Δηλαδή, ένας ντιζελοκινητήρας θέλει σημαντικά λιγότερο καύσιμο για να πετύχει την ίδια ισχύ από ό,τι ένας βενζινοκινητήρας. Το όφελος του ντίζελ είναι πάνω από 30%. Όμως, η φλόγα του ντίζελ στο θάλαμο καύσης κινείται πιο αργά από της βενζίνης και έτσι, οι πετρελαιοκινητήρες δε μπορούν να ανεβάσουν όσες στροφές ανεβάζουν αυτοί της βενζίνης. Και γιΆ αυτό χάνουν σε ισχύ, αν και αναπληρώνουν με το παραπάνω σε ροπή. &&&& Με αυτά τα δεδομένα λοιπόν, τα νούμερα που προσφέρει το ντίζελ σε ισχύ είναι συνήθως χαμηλότερα από της βενζίνης. Οι επιδόσεις δε διαφέρουν στην πράξη τόσο πολύ, όμως η ψυχολογία που έχουμε χτίσει τελευταία με την κούρσα ιπποδύναμης να φτάνει στα μικρομεσαία τα 150 άλογα για πλάκα, είναι ανασταλτικός παράγων. &&&& ¶σχετα όμως με πετρέλαιο ή βενζίνη, το δίλημμα οικονομία ή επιδόσεις, ή οικονομία ή ισχύς για να είμαστε πιο δίκαιοι, έχει γίνει πλέον φλέγον. Το θέμα είναι πόσο έτοιμοι είμαστε να ξεκολλήσουμε από την κούρσα που μας έβαλε το τούρμπο στα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, να μετρήσουμε ξανά τις ανάγκες και τα γούστα μας από την αρχή και να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα. Σε αυτά της πολύ χαμηλής κατανάλωσης που μπορούν να πετύχουν τα νέα μοντέλα βενζίνης ή πετρελαίου, αρκεί να διαλέξουμε τον σωστό κινητήρα και όχι το “θηρίο” των 8 δλ. για το 0-100. &&&& Εσείς βλέπετε δίλημμα ανάμεσα σε κατανάλωση και επιδόσεις;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Πιστεύετε πως ένας λιγότερος ισχυρός κινητήρας θα πετύχαινε καλύτερη κατανάλωση χωρίς να σας λείπουν οι επιδόσεις;
Και τελικά πόσο κάνετε χρήση αυτής της ισχύος ώστε να αξίζει τα λεφτά που τρώει σε βενζίνη;

Είναι η μικρότερη ισχύς των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων αποτρεπτικός παράγων για την επιλογή τους παρά την οικονομία που προσφέρουν;

Και τη ροπή τους; Την αναγνωρίζετε ως σύμμαχο στις επιδόσεις παρά τη χαμηλότερη ισχύ; Τι λέτε;
Mercedes
elk test