Η τιμή του υβριδικού Honda CR-Z είναι 23.370 ευρώ.

Το εξαιρετικό πλαίσιο κάνει τους 124 ίππους να δείχνουν λίγοι...

Προσεγμένη ποιότητα και ανάλογο φινίρισμα στο φουτουριστικό εσωτερικό.

Η συνδυαστική ισχύς του συστήματος IMA φτάνει στους 124 ίππους.

Honda CR-Z

Ημερομηνία δημοσίευσης: 9/12/2011

Μπορεί το CR-Z να βασίζεται στο πάτωμα του Insight, που δανείζει την εμπρός ανάρτηση με γόνατα ΜακΦέρσον και την πίσω με ημιάκαμπτο άξονα, αλλά οι μηχανικοί, σε μια προσπάθεια αύξησης της ακαμψίας του, μείωσαν το μήκος (-310 χλστ.) και το μεταξόνιο (-115 χλστ.), φάρδυναν τα εμπρός και πίσω μετατρόχια (20 χλστ. και 25 χλστ. αντίστοιχα) και χαμήλωσαν το ύψος. Το συνολικό μήκος του CR-Z είναι 4.080 χλστ., το πλάτος 1.740 χλστ. και το ύψος 1.395 χλστ, τη στιγμή που το μεταξόνιο φτάνει στα 2.435 χλστ.

Το εσωτερικό του CR-Z θυμίζει χολιγουντιανή υπερπαραγωγή με φουτουριστικό σχεδιασμό, που τονίζεται από τις πολλές ψηφιακές ενδείξεις και την πληθώρα των κουμπιών. Η χαμηλή και σωστά τοποθετημένη θέση οδήγησης και τα σπορτίφ καθίσματα σε εκπλήσσουν ευχάριστα, όπως και η ποιότητα κατασκευής. Το εσωτερικό είναι 2+2 θέσεων, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 231 λτ., που μπορεί να φτάσει στα 382, με την πανεύκολη πτώση της πλάτης του πίσω καθίσματος.

Το τιμόνι έχει μεστή αίσθηση και πολύ καλή ακρίβεια, η απόκριση στο γκάζι είναι τονισμένη και ο επιλογέας τιμά την παράδοση της Honda. Στις στροφές ακόμα και υπό πίεση το CR-Z διατηρεί στο ακέραιο την τροχιά του και μόνο στο όριο θα υποστρέψει προοδευτικά και απόλυτα ελεγχόμενα. Όταν το σύστημα ευστάθειας είναι εκτός, τότε δεν αρνείται τις ρυθμίσεις με το γκάζι, αφού το πίσω μέρος είναι ζωντανό και μπαίνει στο παιχνίδι, αν ο οδηγός το επιδιώξει. Η ποιότητα κύλισης και η άνεση δεν έχουν θυσιαστεί προς όφελος των παραπάνω και σε κάθε περίπτωση τα φρένα είναι δυνατά και αποτελεσματικά.

Tο CR-Z χρησιμοποιεί ένα παράλληλο υβριδικό σύστημα, με τον ηλεκτροκινητήρα απλά να βοηθά το έργο του συμβατικού μοτέρ. Ο μικρής ισχύος ηλεκτροκινητήρας (14 ίπποι στις 1.500 σ.α.λ. και 79 Nm στις 1.000 σ.α.λ) βρίσκεται μεταξύ συμπλέκτη και βενζινοκινητήρα και δεν μπορεί να κινήσει το CR-Z αμιγώς ηλεκτρικά. Ο θερμικός κινητήρας είναι 1,5 λίτρων, 16βάλβιδος με μεταβλητό χρονισμό και σύστημα i-VTEC. Αποδίδει 114 ίππους στις 6.100 με 145 Nm στις 4.800 σ.α.λ. Η συνδυαστική ισχύς των παραπάνω είναι 124 ίπποι στις 6.100 σ.α.λ. και 174 Nm από τις 1.000 - 1.500 σ.α.λ.! H φόρτιση των μπαταριών δε γίνεται σχεδόν ποτέ από τον κινητήρα, αλλά με άφημα του γκαζιού ή φρενάρισμα (με σχέση επιλεγμένη). Το CR-Z δεν απαιτεί περισσότερα από 5 λτ. αμόλυβδης βενζίνης ανά 100 χλμ. στο μικτό κύκλο, ενώ η εκπομπή ρύπων δεν ξεπερνά τα 117 γρ. CO2/χλμ. Η διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα πραγματοποιείται σε 9,9 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα είναι 200 χλμ./ώρα. Για τη μετάδοση, αντί του κλασικού CVT έχει επιλεγεί 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο για καλύτερη οδηγική αίσθηση.